Schema gezocht! Wie denkt er even met me mee?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMiaatje, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik zie op dit moment door de bomen het bos even niet meer.
    Jullie zullen misschien wel denken, heb je haar weer, maar ja, daar is een forum voor toch? ;)

Onze kleine zit nog op 5 flessen (leeftijd = bijna 6 maanden), maar nu wil ik de laatste fles (23:00u) laten vervallen binnenkort, aangezien de flessen niet allemaal even goed meer leeggedronken worden.

Ik heb dan het volgende schema in gedachten:
    7:15u > fles 180+6
    11:30u > fles 180+6
    15:30u > fles 180+6
    19:30u > fles 180+6

Nou, vraag ik me af of onze kleine dan vanaf 19:30u tot de volgende ochtend 7:00u doorslaapt, doordat de laatste fles vervalt. Maar voor de laatste fles (23:00u) moeten we onze lieverd regelmatig wekken.
    Wat denken jullie, moet er rijstebloem door de laatste fles (19:30u) om de nacht goed door te komen?
    Kregen jullie kindjes rijstebloem door de fles toen jullie op 4 flessen over gingen of sliepen ze gewoon door zonder rijstebloem?
    Rijstebloem is toch bedoeld om meer te verzadigen, maar ook om aan vastere voeding te wennen (aangezien onze kleine bijna 6 maanden is)?
    Wat zouden jullie doen?
    Over niet al te lange tijd (als het goed gaat op de 4 flessen), wil ik ook starten met fruit en groentehapje, maar als ik dan rijstebloem geef door de laatste fles, gaan de fruit en groentehap misschien niet op? Misschien zijn 4 flessen zonder rijstebloem + fruit en groentehap dan wel voldoende om de nacht door te komen? Maar zolang dit nog niet gegeven wordt, misschien toch rijstebloem door de laatste fles?
    Nou, ik h

En wat is bijvoorbeeld een goed schema straks na het starten met de fruit en groentehap?oop dat jullie er nog wijs uit kunnen worden.
    Kortom: HELP! En wat zijn jullie ervaringen?

Thanks voor het meedenken! ;) :D

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen mijn zoontje 5,5 maanden was, ging de 5e fles eraf.
    Ik deed toen door zijn 4e fles inderdaad rijstebloem.
    Hij sliep lekker de hele nacht door.
    Ik weet natuurlijk niet of dit door de rijstebloem kwam.
    Toen ik fruit en groentenhapje ging geven, deed ik nog steeds de rijstebloem door de laatste fles, omdat hij daarna toch een hele nacht ermee moest doen.

Een schema om de fruit en groenten te introduceren kan zijn:

7.15: fles
    9.30: fruit
    11.30: fles
    15.30: fles
    17.30: groenten
    19.30: fles

Ik gaf in het begin of groenten, of fruit, dus niet beide op 1 dag, dit om te wennen.
    Iedere keer maar een paar hapjes.
    Met een maand of 7 gaf ik beide.
    Toen heb ik ook brood geintroduceerd tussen de middag.

3. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    toen ons zoontje 3 maanden was (ja erg vroeg) hebben wij de fles van 23.00 uur eraf gelaten en kreeg hij dus 19.00 uur de laatste fles 210 +7 en 2 scheppen rijstebloem. Hij sliep gelijk na de eerste x door!

Ik zou zeggen gewoon proberen

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik vind het schema wat jij gemaakt heb er heel mooi uitzien, alleen gaat onze kleine na de fles van 7:15u weer slapen en slaapt dan vaak tot 10:00u/10:30u en gaat dan in bad en daarna gaf ik de volgende fles.
    Dus hoe moet ik dat fruithapje er dan tussenproppen?

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het slaappatroon 's ochtends ook wijzigd als we op 4 flessen overgaan, dus dat het dan wel rond die tijd lukt om een fruithap te geven.

Waarom gaf jij rijstebloem? Want misschien sliep jou kleine zonder rijstebloem ook wel de hele nacht door? Of gaf je het gewoon voor extra vulling van de maag en at jou kleine dan ook de fruit/groentehapjes nog op en totaal dus 4 flessen? :D

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

wij hadden (en hebben) bijna hetzelfde schema. We hebben bij 14 weken de 5e fles laten vervallen maar we hebben die fles wel afgebouwd in een dikke week tijd. In de laatste fles om 19:30 deden we Nutrix. Nutrix zijn we pas gaan toevoegen toen hij eerder wakker werd (dus niet gelijk toen we om waren naar 4 flessen)

Wij geloven niet zo in die extra eetmomenten en dus ik deed om lunch tijd 1/2 fles, groenten en dan weer een halve fles. Op die manier kon ie wennen aan de groenten en toen hij goed groenten at, is die fles ook vervallen (nu: 8:00 pap, 12:00 lunch (boterham + fruit), 15:00 fles, 18:15 warme maaltijd, 19:30 fles met goede nacht of nutrix)

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Bij ons liep het een beetje anders; Alyna kreeg ook om 23 uur de laatste fles, maar besloot ineens het klokje rond te gaan slapen, dus werd pas om 11 uur de volgende dag wakker. :)
    Daarna hebben we het telkens een beetje verschoven, zodat ik om 21 uur met de laatste voeding uitkwam.
    Ik deed er overigens geen rijstebloem in, maar heb de laatste fles verhoogd naar 210+7.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben de late fles met 4 maanden gewoon niet meer gegeven. Wij moesten mijn zoontje altijd voor wakker, maken maar dan dronk hij toch alles leeg. Ik had niet het idee dat hij het zelf zou laten staan, dus hebben we hem gewoon niet meer wakker gemaakt en hij sliep tot 7 uur de volgende ochtend.
    In de laatste fles ging wel rijstebloem.
    Met 6 maanden kwam er rond 10:00 uur fruit bij en met 6,5 maand rond 17:00 uur de groente bij.

En op een gegeven moment zal je zoontje echt niet meer meteen na zijn eerste voeding gaan slapen of in ieder geval korter slapen en dan kom je prima uit met je fruit.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je zou het fruithapje dan gewoon na het badje kunnen geven en dan de fles eventueel een half uurtje later ofzo.
    Ik heb me nooit aan strakke tijden gehouden, ik keek meestal hoe het uitkwam die dag :D .

Rijstebloem gaf ik voor wat meer vulling, zodat hij er heel de nacht op kon teren.
    Hij at dan nog wel fruit en groente, maar in het begin zijn dat maar een paar hapjes, dus voegt het niet echt veel toe.

Deel Deze Pagina