Vraag over borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sunshine28, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nadat ik bevallen ben heb ik geprobeerd om borstvoeding te geven maar jammer genoeg kwam er niks uit, ik heb paar keer gekolft en kwam maar 1-2 druppels eruit.

Intussen ben ik overgegaan naar flesvoeding na 5 dagen heb ik stuwing gekregen en heeft de kraamverzorgende mijn borsten strak met een handdoek eromheen vast gemaakt om stuwing tegen te gaan.

Ik vond het jammer dat de 'moedermelk' zo laat is gekomen na 5 dagen maar wat mijn vraag aan u is er komt nu regelmatig melk uit mijn borsten en ik zou toch nog graag borstvoeding willen geven.

Kan het alsnog dat mijn borsten door kolven daarna vollopen en borstvoeding kan geven?

Ik wil graag beleven hoe het is om borstvoeding te geven en de band tussen moeder en kind...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je heel graag wilt, kun je zeker nog borstvoeding gaan geven.
    Het vraagt wel een hoop energie en tijd in het begin, maar het is zeker wel mogelijk!
    Je zult je kindje heel veel aan moeten gaan leggen, en daarnaast kolven, om de productie weer omhoog te krijgen.
    begin 2-3 dagen met een heel intensief programma:
    - de (dubbelzijdige elektrische) kolf blijft in de kamer
    - Kolf iedere 45-60 minuten 10 minuten.
    - tussen het kolven door de kolfspullen in een plastic bak in de koelkast
    - eens in de 4-6 uur de kolfspullen schoonmaken
    - 1 x daags de kolfspullen uitkoken
    - In de middag doe je een middag dutje
    - 's nachts een tussenpose van 4 uur
    - ter ondersteuning van het kolven kun je bij de huisarts syntocinon vragen.

Na 2-3 dagen power pumpen ga je afhankelijk van de melkproductie elke 2-3 uur kolven.

Als de melk weer komt kun je de kunstvoeding langzaam afbouwen en het aanleggen weer opbouwen. Als je weer volledig gaat aanleggen moet je de groei en poep en plas weer bij gaan houden.

Succes en bij vragen horen we het graag weer!

Mirjam

Deel Deze Pagina