hoe hebben jullie de keus gemaakt welke flesvoeding het werd?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door AHzondag, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

    AHzondag Niet meer actief

    de titel zegt het al!
    ik weet echt niet hoe ik de keus moet maken welke flesvoeding ik moet nemen.

    wil bon bebe of friso of etos, maar hoe moet ik nou weten welke goed is???
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Alle flesvoeding in NL is goed (ze kopieren elkaar allemaal razendsnel). Kies dus vooral wat je prettig vindt. Bij ons speelde het issue van de portemonnaie niet mee dus we hebben Nutrilon gekocht vanaf het begin. Waarom? Omdat dat in makkelijke kleine pakjes kwam voor naast de BV en ze kant en klaar hebben. Maar het is echt niet beter dan Etos of Kruidvat etc.
     
  3. AHzondag

    AHzondag Niet meer actief

    het gaat hier ook niet om de knip hoor.
    maar wil gewoon niet veel betalen voor iets dat net zo goed is, vandaar.
     
  4. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik heb gekozen voor Friso, hoorde en las hier en daar dat het lekker romig en zoetig is..en fijne overgang van bv naar fv
    En ik vind Nutrilon, friso, nestle allemaal hetzelfde qua Amerk...
    Maar bij de Etos hier..betaal ik €8,02 voor een pak...en nutrilon bijna 10 euro geloof ik...

    heb wel eventjes nutrilon HA voeding gebruikt tot aan 6 mnd...omdat...??? wete ik niet :D
     
  5. Uk2011

    Uk2011 Niet meer actief

    Ik gebruik Friso (H.A.) Waarom? Omdat ik dat merk van mijn verloskundige kreeg. Eerst Nutrilon portiezakjes voor het bijvoeden gebruikt maar de bv kwam niet op gang en toen kon ik kiezen tussen nog meer portiezakjes en doorsukkelen met de bv, of 1 groot pak en overstappen op flesvoeding.
     
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    wij hadden kruidvat voeding, omdat het ziekenhuis zei dat dat precies t zelfde was als friso/nutrilon.. en ja waarom meer betalen dan nodig is.. als t toch t zelfde is qua inhoud :)
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alle kunstvoeding die je in Nederland koopt is even goed. Enige verschil is verpakking, geur en smaak. En prijs natuurlijk. A-merken maken heel veel reclame en daar betaal je voor. Of eigenlijk, je betaalt voor het 'gevoel' dat merken je via reclame bij een bepaald merk proberen te geven.

    Maar kwaliteitsverschil? Nee hoor. Pak gewoon wat je makkelijk kopen kunt. En schiet niet in de stress als je merk er een keertje niet is. De meeste kinderen merken het niet eens als ze een keertje een fles van een ander merk krijgen (je hoeft dus echt geen voeding naar een kdv mee te geven als zij een ander merk gebruiken als jij thuis!). Een kleine groep kan er kramp van krijgen, de meeste hebben er geen last van. Mocht je kind er last van hebben, dan merk je dat snel genoeg. Merkentrouw wordt in de folders veel gepromoot. Maar dat is in het belang van het merk, niet persé in het belang van je kind.

    Etos en AH zijn trouwens precies hetzelfde poeder, maar in een andere verpakking.
     
  8. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Omdat sem veel afviel met bv geven moesten we snel wat halen van de vk wat friso HA gekregen en daar eigenlijk op doorgegaan. Maar heb op het laast ook jumbo huismerk gehad en beviel ook super.

    Maar ja sem lust ook wel alles haha
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Bij de eerste waren we overgestapt van bv op Nutrilon standaard, maar na een tijdje ben ik overgestapt op Kruidvat huismerk, was krampen, krijsen etc., dus dan maar weer terug naar Nutrilon en dat ging meteen weer goed. Met een maand of 7 naar Bonbébé overgestapt, is ook een stuk goedkoper, maar dat ging wel goed.
    Bij de tweede eerst AH huismerk HA gegeven, maar die ging na een voeding daar steeds van spugen, toen overgegaan naar Nutrilon HA en dat ging wel goed. Toen hij een maand of 9 was ging alles goed hoor, Friso, Bonbebe, AH huismerk.
    Gewoon doen wat je in gedachten had en dan zie je wel hoe de baby er op reageert, anders stap je gewoon weer over.
    Wat ik een voordeel vond van Nutrilon is dat het overal te koop is en ook in kleine verpakkingen.
     
