Vraag over bevalling: geboorte van het hoofdje........

Discussie in 'De bevalling' gestart door Flo1975, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik vond die persweeen ook erg pfff !

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pff of persweeen terwijl je nog maar 8 cm hebt. Grrrrr.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Het branderige gevoel als het hoofdje staat voelt niet lekker, maar ik vond het een heel fijne gedachte dat het er nu bijna opzat... Ik herkende dat gevoel meteen: ja, dit voelt als branden! En dan wist ik: dat betekent dat het hoofdje er nu bijna door is, nog heel even maar.

Die tip van het warme natte washandje: SUPER! Als je VK of kraamverzorgster dat niet uit zichzelf doet, vraag erom want het voelt erg prettig zo tussen het persen.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    het deed bij mij helemaal niet zo'n pijn als wat iedereen zegt! viel me zoooooo mee, het brandde een klein beetje maar de weeen waren veel erger!

ik was juist ZO blij dat het hoofdje eindelijk "stond" ik had toen een pauze tussen de weeen van 3 minuten, 3 minuten lang werd ik dus "opgerekt" waardoor ik ook helemaal niet ben uitgescheurd of ben geknipt!

Ik vond de ontsluitingsweeen het ergste, tenminste, vanaf de 6 cm ontsluiting was het bijna niet te houden!

De persweeen vond ik echt ZALIG! eindelijk meegeven! Heerlijk!

Ik vond het echt gigantisch meevallen en ik heb bijna helemaal geen pijn gehad, alleen die laatste 4 cm ontsluitingsweeen waren heftig.

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

algoed... is ze over de angst van het hoofdje heen. is ze nu bang voor de persweeen :)

6. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik kreeg om 01:00 weeen en had om 05:00 5 cm ontsluiting .Snel naar het ziekenhuis en toen had ik binnen een uur 5 cm ontsluiting gehad .
    De persweeen vlogen me om de oren .
    Om 06:14 is mijn zoontje geboren .
    Met een paar weeen was hij er al .

7. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Bij de eerste had ik niet zo veel persweeën, dus die is er grotendeels op eigen kracht uitgeperst. Ik moet zeggen dat ik het toen het hoofdje stond, toen wel flink pijn vond doen... het brandde als de ziekte, ik heb wel even flink gegild en gevloekt toen :) Maar daarna voel je dat lijfje naar buiten glibberen en dat is echt het beste gevoel dat er is!

Bij de tweeën had ik wel flinke persweeën... ik vond ze niet echt pijn doen, het was echt een oerdrift. Bij de 2e vond ik het ook niet echt pijn doen toen het hoofdje stond.

Zoals je ziet, ervaart iedereen het anders en ik heb het dus bij twee bevallingen twee keer anders ervaren. Ik kan je alleen maar meegeven te persen en te puffen op de aanwijzingen van je verloskundige, dan komt het echt wel goed.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

hahaha, hier net zo! Om 20:30 braken mn vliezen. 22:00 begonnen de weeen. 02:36 was mn zoontje er!

Ik kreeg echt 4 persweeen achter elkaar, dan 2 min pauzen, dan weer 4, dan weer pauze etc etc

9. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Tis wel fijn dat het snel is gegaan he Devil .Alleen is het dan wel heftig .Zo ervaarde ik het dan .
    Mijn man en moeder die kwamen binnen in de verloskamer gooide hun spullen in de hoek .
    Mijn man kon nog maar net filmen en toen was mijn zoontje al geboren .

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Het brandde bij mij heel erg toen het hoofdje stond,maar dat is dan ook het ergste punt,vlak daarna werd mn dochter geboren en kwam haar lijfje als een grote warme pudding erachteraan :p(gheheh lekkere omschrijving he)

als ik nu dat punt dus bereikt heb,weet ik dat het niet lang meer duurd;)

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Haha

12. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Op dat moment voelde ik het niet ik was zo druk met hem eruit persen haha achteraf denk ik ook weleen van jezus is dat eruit gekomen

13. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Kan je vertellen ik kijk er heel positief op terug! Ik kon mij ook niet voorstellen dat het allemaal ging passen maar het is mij ook gelukt hahahah
    Toen het hoofdje stond was ik heel erg blij want toen wist ik nog 2 keer heel hard persen en mijn kindje is er!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ik vond et wel lekker:p ik was om 04:00 uur alweer thuis en nergens last van... mn vriend was er vanaf t begin aan bij.

15. 4days

4days Niet meer actief

Het hoofdje? Geloof me, je bent BLIJ als het eruit komt! ;)

16. 4days

4days Niet meer actief

Bij mij kwam die gyn maar niet.. :( Had persweeen en kon t niet helemaal tegenhouden... Tegen de tijd dat de gyn er was zat t hoofdje al halverwege... Gelukkig maar dat ik blijkbaar meteen volledige ontsluiting had!

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Toen ik na twee hele lange dagen eindelijk 10 cm had moest het ziekenhuispersoneel eerst even overdragen en moest ik mijn persweeën maar wegzuchten :confused:

18. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Helemaal mee eens! Als je eindelijk mag persen is dat het beste gevoeld dat er is. Ik was ook ineens helemaal helder, terwijl ik tijdens de weeën helemaal van de wereld was. Dat gedeelte van de bevalling herinner ik me als het beste gedeelte. Echt ik zou me geen zorgen maken over dat koppie, het is het mooiste koppie dat je ooit gezien hebt! ;)

19. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi, heb gehoord dat de weeën het ergste zijn en dat het persen net een opluchting is... ben benieuwd!nog een paar weekjes€!

20. Soraya18

Soraya18 Niet meer actief

Wat word ik jaloers als ik jullie bevallingen lees zeg! ;)
    Ik ben bevallen met de vacuumpomp dus ik was verdoofd en daardoor had ik niet eens door dat z'n hoofdje er al uit was.
    Het was dat me vriend opeens riep dat het hoofdje er al was!
    Aan de ene kant vind ik het wel jammer, want ik heb toch een beetje het gevoel dat ik iets "gemist" heb door die verdoving..
    Het is een beetje moeilijk uit te leggen allemaal.. :)

Deel Deze Pagina