Even een dipje...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SportySteenbok, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Geen idee wat ik met dit topic wil, even typen en reacties aanhoren denk ik.
    Ik heb al vaker topics geopend, veel gelezen en ook regelmatig gereageerd.
    Dochterlief is nu bijna 9 maanden oud. De bv is hier met pieken en dalen, maar toch uiteindelijk wel goed gegaan. Sterke tsr, maar ging uiteindelijk goed. 1x borstontsteking gehad, met ab redelijk snel over. Kloofjes en wondjes, maar allemaal goed genezen. Nu een schimmeltje, maar creme werkt goed tegen de jeuk.
    Inmiddels is dochterlief flink aan het eten: fruit, brood groente, aardappels, yoghurt, ze vindt het allemaal even heerlijk. Gisteren zelfs wentelteefjes gemaakt, ze zat te smullen!
    Deze week weer naar het cb. Ben erg benieuwd hoe groot en zwaar ze is, maar dat ze niet meer op het -1 lijntje zit, is overduidelijk.
    Nu ze zo goed eet, drinkt ze minder bij mij en slaat zelfs voedingen over. Dus flink aan het kolven omdat ik bang ben dat mijn productie terugloopt. Op dagen dat ik werk, zo'n 4x per dag.
    Maar ik zelf, pff... Ik zit gewoon even in een dipje. Dit weekend heeft dochterlief voor het eerst twee nachtjes flink doorgeslapen, zo'n 11 uurtjes achterelkaar. Tot die tijd altijd nachtvoedingen en nooit meer dan 5 a 6 uurtjes slaap aaneengesloten.
    Dus mensen om mij heen: wat heerlijk, wat zul je lekker fit zijn! Nou echt niet...! De moeheid komt nu pas om de hoek kijken! Ik sleep mezelf echt door de dag heen vandaag... kan niet ophouden met gapen. Ik heb zo weinig weerstand dat ik om de haverklap keelpijn en hoofdpijn heb. En ik baal op dit moment zo van het kolven. Vraag me niet waarom, maar ik ben dat echt helemaal zat!

Zo, dat was even mijn zeurverhaal. En jullie mogen alles tegen me zeggen, behalve: doe maar lekker rustig aan vanavond. Want wie dat nog tegen mij zegt zonder te helpen dat voor elkaar te krijgen... grrr! :p

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    herkenbaar, de nachten dat zl (5,5mnd) doorsliep (van 12 tot 6) ben ik vaak vermoeider dan de nachten dat ik 1 a 2 keer voedde. Verder geen tips, misschien dochterlief vanavond even uitbesteden (als dat kan) en lekker lang in bad gaan? Of een saunadagje inplannen?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 5 aug 2013
    Laatst bewerkt: 5 aug 2013
    Wat fijn dat je nog borstvoeding geeft! Het is niet altijd makkelijk maar een mooie investering :)

Wij hebben met onze zoon een zwaar eerste jaar gehad. Ivm zijn reflux klachten amper geslapen de eerste 8 maanden.
    Toen we eindelijk aan de medicatie gingen en hij begon door te slapen, kwam er bij mij opeens weer zoveel vermoeidheid los..Ook veel last van keel/hoest dingetjes;)
    Misschien ook wel omdat, als het lekker begint te lopen, je het een beetje los kan laten? Ik weet het niet, maar ik kan zeggen dat het nog wel een paar maanden heeft geduurd heeft voordat ik wat minder moe was

Wat betreft je productie, misschien kan je ook hier proberen om het wat losser aan te pakken? Ik ging rond die tijd ook naar 1 x kolven per dag. Wellicht kan je naar 2 x gaan?
    Ik zorgde er wel voor dat ik de voedingen voor de vaste hap deed. Dat ik zeker wist dat er goed gedronken werd..

Want je zal zien dat het "vluchtige"drinkgedrag waarschijnlijk nog wel even zal aanhouden. Hoort een beetje bij de leeftijd, want wat is er veel te doen en te zien! Snel drinken en dan weer verder..
    Is echt een nieuwe fase in de borstvoeding en dat is ook best wel wennen..Ik weet niet hoe lang je door wil gaan, maar op een gegeven moment gaat eten en borstvoeding naast elkaar bestaan, is ook weer een stap die je neemt.

Meid, soms heb ik me wel eens afgevraagd, ga ik mij ooit nog fit voelen? En ik moet zeggen, ja! ik ben weer lekker aan het sporten, maak redelijk goede nachten..ik ben er blij mee!
    Zorg er voor dat je genoeg tijd voor jezelf vrij maakt.
    Trakteer jezelf op de sauna of iets dergelijks.
    Het komt uiteindelijk goed!:p

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gewoon even een dikke knuffel voor jou!!!

5. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Bedankt voor de lieve reacties :) Dat heb je soms even nodig.
    Gisteravond lag ik al om kwart voor 9 te slapen, heerlijk!
    Ik ga inderdaad ook proberen minder te kolven. Sowieso omdat dat straks niet meer in de baas zijn tijd kan, dus dan in de lunchpauze. En dan 's avonds nog een keertje (die voeding slaat ze sinds een ruime week over).
    Ik weet ook wel dat het steeds beter en makkelijker gaat, alleen soms heb je van die dagen hè.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik heb nog ong 1 maand op het werk gekolft nadat het kolfrecht voorbij was
    Ik kwam dan wat eerder op het werk, zodat ik echt in alle rust in de pauze kon kolven.Voelde voor mij wat prettiger.
    Is wellicht ook een idee?

