Mijn vriend heeft zaterdag een gastric bypass gekregen. Nu weet ik dat er een aantal dames het hier ook hebben laten doen. Hebben jullie nog goede recepten voor savonds vloeibaar avond eten? Ik heb al verschillende soepen in mijn hoofd, maar misschien hebben jullie nog goede tips?
Eik pureerde veel met de staafmixer en sommige dingen maakte ik dan vloeibaarder met wat melk.. je kubt veel pureren... dus gewoon de maaltijd koken die anders ook gegeten word en pureren.. ik vond wortel, ei en aardappelpuree erg lekker gepureerd
Ik mocht de eerste 7 dagen alleen helder vloeibaar daarna dik vloeibaar en dit was inderdaad soep uit de blender en dan niet te gekruid dit kan namelijk heel fout vallen.
@minimuis, dat beleid schijnt per ziekenhuis heel erg te verschillen. Hij mag dingen eten op puree dikte. Heel pittig eten zal ik ook nog even achterwegen laten
Ik moest twee weken vloeibaar, eerste week helder tweede week dik, ik at veel soepen en verder niet veel. Ook geen behoefte aan
Door de tomatensoep deed ik vaak gepureerd geruld gehakt. Heb veel soepjes en boerenkool gegeten toendertijd. Lees even mee voor tips, want over een maand zijn mijn beide magen eruit.
Hier ook overal de staafmixer door. Het lijkt vies maar alle smaken van het eten zitten er gewoon aan. Ik genoot er echt van
Ik pureerde gewoon de groentes en aardappels die de rest van het gezin iedere avond ook at. Vlees pureerde ik niet want dat vond ik sowieso vies en kon geen vlees verdragen ( nu na een jaar nog steeds niet )
Heeft hij gemodifast voor de operatie? Dan smaakt alles nu lekker ik pureerde mijn avondeten en at veel yoghurt enzo.
Nee hoor alles is boven verwachting gegaan. Ben van 131 naar 73 gegaan in 8mnd. Heb na 4,5jr complicaties gekregen met passage klachten door een kwaadaardige tumor. En uit voorzorg halen ze ook de restmaag eruit.
En dan? Heb je helemaal geen maag meer? En die tumor is die dan ook helemaal weg? Veel sterkte in ieder geval.
Klopt.. Heb dan een regelrechte stortkoker van de slokdarm naar de darm. Hopelijk blijft het tot de pouch beperkt en is de restmaag ook schoon. Masr krijg nog 3 kuren er achteraan. Waarschijnlijk met pegdonde om afvallen te voorkomen. Weeg nu 65kg. Er is niet veel marge meer over zeg maar.
Heftig biancs, hopelijk komt daarna alles goed. In ieder geval veel sterkte Hij heeft niet gemodifast maar khoolydraat vrij gegeten (op aanrader van de dietiste van het ziekenhuis) en 10 kilo mee verloren. We gaan morgen eens gewoon aardappelen en groente staat mixeren
ik at heel veel soep. Ook gewoon met vlees daarbij. Heerlijk Ik vind wel als je aardappel pureert dat het net behang plak wordt. wat ik ook deed is kip in bullion gaarkoken en dan door de groente pureren. Hij moet namelijk meer eiwitten binnen krijgen. Zeggen ze hier in het Cathatina Ziekenhuis. Ik ben bijna 3 weken geleden geopereerd. Verder at ik veel kwark/yoghurt met gepureerd fruit er door. heeft je mag geen boekje of iets meegekregen hoe hij nu moet gaan eten? Hier een heel mapje liggen namelijk hoe ze het hier doen.