Hoi allemaal, Ik ben sinds vorige ronde met ovulatietesten bezig en ik vind het wel handig dat je die kan fotograferen en in je album zetten zodat de rest eens kan meepiepen of ze positief zijn of niet. Maar ik krijg nooit zo'n scherpe foto's als die foto's die ik in de albums van de andere meiden vind. Ons fotoappartaat is gewoon standaard. Er zitten verschillende mogelijkheden op (nachtstand, stand speciaal voor kinderen, voor portretten) en ik kan zoomen maar ik krijg mijn foto's nooit scherp. Iemand tips? Zal er trouwens eens een voorbeeldje bijzetten:
Als je t knopje licht indrukt, zie je dan dat de foto scherper wordt? Zo ja, moet je dat proberen en dan pas doorklikken zeg maar..Sommige toestellen stellen eerst scherp en maken dan pas een foto, maar als je dan te snel klikt blijft de foto onscherp. Beetje wazig maar kan het niet beter uitleggen!
Heart, ik heb net je tip even uitgeprobeerd maar dan komt er vanalles in het rood op m'n schermpje te staan en het resultaat blijft hetzelfde. Maar toen ik je tip las, meende ik mij plots te herinneren dat dit bij ons eerst ook zo was. Dus misschien heb ik per ongeluk iets verkeerds ingesteld ofzo? Straks eens aan m'n man vragen maar ik denk dat hij daar ook niet zo veel vanaf weet. Dus tips zijn nog steeds welkom!
denemarkw, ik heb geen bloemtje. Zal even opsommen wat ik wel heb: het woordje "auto", het woordje "scene", het woordje "kinderen", het woordje "portret", nachtstand, handmatig, programma (?). Heb ze allemaal geprobeerd en vind echt geen goede stand. Oh en dit is misschien ook nog van belang: hij heeft 6.0 megapixels en 3x optical zoom. Misschien is dit wel onvoldoende gewoon?!?
Volgens mij heeft iedere camera wel een macro stand ... toch ? Het is een figuurtje met een tulp. En anders ergens in je menu functie?
Als het goed is moet die macro stand er inderdaad wel opzitten! Even zoeken dus! Als je die hebt gevonden, kun je van dichtbij scherpe foto's maken Succes!
Nou dames jullie zijn schatten. Ik heb m'n toestel van boven tot onder eens heel grondig bekeken en wat vond ik ergens onderaan op een plaats waar ik nog niet gekeken had: een tulp . Even een voorbeeld om het verschil te laten zien: Echt geweldig! Bedankt!