Beste UWV Webcareteam, Ik heb net een brief binnen gehad van het UWV. Het gaat over de toekenning van mijn WW uitkering. Nu staat er het volgende: "Uw ww uitkering is gebaseerd op het aantal uren dat u gemiddeld per week werkte. Dit is 24 uur per week." Ik snap er niets van. Ik heb altijd 32 uur per week gewerkt. Alleen de laatste 2 maanden van mijn dienstverband (van deze periode heb ik ook de loonstroken opgestuurd voor de beoordeling van me ww)heb ik wat dagen (onbetaald)verlof genomen. Ik heb ook kortverzuim opgenomen voor vk bezoek en ben ik een keer of 2 te laat gekomen. Hierdoor heb ik niet iedere week 32 uur gewerkt. Kan dit zomaar? IK ging ervanuit dat ik gewoon mijn ww zou ontvangen op basis van 32 uur. Ik heb ook een contract voor 32 uur. Heb ook altijd 32 uur gewerkt, op ziektedagen na of wanneer ik kortverzuim had opgenomen voor een afspraak. Ik hoop dat u mij wat meer duidelijkheid kunt geven. Want 24 uur en 32 uur is een heel verschil. HEt bedrag wat ik nu zou krijgen is ook aanzienlijk lager. Ben er een beetje van geschrokken. P.s. Ik heb niet alle loonstroken van de laatste 2 maanden van dienstverband opgestuurd. Van de laatste weken dat ik heb gewerkt had ik nog geen loonstroken tot mijn beschikking, dus die stuur ik pas morgen op. Kan het hiermee te maken hebben? MamaSaaf
Beste MamaSaaf, Je hebt een vraag over de berekening van het gemiddelde aantal uren dat je werkte voordat je werkloos werd. Bij de berekening wordt gekeken naar het gemiddelde van de gewerkte uren van de laatste 26 weken voordat je werkloos werd. Onbetaald verlof en kort verzuim zijn niet gewerkte uren. Alle uren die je niet gewerkt hebt in die weken hebben een negatief effect op het gemiddelde. Je kan zelf berekenen wat het aantal gemiddelde gewerkte uren is. Als jouw berekening verschilt met die van het UWV, neem dan contact op met de UWV Werknemerstelefoon (0900-9294). Actuele informatie vind je hier. De hoogte van je dagloon wordt berekend door het sociale verzekeringsloon (SV-loon) dat je verdiende in het jaar voordat je werkloos werd te delen door 261 (het aantal werkbare dagen in een jaar). Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare