Pijnlijk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kaatje138, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi!

Sinds een paar dagen heb ik een pijnlijke borst en twee pijnlijke tepels. Ben gisteren langs de huisarts geweest maar die stuurde met weg met de boodschap: kom maar terug bij koorts of harde rode plekken.
    Ik vermoed toch dat ik ontsteking heb of er tegenaan zit want ik heb pijn en voel me niet lekker. Misselijk, lamlendig.
    Ik las tips als warmhouden, masseren, goed leeg laten drinken maar ik vraag me ook af of ik me niet met die boodschap van de huisarts weg had moeten laten sturen. Ben een beetje bang dat het straks echt erg wordt.
    Er zit ook een wit dingetje op die ene tepel. Mondje van m'n kindje is gewoon, geen witte plekken (spruw).

Voeden gaat nog goed hoor trouwens. M'n kindje is 7,5 maand en voeden is muv spruw in het begin goed gegaan.

Wie heeft er ervaring hiermee?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is het een wit bolletje op je tepel? Dat kan een melkblaar zijn. Die kan je open prikken met een steriele naald, maar als je huisarts dat ook gezien heeft had hij dat moeten doen. Kan ook zijn dat het vanzelf openspringt als je kindje drinkt trouwens. Maar wel zorgen dat het weggaat, anders krijg je inderdaad een borstontsteking en ik spreek uit ervaring: geen lachertje.

3. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het is een soort hard wit korstje. Beetje alsof het opgedroogde melk ik maar ik krijg het niet weg. De dokter vond het geen melkblaar gisteren maar ik weet het niet..
    in mijn borst zelf heb ik zere steken, alsof er naalden jn prikken :(

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Klinkt eerder als spruw?

5. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Maar moet het dan ook niet in zijn mondje zitten? Z'n tongetje is gewoon keurig roze? Mijn tepel voelt wel als toen met de spruw inderdaad..

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoon had destijds nergens last van, en ik wel...

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Spruw kan ook in de borst zitten. Bel anders even een lactatiekundige voor overleg. Ontsteking of spruw vragen elk een ander beleid zeg maar. :)

8. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik denk dat die steken komen van de verstopping. Tenminste dit heb ik ook altijd, en de oorzaak is inderdaad een velletje wat over de tepeluitgang ligt. Dit is dus geen blaar, maar een velletje wat ervoor zorgt dat er geen melk uitkomt.

Wat ik altijd doe, is een paar uur een watje met zonnebloemolie op mijn tepel, dan de harde plek in de borst masseren met een elektrische tandenborstel, best veel stevig, dan het velletje eraf halen met een steriele naald (je wordt er steeds handiger in) en dan mijn dochter laten drinken.

Tijdens drinken ook de harde plek mee masseren.

9. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja misschien ga ik dat maar doen want ik vind de huisarts weinig behulpzaam hierin..

Thanks!!

Deel Deze Pagina