borstontsteking maar al 10 dagen geen borst.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by DivaXXL, Feb 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

Jul 15, 2013
    185
    19
    18
    Hallo,
    Ik heb even wat vragen.wat betreft mijn borstontsteking. Heb de eerste 4 dagen borstvoeding gegeven maar vanwege tepelkloven pijn e stress ermee gestopt nou heb ik.sinds eergister hoge koorts en gister naar huisarts geweest en antibiotica gekregen. Nu zei mijn dokter dat ik 2 keer per dag kan kolven om de druk eraf te halen.nou heb ik gisteravond ongeveer een kwartier gekolft kwam niet heel veel uit en druk werd ook niet egt minder. Heb daarna een.koud compres erop gedaan. Maar mijn vragen hoelang/hoevaak.moet ik nou kolven ik.wil niet dat het weer opgang komt. En moet ik.juist me voedings bh aan.snacht ook en strak? Kan ik warm douchen of juist vermijden? Harde plekken maseren of juist niet. Koude compressen of juist warm... alvast bedankt voor de reactie Groetjes.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe is het nu?
    Het klopt dat met ontsteking en stuwing je minder makkelijk kolft. Eerst doorwarmen dan. Maar heb je er nu nog last van? Hoe is het met je borsten? Vol of soepel?

3. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

Jul 15, 2013
    185
    19
    18
    Me borsten zijn inmiddels gewoon weer soepel alleen waar de.ontsteking zit zit nog een hard plekje (2cm) wel wat kleiner geworden maar nog niet helemaal weg en heb alleen nog morgen de laatste antibiotica pillen... gaat dat laatste stukje vanzelf weg..

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Die gevoeligheid kan wel even blijven, voelt als soort van spierpijn. Houd het in de gaten!
    En blijf nog een weekje op je rust letten: ontstekingen kunnen snel terugkomen wanneer je weer te snel op volle kracht bezig gaat. En let op goede voeding! Je weerstand is nu belangrijk!
    SUcces!

Share This Page