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hey meis!

Heel herkenbaar dat gevoel hoor! Je hebt t ook niet altijd even gemakkelijk gehad wat de bv en de reflux betreft en al je vermoeidheid van toen, die komt er nu pas uit! Je kan eindelijk wat meer rust gaan pakken en dat voelt je lichaam nu en die heeft dat ook hard nodig! Kijk eens wat voor een topprestatie je de afgelopen tijd hebt neergezet! Eerst 9 maanden zwanger zijn...."ff" een mooie meid op de wereld gezet, heel veel gezorgd en je geeft al een hele tijd bv, wat je man niet zomaar ff kan overnemen! En als die vermoeidheid er dan eindelijk uit moet, dan moet je jezelf daar weer helemaal op instellen en eraan wennen dat dat ook kan....

Wat ik nu vaak doe savonds is ff lekker een voetenbadje nemen, maskertje op en een lekkere kom thee erbij en dat geeft me echt weer een beetje rust! Misschien ook eens proberen?

En wat het kolven betreft snap ik je goed hoor. Je wilt niet weer zo'n giga productiedip krijgen, maar als je het per voeding afbouwt, dan hou je het vast ook echt nog wel vol met 2 x kolven hoor ipv 4 x en dan is het voor jou ook weer wat fijner!

Quinten wil van de een op andere dag ook ineens nog maar 2 voedingen ipv 4. Ik kolf nu tussen de middag en savonds voor het slapen nog een keer en dan vind ik het wel mooi zo! Heb voor mezelf besloten dat ik met 1 jaar wil stoppen ongeveer, want zoals je weet gaat t bij mij ook niet altijd vanzelf en ik vind het dan ook mooi geweest. Ik heb het met heel veel liefde en vaak ook plezier aan hem gegeven, maar ik wil ook niet dat het straks als een "moetje" gaat voelen, want dat kan echt niet bij bv vind ik!

8. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hoi Engeltje,

Dank voor je lieve reactie. :) Ik heb afgelopen weekend heerlijk in bad een tijdschriftje liggen lezen, dat was even fijn.
    M'n dipje van vorige week is ook alweer een beetje weggezakt.

Vanaf deze week kolf ik nog maar 1x per dag op kantoor. Ben benieuwd hoe het gaat.

Hoe gaat het met jou nu dan? En nog maar 2 voedingen per dag, wat fijn als hij dat zelf zo regelt.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat het weer wat beter met je gaat meis!

Hier van de week een kleine ontsteking gehad op mn tepelhof, maar gelukkig zelf op kunnen lossen door het door te prikken, autsj!!

Erg fijn idd dat hij het zelf regelt, van de week nog even naar t zh geweest bij de dietiste voor controle, maar ze vond het ook prima zo als het nu gaat. Helaas wel voorlopig nog medicijnen nodig voor zn darmen en reflux, maarja niks aan te doen ;)

Ikzelf heb PTSS opgelopen door de bevalling en ben onder behandeling bij de psycholoog. Gaat nu gelukkig al een heel stuk beter hoor!

Hoe is het met je meisje? Ook nog last van reflux of niet meer?

Liefs!

10. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hoi Engeltje,

Och jee, klinkt heel pijnlijk, ontsteking doorprikken, brr!

Wat voor medicijnen hebben jullie voor de reflux? Heeft hij er nog veel last van?
    Hier gelukkig veel minder last van de reflux inmiddels. Dochterlief kreeg Nexium van de ka. Hij zei er wel bij dat het het beste is, als ze zonder medicijnen zou kunnen, Dus mochten we zo af en toe minderen en dan kijken hoe het zou gaan. Toen ze zo'n beetje 4,5 maand was ging dat ineens erg goed. Ze was toen ook ineens erg gegroeid en ze was ineens een stuk verder in haar ontwikkeling. Dus langzaam aan hebben we afgebouwd en dat is gelukt. Echt super blij. Nu is het er nog wel, de relfux, nog steeds. Ze kan soms zomaar uit het niets ineens vreselijk hoesten. Zoals kleine kindjes dat kunnen tot aan kokhalsen aan toe. Maar als ze uitgehoest is, gaat ze gewoon weer verder waar ze mee bezig was. Dus blijkbaar heeft ze er geen last meer van. En soms, zoals vanochtend, had ik haar na een voeding op het aankleedkussen en dan trekt ze ineens een heel vies gezicht. Dan hou ik haar weer even overeind en dan is het weer goed. Dus ja, het is er nog, maar in veel mindere mate.

Fijn dat het beter met je gaat en dat de psycholoog helpt. Ik ben een paar maanden na de bevalling bij een haptotherapeute geweest om alles een beetje te verwerken wat er gebeurd was. Ik weet alleen niet of dat nu zoveel geholpen heeft... Tijd geven helpt wel. Het is allemaal niet niks hè, bevallen en een baby'tje.

Oh, ik heb even gestemd hoor, op Quinten als baby van de maand! :) Wat een vrolijke baby!

Deel Deze Pagina