Vraag over berekening

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zogelukkig, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je naar mijn banner kijkt zie je dat ik ruim 5,5 week zwanger ben.
    Oh ja? Ik weet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden en ik ben echt nog maar 3,5 week zwanger hoor!
    Als je dus met 8 weken voor de eerste afspraak naar de verloskundige gaat moet je dan de werkelijke weken dat je zwanger bent rekenen of de berekening 40 weken vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie aanhouden?

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    De zwangerschap wordt altijd geteld vanaf eerste dag laatste menstruatie. Je krijg dus eigenlijk 2 weken kado.

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Rekenen vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid. Dus inderdaad twee weken kado. Bij de echo zie je vanzelf of je een week wordt teruggezet of vooruit. Ik werd 4 dagen teruggezet en dat klopt tot op de dag vandaag nog steeds met de echo's die gemaakt worden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, de gemiddelde zwangerschapsduur is eigenlijk zo'n 38 weken, maar omdat niet bij alle vrouwen de eisprong erg duidelijk is, wordt dus gemeten vanaf eerste dag van je laatste menstruatie, (uitgaande weer van de gemiddelde cyclus van 28 dagen).
    In feit ben je vanaf je eisprong 38 weken zwanger dus, maar die 40-weken-berekening is gemakkelijker (in ieder geval tot aan de termijnecho), dus zodoende. Maar maak je niet druk: je VK berekent het zelf nog wel hoor! Zij vraagt naar je laatste menstruatie, langste cyclus afgelopen half jaar, enz.

5. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    toch leuk he, dat je er zo maar twee weken bij krijgt....ik vond het super....hahahah

Deel Deze Pagina