  10. Blue Eyes

    Blue Eyes Bekend lid

    30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou kiezen voor Hipp. Een nieuw merk dat per mei te verkrijgen is in sommige supermarkten en veelal bij natuurvoedingswinkels. HiPP Netherlands -Start
     
  11. AHzondag

    AHzondag Niet meer actief

    Dank jullie voor de tips. Ik kies gewoon voor het merk waar ik veel boodschappen doe. dus dat zijn die drie. ah en etos hetzelfde had ik al gelezen. Misschien dat ik daarvan eentje neem.
    Heeft jullie man er ook in mee beslist?
    De mijne laat het aan mij over en vindt luiers kiezen al lastig haha
     
  12. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij de eerste had ik nutrilon, maar ik heb nu jumbo eigen merk gekocht. Die hebben ook voeding voor hongerige baby's, tegen krampjes etc. Dus kan ik makkelijk overschakelen mocht het nodig zijn. Dat is voor mij het belangrijkst.
     
  13. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Oh, ik wist niet dat die hier ook gaan verkopen, Hipp is een Duits merk babyvoeding, bestaat al heel lang. Wel eens wat van gekocht op vakantie :).
     
  14. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In het ziekenhuis is mn dochter bijgevoed met nutrilon standaart, en dit zijn we thuis ook gaan gebruiken toen de bv niet meer wou. Later zijn we overgestapt op friso omdat die iets goedkoper is en de verpakking minder milleu belastend is ( kartonnen doos met zakjes erin ipv een harde doos die je niet bij het oud papier kan doen, een dure verpakking bij nutricia ) toen mn dochter veel krampjes en moeite met de ontlasting bleek te hebben zijn we overgegaan op friso comford maar ze bleek een koemelk allergie te hebben en drinkt nu friso pep. Tsja, wij blijven voorlopig gewoon friso-trouw. Bij een volgend kindje beginnen we direct na de BV met een eigen-merk-H.A voeding.
     
  15. misa

    misa Niet meer actief

    Wij hebben er helemaal niet over nagedacht, maar 'automatisch' cvoor nutrilon gekozen. Ik denk alleen dat ik de volgende keer of als ik naar nr 2 ga voor een goedkoper merk kies..!
     
  16. AHzondag

    AHzondag Niet meer actief

    Hebben jullie ervaring met eigen merk? Zijn die vaak op of juist niet?
     
  17. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Hier van BV overgestapt op Nutrilon, en vervolgens een poosje later overgestapt op Friso comfort (op advies van de KA).

    Bij een volgende gaan we direct Friso comfort geven als die kv gaat krijgen.
     
  18. misa

    misa Niet meer actief

    Waarom is jullie geadviseerd om friso te gaan gebruiken dan?
     
  19. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    In het ZK begonnen met bijvoeden met nutrilon HA (BV wilden niet goed op gang komen, suikerspiegel veeeelste laag en ze kon niet goed aanhappen).
    Na de bv overgestapt op Pepti (verdenking op KMA icm Reflux), toen op advies van de KA naar Enfamile AR (ivm reflux), daarna Friso comford en hier eigenlijk blijven hangen. Nog een keer een uitstapje gemaakt naar Bon bebe comfort, maar dit vond ik echt drama voeding. Werd niet dikker, en de poeder losten ook niet op. Het bleef korrelig (ondanks dat ik het met kokend heet water aanmaakten).
     
  20. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook friso omdat ze dit in het ziekenhuis hebben hier.

    Lars is begonnen met bv. Ik kon het niet bijbenen qua productie dus op een gegeven moment Friso Pré erbij gaan geven.
    Op een gegeven moment (met 3500 gram geloof ik?) en de pakken waren op zijn we verder gegaan met Friso standaard en Friso extra.

    Eigenlijk wil ik ook wel een goedkoper merk als dat even goed is... misschien met de 6 maanden?
     

Deel Deze Pagina