Hallo, Mijn zoontje is met 31,4 geboren en nu gecorrigeerd 3 weken. Hij weegt nu ongeveer 3200 gram. Vanuit het ziekenhuis is hij naar huis gegaan met 7 x 75 voeding. Hij meldt zich echter iedere nacht nog voor een achtste voeding. Van het ziekenhuis mogen we dit als extra snack geven. Bijkomend probleem is echter dat hij zijn voedingen deels zelf drinkt en het restant door een sonde krijgt. We kunnen dus niet spelen met de aantallen. Nu denk ik zelf erover om naar bijvoorbeeld 8 x 65 over te gaan. Is dit aan te raden? Daarnaast krijgt hij sinds een aantal dagen Enfamil omdat hij waarschijnlijk verborgen reflux heeft. Ik merk echter dat hij veel moeite heeft dit uit de fles te krijgen en drinkt nu nog minder zelf. Ook vraag ik me af of deze voeding wel effect heeft. Hoelang moet een dieetvoeding gegeven worden voordat je resultaat kunt zien? Ik neig er namelijk naar toch weer terug te gaan naar de standaardvoeding.
Beste Lente2013, Wanneer je overgaat op een nieuwe voeding is het aan te raden deze wel minimaal 2 weken uit te proberen om te zien of het effect heeft. Verder is je vraag is zo specifiek dat ik je adviseer even contact op te nemen met je behandelend arts om het te bespreken. Groet, Anna