Ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen! Sinds een week verga ik van de rugpijn, vooral mn onderrug. Lopen, zitten, liggen alles doet pijn! Warme douche, kruik, masseren... niets helpt er tegen! Heeft iemand de gouden tip?
ppppppffffff ik heb precies hetzelfde kan soms gewoon niet lopen van de pijn. Ben 24 weken zwanger en krijg nu al te horen van nu al pijn wil je niet zien als je bijna aan het einde zit. Sommige mensen denken echt dat je overdrijft. Ik doe erg rustig aan weet zelf ook niet wat het beste is om te doen meid.
Heb er ook nu al last van... Niet constant maar hoef maar 20 minuutjes te lopen, te staan en t komt en het gaat ook niet meer weg tot ik ga slapen... Liggen helpt bij mij dan weer wel Maar het is wel heeeeeeel vervelend
Ja, het is echt heel erg vervelend! Ik zie er morgen ook erg tegen op om naar mn werk te moeten! Ik heb zittend werk, dus dat wordt er ook niet beter op! Vanmidaag zijn we heel even naar mn schoonouders geweest, zodat ik ook even een frisse neus kon halen, maar het is nu echt extreem! Ik heb inmiddels 2 parcetamol gehad, maar ook dit helpt niet! Ik kan wel janken van de pijn!
Ook ik heb verschrikkelijke rugpijn, maar dan boven in de rug (rugwervels en onder het schouderblad) Sinds een tijdje zit ik bij mensendieck. Ik heb wat oefeningen gekregen en een kussentje voor in m'n rug (Defa lumbaal/lendenkussen groot - Zitkussens / Rugkussens - Ergonomisch werken - Ergoweb voor ergonomie op de werkplek) Dit kussentje helpt wel een heel stuk moet ik zeggen, maar de pijn blijft enorm. Ik kan niet lang op een stoel / bank zitten en moet vaak eventjes gaan liggen. Wat voor mij het beste helpt is om echt vaak te gaan liggen, en het beste op de linkerzij. Dan zakt de pijn meestal na een tijdje. Wat ook help is om als je zit / ligt, zo stil mogelijk te blijven zitten en niet steeds voorover buigen (zoals met aan tafel eten, wat je onbewust doet) Ik blijf dan zoveel mogelijk naar achteren zitten. Hopelijk heb je hier iets aan.. Maar ik weet het niet, omdat ik de pijn in m'n bovenrug heb. Je kunt het altijd proberen. (ik heb ook al rugpijn vanaf een week of 23, en zit nu momenteel volledig in de ziektewet omdat ik niet meer kan werken.)
Bedankt voor je reactie Friesland! Recht zitten, schuin zitten het helpt helaas niet! Momenteel zit ik schuins op de bank, maar dan trekt de pijn door naar mn bil/been. Liggen is helemaal een drama. Ik val pas om een uur of 1 in slaap en wordt meestal om 5uur al weer wakker! Ik heb t hier vorige week ook met de gyn over gehad, omdat het met vlagen ook doortrekt naar mn buik/liezen, maar hij zegt dat het bandenpijn is en dat ik er vrij weinig aan kan doen! Maar mn rug voel ik de hele dag door, dat lijkt me ook geen bandenpijn ofwel?
Denk er wel om met het schuin zitten dat dit heel slecht is voor je rug. Het voelt misschien wel prettiger aan, maar je houding is dan wel verkeerd. Misschien onderuit gezakt zitten met een kussentje in je onderrug? Dat dat wel iets helpt? Het kan zeker wel bandenpijn zijn, maar als het zo erg is dat je het niet meer uit houdt, raad ik je echt aan om langs je huisarts te gaan. Bekkeninstabiliteit kan ook doortrekken naar je onderbuik en liezen. En Ischias kan door trekken naar je bil / bovenbeen. Het kan van alles zijn, maar het is nooit verkeerd om er naar te laten kijken. Misschien kan ook fysiotherapie / mensendieck / caesar therapie iets voor je betekenen. Maar hier zou ik niet aan beginnen voor je bij de huisarts bent geweest, ondanks dat je geen doorverwijzing nodig hebt. Je weet nooit wat het is hé.
Nou, ik heb vandaag toch een poging gedaan om te werken, maar dit ging niet van harte! Ik heb gebeld met de arbodienst en gevraagd of er evt. een mogelijkheid was voor een gesprek en dat ik ipv 8,5 uur naar 6,5 uur per dag ga. Eens kijken of dit wel haalbaar is. Mijn leidinggevende heeft direct actie ondernomen en dit is nu ook direct in mijn rooster gezet. Ik merk wel dat inprincipe 6,5 uur ook nog "teveel" is, maar dit is wel iets wat ik eerst ga proberen. Ik ga deze week ook nog even contact met de HA opnemen.
wat vervelend dat je zo'n pijn aan je rug hebt. misschien is je houding verkeerd en heb je daardoor "nu al" pijn aan je rug?
Het maakt niet uit welke houding ik aan neem! Goed en rechtop zitten, met rechte schouders, gebogen zitten, gebukt, staan, liggen.... alles doet auw
Hoi dames Dit klinkt echt als de typische klachten van een bekkeninstabiliteit. Zere onderrug, zere stuit met uitstralingen naar bilen en bovenbenen... Ik heb bij mijn oudste ook een BI gehad, al met 12 weken kreeg ik een beetje last, dat werd steeds erger en met 20 weken zat ik volledig in de ziektewet. Mijn zwangerschap was verder prima, maar de BI heeft er wel een domper opgezet. Nu weer zwanger, ik heb tussen de zwangerschappen gezumba-d, dit is heel goed voor je heupen en je onderrug (dus cker aan te raden na jullie zwangerschappen ) kreeg ik met 20 weken weer pijn in mijn rug. Werd er echt even moedeloos van, ik zag het alweer voor me, 20 weken van de pijn creperen. Mijn vader vond het zo erg, en die ging zelf naar fysio, die heeft het daar verteld. Ze vroegen mij een keer langs te komen of es te kijken. Ze hebben daar een therapie, origene genaamd. Je wordt en gekraakt en je moet op een apparaat (ziet eruit als iets uit SAW ) Maar met 2 keer was ik pijnvrij!!!!! En nu nog steeds. Tuurlijk als ik lang heb gelopen of heb gestaan voel ik t nu, maar ik ben ook bijna 38 weken, dan mag het ook wel. Maar verder heb ik mijn zwangerschap pijnvrij kunnen doorlopen. Ik wil niet klinken als iemand van tell-sell Maar het heeft me echt geholpen en dat in maar 2 keer. Na de eerste keer dat ik was geweest heb ik wel een weekend plat moeten liggen, want je krijgt heel veel reactie in die zin dat het dan voelt alsof je door een paard de wei door ben geschopt, maar het wordt er wel beter van. Ik heb ook bekkenfysio gehad bij de eerste, dit heeft mijn nooit geholpen, al die oefeningen die nergens op slaan, want die zijn al te laat voor een BI. En aanspannen van je bekkenbodemspieren is heel leuk, maar doet niks voor rugpijn Schouwenburg Fysiotherapie en Podologie Bij deze ben ik geweest, in Zwijndrecht. Dames heel veel succes, ik hoop voor jullie dat jullie allemaal pijnvrij je zwangerschap kunnen doorlopen! Dan kan je dubbelop genieten !