Ruim een week geleden zijn we gestopt met onze zoon wakker te maken voor de 5e fles om 23 uur. Hij krijgt nu 4 flessen van 180/6, de laatste om half acht en hij meldt zich pas 's ochtends rond 7 uur weer. In de tweede week van maart wordt hij 4 maanden, ik wil dan beginnen met het aanbieden van een groente of fruithapje als tussendoortje. Omdat hij content is (en groeit prima, nu ruim 7 kg) met de hoeveelheid flesvoeding die hij nu krijgt, vraag ik me af of het noodzakelijk is om rijstebloem aan de flesvoeding toe te voegen. (ik lees dat her en der) Kan ik niet gewoon alleen een groentehapje of fruithapje geven (versgemaakt rond 12 of 18 uur)?
Beste Jeanious, Het is bij 4 maanden niet per sé nodig om te starten met rijstebloem. Je kan in eerste instantie beginnen met het starten van een groente en een fruithapje. Wel is het zo dat rijstebloem toevoegen aan het eerste flesje de overgang naar vaste voeding (zoals een stukje brrod bij 6 maanden) kan vergemakkelen. Daarom is het wel aan te raden om daar voor 6 maanden mee te beginnen. Groet, Anne
Ik heb zojuist ivm de schaarste een aantal pakken Nutrilon 1 gekocht. Wanneer schakel ik over naar opvolgmelk 2? Is dat ongeveer gelijk met de bijvoeding of doe je dat als je de voorraad van 1 op hebt. (in mijn geval over 5 weken, als m'n zoontje 5 mnd oud is). Of pas bij 6 mnd zoals op het pak vermeldt?
Beste Jeanious, Ga met 6 maanden over op Nutrilon 2, zoals op de verpakking vermeld staat. Het valt of staat niet met 1 week ervoor of erna, maar een maand is wel wat te vroeg. Groet, Anne