Wat voor een dekentje in de reiswieg van de kinderwagen

Discussion in 'Zwangerschap' started by pim, May 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat voor een dekentje gebruiken jullie in de reiswieg van de kinderwagen. Mag je een fleece dekentje gebruiken? En moet je dan een speciaal wiegdekentje hebben of kun je een grotere deken wat extra omvouwen? En gebruik je dan ook nog een lakentje?

Wat een vragen he! Je gaat over de simpelste dingen nadenken!

Pim

2. Mirna

Mirna Bekend lid

May 6, 2005
    908
    0
    0
    Bij mijn kinderwagen zat gewoon een klein dekbedje. Die heb ik gewoon gebruikt.

3. Carmen

Carmen Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik gebruikt het bijgeleverde dekbedje niet omdat ons humpie ook 's nachts slaapt in de wagenbak op onze kamer ipv een wiegje. Ik gebruik maar een wiegendeken en een lakentje eronder. Je kan haar zo lekker in stoppen en zo heeft ze het niet te warm of te koud. Hema heeft bijvoorbeeld goedkope! suc6 met zoeken.

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    ja ik heb ook bij m'n kinderwagen een dekbedje gekregen en ik denk dat een extra fleecedekentje ook best kan

5. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    neeee dames bij de baby mag je nooit een fleece deken gebruiken! het is niet ademend! je moet echt een katoenen denkentje nemen van prenetal of de hema ofzo die speciaal voor babys zijn. (lijkt ook wel op fleece want ze zijn heel zacht)
    volgens mij zijn die fleece dingen nog hartstikke brand gevaarlijk ook!

je hebt trouwens ook zomer/ winter dekentjes en je gebruikt er gewoon een lakentje onder. voor de reiswieg gebruik je wiegformaat en voor het ledikant het ledikant formaat. staat 9 van de 10 keer op de verpakking

suc 6 x

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben wel een fleece dekentje gebruikt; houdt de wind tegen en ademt wel. Daar onder een lakentje.

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    oeps ja die dekentjes bedoel ik ook die zo lekker zacht zijn.

8. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Dat is idd zo verwarrend. Die dekentjes ide op fleece lijken zijn gelukkig gewoon van katoen, maar dat staat er ook wel op. Bij Prenatal of hema verkopen ze die in hele leuke kleurtjes. Ik heb er een voor in de wieg gekocht en in de wandelwagen met een lakentje eronder natuurlijk.

XXX

9. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Ik gebruik gewoon een katoenen dekentje van de hema.

Share This Page