Vraag over borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door , 19 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik wil zelf het liefst borstvoeding geven, maar nu wilde ik een kolf-apparaat kopen, zodat me vriend hem dan ook eens de fles kan geven.

Nu zegt hij, dat hij ook van die aanmaak-melk kan maken, aanmengen met water, dat hij dat ook kan geven.

Ik zou het dus echt niet weten of dat mag, dus heeft iemand hier verstand van?

Misschien stomme vraag, maar dit is m'n eerste kindje, en zou het echt niet weten.
    Hopelijk weet iemand antwoord hier op.

Alvast heel erg bedankt voor het reageren ;)

2. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    ja hoor, je kunt best flesvoeding (daar heeft je vriend het over neem ik aan) en borstvoeding combineren. echter wordt dat afgeraden de eerste 6 weken omdat je voeding nog op gang moet komen.

neem eens contact op met een bv organisatie ofzo, daar kun je ook meer lezen over de combi van fles en borst!

3. Niet meer actief

Oke zal ik eens doen.

Bedankt voor je reactie 00Marij :)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ook zou je dan volgens mijn cb hypoallergenen flesvoeding moeten geven ivm de anti-allergie stoffen die in je borstvoeding zitten.
    Of ze er bij jou net zo over denken (anderen hier zeggen namelijk weer dat dat niet per se hoeft) zou ik het gewoon overleggen tzt.

Ik verplaats je bericht ook naar het onderdeel borstvoeding hoor!

Elmo

5. Niet meer actief

Ja is goed Elmo, wist niet zo goed waar ik hem neer moest zetten.

Sorry :)
    Zal er volgende keer op letten ;)

6. Female

Female Niet meer actief

Hoi,

Super dat je BV gaat geven!
    De eerste 6 weken raden ze af je kindje uit een flesje te laten drinken als je BV geeft.
    Ten eerste omdat jouw productie eerst nog goed op gang moet komen en 'stabieler' zal moeten worden.
    Ten tweede raden ze het af ivm tepel-speen verwarring. Uit een borst vergt namelijk een heel andere manier van zuigen als uit de fles.

Je kunt tegen die tijd rustig aan beginnen wat melk af te kolven. Als het alleen is om je vriend af en toe melk uit een flesje te laten geven, volstaat een eenvoudige handkolf (bijv. Avent).
    Je kunt de melk dan meteen na het afkolven geven maar ook in de vriezer bewaren, als je bijv. eens weg wilt.

Ik vind het eigenlijk zonde om zomaar met kunstvoeding te beginnen.
    Jouw borsten zijn immers gemaakt om je kindje mee te voeden, en het is en blijft de allerbeste voeding voor je baby.
    Mijns inziens is kunstvoeding dan ook helemaal niet nodig.

Groetjes!

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, waarom beginnen met kv? Alleen maar voor je vriend? Die kan straks genoeg flesjes afgekolfte melk geven als jij weer aan het werk / sporten / winkelen bent.
    Niet doen hoor!

8. Niet meer actief

Hoi Xena

Ik sluit me aan bij de rest met de adviezen hoor. Ik ben sinds deze week ook begonnen met kolven, gewoon met een handkolf en gaat prima. Ik probeer nu een voorraadje aan te leggen zodat mijn man ook eens een flesje kan geven. Zodat ik bijvoorbeeld, straks in de kerstvakantie, ook eens een nachtje kan doorslapen.

Als je toch een flesje wil geven, kun je volgens mij inderdaad beter proberen te kolven en dat via flesje te voeden. Kunstvoeding erbij kan later altijd nog, eerst maar eens kijken of de bv goed lukt.

Geniet verder van je zwangerschap :)

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Hai,
    ik heb bij de eerste toen ik ging werken ook de overdagvoedingen vervangen door kv, omdat kolven nou eenmaal niet overal kan. En dat ging prima moet ik zeggen, dus het kan best. Maar bij het cb zeiden ze dat ik geluk had, omdat mijn borsten eigenlijk nog niet op regel waren en toch mijn voeding niet terugliep.

Ik heb trouwens gewoon nutrilon als kv gegeven, niets hypo of zo.

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Je moet toch je borsten afkolven, op momenten dat je vriend de kleine een fles wilt geven, om de productie op gang te houden voor de dagen dat je wel thuis bent en zelf wilt voeden. Dan zou ik hen zonde vinden om met KV te beginnen.

Ik ging eerst kolven en daarna gaf mijn man direct dat flesje.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik sluit me aan bij Female.
    Zorg ervoor dat je Bv goed op gang komt, dit houdt in *voeden op verzoek* en niet schrikken van 8-12 voedingen per dag.
    Het is helemaal niet goed om Bv en Kv te combineren, en al helemaal niet in het begin!
    Als jij Kv geeft, dan krijgen je borsten geen *seintje* om melk aan te maken, bij borstvoeding worden de borsten wel elke keer daar toe aangezet.

