Mijn autistische dochter zit op de school waar vanmorgen een schietpartij heeft plaatsgevonden. Ze laat helaas maar mondjesmaat wat los, waar ze wel heel stellig in is, is dat ze niet meer naar school durft. Er is nog onduidelijk welke maatregelen school gaat treffen om de veiligheid van de leerlingen te waarborgen. Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Kent ze de leerling of degene waar hij ruzie mee had? Hebben andere vriendinnen ook angst? Kunnen ze vandaag bijeen komen om samen te praten met jullie/ouders erbij? Ga je morgen naar de bijeenkomst? Dat zou ik iig wel doen. Dan heb je info eerste hand. Ga haar niet uithoren. Laat haar praten wanneer zij wil en laat de taakjes enz ook even achterwege. Alles op haar gemak en rust. Sterkte
Ik denk dat je dochter niet de enige zal zijn in deze situatie - en eigenlijk verwacht ik dat er wel 'zorg' hieromtrent gestart zal worden. Ik denk dat ik zou afwachten wat de planning vanuit school is. Ik neem aan dat ze niet verwachten dat de kinderen weer 'gewoon' naar school gaan. Sterkte in elk geval voor jullie allemaal! Lijkt me erg heftig...
Pff wat naar en moeilijk. Allereerst sterkte Misschien kun je er met haar samen heen en er even samen blijven? Dat dat een iets veiliger gevoel geeft?
Wat heftig! Ik zou haar tijd gunnen. Blijf beschikbaar voor wanneer ze iets kwijt wil. Verder zou ik haar keuze accepteren en haar evt. ziekmelden als ze maandag nog niet naar school wil. Wat zegt de school hierover?
Ik zou de komende dagen sowieso even thuis laten. En even contact opnemen met slachtofferhulp. Gewoon even overleggen wat in haar situatie het beste is om te doen.
Wat heftig. Hopelijk kunnen jullie bij slachtofferhulp terecht. Ik neem aan dat de school ook wel een soort “informatie” avond gaat houden. Misschien dat daar meer duidelijk wordt.
Wat ontzettend naar dat je dochter dit heeft moeten meemaken, mijn eerste gedachten is dat als mijn dochter zou zeggen niet naar school te willen, ik hierin zou mee gaan. Laat slachtofferhulp eerst maar eens met een plan komen hoe zit dit op de juiste manier kan gaan verwerken, zodat ze weer vertrouwen heeft ik de school en ook weer durft. Heel erg veel sterkte wat moet dit moeilijk zijn voor iedereen die erbij betrokken is. Ook voor jullie als ouders.
Wat afschuwelijk en wat een angst. Word er geen slachtoffer hulp aangeboden? Ik vind dit soort iets Amerikaans (stom eigenlijk). Vreselijk dat het hier ook gebeurd.
Ik las dat er via de school slachtofferhulp aanwezig was en dat er ook morgen een bijeenkomst word geregeld en gepraat wordt met de leerlingen. Las het met grote verbazing vanochtend. Inderdaad het eerste wat in me op komt, dit gebeurt toch alleen in Amerika? Waar is het misgegaan vraag ik me af. Afschuwelijk voor alle betrokkenen. Praten praten praten en haar juist wel naar school laten gaan lijkt me. Anders wordt de drempel zo groot.
Heel vervelend! Ik zal haar niet thuis laten maar weer naar school brengen Hoe langer je weg blijft hoe hoger de spanning word is mijn ervaring
Dit dus. Na een val van een paard is direct opnieuw paarrijden ook het verstandigste, als tenminste niets gebroken hebt Snap dat het stukje autisme het ingewikkelder lijkt te maken. Maar juist nu zou ik me aan de gewone structuur houden. Autisten hebben baat bij structuur. Probeer in gesprek te gaan met school hoe zij de leerlingen nu willen begeleiden hierinZ
Ja zo kun je het ook lezen Maar ik bedoel hoe langer je dingen uit stelt hoe moeilijker het word Het was maar een tip
Ja iedereen heeft daar wel ervaring mee denk ik. Ik dacht dat je deze situatie had meegemaakt , ik schrok al. Maar gelukkig niet
Vreselijk voor alle leerlingen en de leerkrachten die dit mee hebben moeten maken. Hoe oud is je dochter? Ik zou morgen naar de bijeenkomst gaan en daar ook vragen welke begeleiding kan worden geboden in de situatie met je dochter met autisme. Zelf denk ik dat meer kinderen angst zullen hebben om weer naar school te gaan en dat daar misschien extra begeleiding voor zal worden ingezet. Misschien dat hier bij jouw dochter net een andere aanpak voor nodig is en dat je daar hulp bij kan krijgen.