mag ik na een goede echo meer vertrouwen hebben?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ann82, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Via mijn gynaecoloog kon ik afgelopen week al voor een echo terecht. Ik dacht 8 weken zwanger te zijn (gerekend vanaf de eerste dag van laatste cyclus) maar volgens de metingen ben ik waarschijnlijk een week korter zwanger.
    We zagen het hartje stevig kloppen en alles zag er prima in orde uit. Toch blijft die twijfel knagen, gaat alles wel goed?
    Wanneer kregen jullie meer vertrouwen en zijn jullie echt gaan genieten?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voor mij was de echo bij 12 weken de omslag. Dat was dan ook het 1e wat we van de kleine zagen. De VK wilde daarvoor ook nog geen hartslag proberen te vinden.
    Dus die 12 weken moest ik het echt hebben van mijn eigen gevoel, nou had ik wel een wazige buikpijn die bleef, dus dat gaf me wel iets zekerheid..

Vanaf 12 weken ook iedereen om ons heen verteld, en dan kun je ook met iedereen gaan genieten, oude verhalen komen boven, mensen vinden opeens van alles op zolder. En ik maar genieten met mijn hormonen ;)

3. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Snap je gevoel, ik wist precies mijn eisprong en met de echo was ik een week terug gezet, maar tot nu toe gaat het prima, ben nu bijna 17 weken!
    Wel raar hoor, want het moment van bevruchting schoof dus een week op en in die week heb ik mijn man (ivm zijn werk) niet eens gezien..:(

4. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    hahaha dat is helemaal bijzonder, heet je toevallig maria :D?

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kan tijdje duren voor je daadwerkelijk bevrucht bent en daarnaast kan het zijn dat celdeling om 1 of andere reden langzamer is gegaan of stil heeft gestaan voordat het verder groeide...is niet raar hoor

Het is wel zo dat het beginnen van het kloppen van het hartje een cruciale fase is, zonder dat gaat het hoe dan ook fout maar het kan ook op andere belangrijke punten natuurlijk fout gaan... het is wel zo. Zou me gewoon maar voorhouden dat elke week erbij weer 1tje is.

na 13 wk had ik er echt vetrouwen in maar toch vond ik het spannend tot ik de kleine voelde bewegen

6. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik begrijp je gevoel wel, de berekening zegt bij ons ook iets anders dan waar ik zelf op uit kwam. Ik meen mijn eisprong echt gevoeld te hebben op 6 oktober, 3 oktober hebben mijn man en ik voor het eerst in 2-3 weken gevreëen. Het kan zijn dat wat ik voelde innesteling was ipv eisprong, maar het voelde hetzelfde als elke cyclus daarvoor. En volgens de huidige berekening zou mijn eitje dus ook bevrucht zijn voor het sperma er echt bij kon komen. Maar goed, ik hou mezelf voor dat het allemaal maar gemiddeldes zijn. Ondanks dat ze veel kunnen meten, weten ze van heel veel dingen eigenlijk niet precies hoe het werkt.

Voor mij was de echo van 10 wkn het omslagpunt, toen durfde ik echt helemaal blij te zijn. Maar bij mij kwam dat doordat ik de weken daarvoor lichte bloedingen had, de 10 wkn echo was ook onze 3e of 4e echo.

7. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ik heb een echo gehad met 7 weken, kloppend hartje gezien, maar na de 2de echo met 10.6 weken was ik pas gerust gesteld en hebben we het verteld

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb inmiddels al 3 echo's gehad. As dinsdag is de echo/combinatietest, de nekplooimeting en bloedtest. Als dit er goed uit ziet.. ja dan kan ik genietennn!!

9. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    ik had echo bij 9 wkn maar angst was er nog om miskraam. na 13 wkn was ik echt gerustgesteld. bij 20 wkn was ik zeker van mijn zaak dat alles goed was met mn dochter..

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier met 5+3 al een echo gehad, en met 9+3. Na de laatste had ik wel het idee dat het goed zat (ervoor ook al, er waren al best veel mensen die het met 7 weken wisten). Met 12+5 nekplooimeting gehad, en toen bleek dat alles goed was durfde ik echt wel te gaan genieten. Dat is alleen maar meer geworden, sinds we de 20 weken echo hebben gehad.

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik vond het ook een hele geruststelling die 12 weken echo maar toen ik richting de 20 weken ging werd ik toch wel weer erg zenuwachtig enz. nu die ook goed is gebleken kan ik écht genieten :D

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Toen we met 12 weken een goede echo hadden en we de baby zo leuk zagen bewegen, voelde ik me pas echt relaxt...Maar een goede echo met kloppend hartje is al zo positief! het gaat dan heel vaak gewoon goed. dat gaf mij ook weer meer vertrouwen...het blijft spannend want als je eenmaal je baby voelt is het makkelijker vertrouwen te hebben maar dan in het begin beweegt hij niet altijd (of je voelt het nog niet vaak) en dan word je daar weer onzeker over...pfff! het blijft hoor!

13. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan

Haha zou je bijna wel zeggen!!:D
    Maar het gekke is ook, als ik terug reken dan zou ik een dag na mijn eisprong (die overeen komt met de groei van het kindje) positeif getest hebben..raar maar waar!

14. Superfly

Superfly Actief lid

2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Wij hadden met 7 weken een goede echo maar toen bleef ik toch nog een beetje op mijn hoede (ik heb al eens een mk gehad) en toen kregen we met 9.3 weken nog een echo en daarbij werd gezegd dat het er zo goed uit zag dat de kans dat het mis zou gaan minder dan 3% was.. dus toen hadden we er alle vertrouwen in en mocht iedereen het van ons weten!

15. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Vertrouwen moet je er altijd in hebben maar.....

Bij een collega van mij is het 3 dagen na een goede echo met hartactiviteit toch nog misgegaan. :(

Geniet van je zwangerschap :D en ik zou me voorlopig zeker geen zorgen maken als er geen nare bijverschijnselen zijn, zoals kramp en/of bloedverlies.

Deel Deze Pagina