Voor alle informatie die je weten wil adviseer ik je naar www.borstvoeding.com te gaan en daar alles rustig op je gemak door te lezen.
    En zeg maar tegen je vriend dat gekolfde melk de voorkeur heeft boven kunstvoeding, aangezien dit vele malen beter is voor zijn kind. ;)

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ik wil toch even wat nuanceren, want het hoeft niet altijd tot een probleem te leiden. Vanaf week 7 heb ik iedere week een overdag-voeding laten vervallen.
    Bij week 10 gaf ik de ochtendvoeding zelf, en 2x de avondvoeding (ze kwam om 7 uur en om 9 uur nog een keer, daarna sliep ze door). Al die tijd tussen de ochtend en de avondvoeding kreeg ze dus een flesvoeding. Dit heb ik volgehouden tot ze 5 maand was, zonder problemen. Dus het kan wel degelijk, alleen is het een risico dat je te snel denkt dat je voeding terugloopt en dan maar volledig overgaat op kv. Maar neemt niet weg dat het toch echt wel kan.

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Beccaatje, natuurlijk kan de combi bv en kv wel, maar waarom zou ze? Omdat haar vriend de fles dan kan geven? Dat vind ik zelf geen goede reden om een voeding te laten vervallen. Maar goed, ik ben dan ook nogal pro-bv!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Beccaatje, ik heb het over de beginnende BV, met 7 weken ben je toch al een eindje op weg.

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou Beccaatje dan heb jij toch wel geluk gehad. Meestal gaat het namelijk niet zo goed. En loopt de voeding terug.
    Blij dat het bij jou zo goed gegaan is, maar helaas gaat die vlieger voor lang niet iedereen op...

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik snap je vriend wel wbt die pakken die je aan moet maken , maar waarom zou je?

als je van plan bent bv te geven en je wilt toch een kolfapparaat kopen wat is dan het nut om ipv bv de kleine flesvoeding te geven?

als je eenmaal een blik (pak) hebt opengemaakt waarmee je de voeding aanmaakt moet je deze binnen korte tijd ook opmaken, en is het enkel voor 1 a 2 flesjes per dag kun je dus best wel veel weggooien en dat is toch ook zonde van het geld lijkt me?

je kunt dan lijkt mij persoonlijk beter een flesje afkolven als je wilt dat je vriend de kleine ook eens "eten" kan geven....

ik heb bij beide (voor ik moest stoppen met bv) ook beide gedaan, en de borst en afgekolfd zodat mijn man de kleine de fles kon geven, en nooit nergens geen last van gehad, ik ken verder ook niemand in mijn omgeving waarvan het kindje wel problemen ondervond dat het later niet meer aan de borst wilde....

9 van de 10 kindjes zullen "gewoon" beide accepteren zeker met de huidige spenen die er te koop zijn....

succes meid

17. Niet meer actief

Ik wil niet per se combineren, was alleen een vraagje of dat wel mag, want wilde graag dat me vriend hem ook de fles kan geven.
    Wilde een kolf-apparaat kopen, maar hij niet.

Dus blijkbaar wil hij niet eens een flesje geven.
    Dan maar niet, tenminste, zo komt het bij mij over.

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    niet voor je vriend gaan denken meid, gewoon met hem praten wat hij zelf zou willen....

misschien begrijp je hem wel verkeerd en zit jij nu al te denken dat hij de kleine niet eens de fles wil geven omdat hij niet wil dat je een kolfapparaat koopt...

gr.smoekie

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tja of het mag... tuurlijk er zijn geen wetten voor ofzo maar of het de meest verstandige keuze is is een 2de. Het beste voor je kind is om 6 mnd uitsltuitend bv te geven... geen kv, geen hapjes, geen papjes ed. Bv legt een speciaal laagje in de darmen aan wat oa. bijdraagt aan een betere weerstand, 1 flesje kv tast dat laagje al aan. Als je je aan het advies wil houden zul je dus als je weg wil of je man een flesje wil laten geven moeten kolven.

Overigens over het flesje geven... mijn man heeft daar ook niks mee hoor. Hij vind het veel mooier/leuker om zn kids live aan de borst te zien drinken dan om een fles te geven. Ik kolf 1x per dag voor ik ga slapen en dat doe ik met een handkolf, ik heb ook een electrische maar met de hand voelt fijner. Zou ik vaker moeten kolven dan nam ik wel de electrische.

20. Niet meer actief

Dank jullie wel voor alle reactie's.
    Ik zal idd eens met me vriend gaan praten daarover, thnx Smoekie ;)

Bedankt allemaal :D

Liefs Xena

Deel Deze Pagina