baby van 10 weken slaapt slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gies, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 10 weken. Hij heeft heel veel moeite met het in slaap vallen in zijn wiegje. Hij blijft maar af en aan huilen, soms wel drie kwartier lang.Ik heb natuurlijk alles gecheckt, van luier tot boertje, blijf erbij zitten ( hij lijkt dan alleen nog maar harder te gaan huilen ),enz.... 's ochtends slaapt hij met moeite maar een uurtje ( als hij dan een keer makkelijk in slaap valt )en na opppakkken blijft hij dan jengelig tot de volgende voeding. Heel vermoeiend. Het gekke is als ik hem dan toch maar oppak ( troosten in de wieg lukt niet ) en mee naar beneden neem blijft hij wel maar gapen. Dus moe is hij wel!Ik heb hem ook dan weer eens na een uurtje terug gelegd maar na een half uur is het weer wakker. Ook de wipstoel en de box zijn niet lang leuk.

's middags kan hij wel weer een paar uurtjes slapen, maar van de voorlaatste tot de laatste voeding is het weer hetzelfde. na de laatste voeding rond 20.00 uur slaapt hij vaak wel weer door tot 5.00 uur. Het lijkt net alsof hij de slaap niet meer kan pakken na lang geslapen te hebben.

Heeft iemand dit ook al eens gehad? En wat kan ik ermee?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ah gossie... zo te horen zit je mannetje zich zelf een beetje in de weg. Als ik je goed lees slaapt hij van 20:00 tot 5:00? Dat is bestwel lang (en net een beetje op het 'verkeerde' tijdstip.. tenminste ik denk niet dat jij 5 uur een leuk tijdstip vindt).
    Wij hebben ook een tijdje gestunteld met het slapen. Wat bij ons heel goed hielp is een strak ritme. Het kost enige moeite en vooral doorzettingsvermogen maar na ongeveer een week hebben we er een zwitsers horloge voor teruggekregen en nooit gedoe met slapen. Dit was ons ritme met ongeveer 10 weken:

8:00 fles
    9:30 - 10:00 naar bed (60 - 90 minuten)
    11:00 fles
    12:30 - 13:00 naar bed (circa 2 uur)
    15:00 fles
    16:30 - 17:00 naar bed (30 - 60 minuten)
    18:30 fles
    19:30 naar bed (met bedritueel)
    22:30 fles
    en dan doorslapen tot 7-8 uur in de ochtend. Voor dat hij doorging slapen hadden we het zelfde ritme alleen kreeg hij dan om ongeveer 4 - 5 uur nog een klein flesje (Dit hebben we afgebouwd en later hebben we de 22:30 afgebouwd)

PS: gebruik je al een slaapzakje of inbakerzak? Dat kan ook goed helpen en de kamer goed donker maken en prikkels (mobile) vermijden

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier hetzelfde probleem... Schijnt ook met een sprongetje te maken te hebben, maar hier is het al langer een probleem. Ze ligt nu, na 10 minuten slapen, alweer te huilen. Net heb ik haar geholpen om in slaap te komen, nu laat ik haar even huilen en kijk hoe het afloopt...
    Maar overdag is hier dus ook rampzalig, terwijl Thirza 's nachts doorslaapt. Hier doet ze dat zelf van 6-7 tot een uur of 4. Omdat ze een paar dagen geleden wel erg wakker bleef na die voeding, maak ik haar nu om 10 uur wakker voor een avondvoeding en sindsdien slaapt ze dan door tot half 7. Daarna pakt ze ook nog wel even een uurtje/anderhalf en vanochtend zelfs 2 uur slaap, maar ook onze dame heeft sindsdien nog niet geslapen, is duidelijk wel moe, maar komt gewoon niet in slaap.
    Ik ben, ook in verband met voorkeusrstand van het hoofdje en opspugen van melk/krampjes, vanochtend naar de osteopaat geweest. Qua slapen nog niet veel anders, maar de behandeling kan de eerste dagen het effect hebben dat ze juist moeilijker gaat slapen.
    De afgelopen weken is het ook hier dus steeds de dag moeizaam door. Om 5 uur wil ze dan drinken, blijft daarna wakker en onrustig, komt om 6 uur nog een keer en gaat dan slapen. Uit zichzelf pakt ze dan dus een uur of 10. Aangezien ze de 11 pond alweer voorbij is sinds 2 weken, kan dat ook.

4. raspberry

Oja, ik zat er dus ook over te denken om toch maar zo'n strak ritme aan te gaan houden, gezien het feit dat de dame zelf zo strak om half 7 's ochtends komt en om 5 en 6 uur 's avonds...

5. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    hij heeft bij ons ook al langer moeite om in slaap te komen, maar er zat wel de afgelopen weken een stijgende lijn in. De laatste 3 dagen zijn weer minder goed.
    Misschien dat hij ook last heeft van zijn darmpjes. Ik ben al een tijdje over aan het gaan van borst-naar flesvoeding. Merk dat hij wat last heeft van spugen. Ga morgen ook weer naar ostheopaat, ivm nekje, zal het er eens aankaarten.

6. raspberry

Hoi,

ik heb gisteren direct resultaat gemerkt van de osteopaat: slapen nog rampzalig, maar drinken ging gisteren de hele dag super! Niet meer elke 3 kwartier/uur voeden, maar gewoon om de 2,5/3 uur! Geen melk meer opgegeven en gewoon een kwartier tot een half uur kunnen drinken! Wat een heerlijkheid! Binnenkort gaan we nog een keer en dan hoop ik dat we weer wat vooruitgang gaan merken, ;)
    Opgeven van melk had bij Thirza te maken met knelzitten van de maagzenuw en spanning rond de darmpjes: dat is dus beide al aangepakt gisteren...

7. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Dat is wel super alvast zeg! Ik ben vandaag naar de ostheopaat geweest. Ik ben met een keizersnede bevallen en hij ging er in eerste instantie niet heel makkelijk uit. In ieder geval is onze man ( waarschijnlijk daarom )erg geprikkeld. Hij heeft het een en ander losgemaakt in de zenuwbaan. Hopen dat het resultaat heeft! Ik moet over twee weken nog een keer terug.

8. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ons mannetje was ook zeer onrustig overdag en wilde maar moeilijk in slaap komen en als hij eenmaal in slaap was, dan werd hij snel wakker......zou het maand zijn waarin onze kindjes geboren zijn, hehe......

Ik ben hem gaan inbakeren en dat werkt echt heel goed! En het is echt heel makkelijk te doen! Echt een heel goed resultaat en hij slaap nu meestal zo'n 2 uurtjes achter elkaar!

Deel Deze Pagina