Hartkloppingen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kwebbels, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbels

    kwebbels Niet meer actief

    Hoi dames,
    Ik heb sinds gisterochtend heel erg last van hartkloppingen. Ik moet pas over 5 dagen ongesteld worden. Maar is hartkloppingen een symptoom van een zwangerschap? En kan dat ook zo vroeg zijn dan?
     
  2. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ik heb geen idee eigenlijk maar ik hoop t voor je! [-o<
     
  3. Marieke21

    Marieke21 Bekend lid

    1 sep 2006
    959
    0
    0
    bij mij niet hoor, anders was ik al vele jaren zwanger... :)
     
  4. daam

    daam Fanatiek lid

    Als het zo blijft en je voelt je er niet prettig bij, zou ik even naar de huisarts gaan als ik jou was.
     
  5. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He kwebbels,

    Misschien is het bij jou wel een teken van zwangerschap.
    Ik weet dat dat bij in ieder geval niet zo is want ik heb heel vaak last van hartkloppingen.
    Ben er zelfs voor bij de HA geweest. Maar het was niet iets om me zorgen over te maken gelukkig.
    Maar ik hoop natuurlijk voor jou dat het raak is!

    Liefs farfan
     
  6. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Er zijn veel dingen die kunnen wijzen op een zwangerschap, maar hartkloppingen horen daar volgens mij niet bij.

    Als je er last van blijft houden, zou ik wel even langs je huisarts gaan. Misschien is er wel iets anders aan de hand!
     
  7. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hartkloppingen horen wel bij een zwangerschap, aangezien het hart extra bloed moet pompen, ik heb er veel last van gehad toen ik zwanger was en het begon al na een viertal weken.
     
  8. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik zou maar naar de dokter gaan als je hartkloppingen hebt lijkt me eerder dat er iets anders aan de hand is !
    succes
     
  9. kwebbels

    kwebbels Niet meer actief

    Ja wat ik op internet las is dat het kan duiden op hartziekte, of op bijwerkingen van medicijnen. Maar ik slik helemaal geen medicijnen dus dat lijkt me sterk. Ook heb ik gelezen dat het op een zwangerschap kan duiden omdat het hart meer bloed moet pompen. Ik heb het nu twee dagen en het is best vervelend hoor. Als ik het morgen nog heb ga ik wel even langs de huisarts..
     
  10. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Zou zoiezo ff naar de ha gaan kan nooit geen kwaad
    Ik heb het ook wel eens gehad had met stress te maken
    Maar laat je no niet gek maken door te gaan zoeken op internet want dan ga je bijna dood :oops:
     
  11. kwebbels

    kwebbels Niet meer actief

    Haha ja inderdaad ja. Ik schrok wel hoor :( Maar heb er dus ook nog nooit eerder last van gehad dus en ik had ergens wel gelezen dat het met zwangerschap te maken kan hebben maar ook zo vroeg? ben nog niet eens overtijd :)
     
  12. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik had het ook en was overbelast en heb ff tijdje rustig aan moeten doen van de ha !
    gelukkig alles nu weer ok en zie het resultaat !
     
  13. wiesje

    wiesje Actief lid

    21 okt 2006
    463
    0
    0
    toen ik zwanger was had ik al voor ik getest had er last van en ook dat je je hart zeg maar overal kan voelen kloppen als je bv je handen dicht knijpt voelde ik het zelfs in mijn vingertoppen heel vreemd ... dus ik had het wel..
    liefs wiesje
     
  14. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik zou me niet teveel ongerust maken, als je zoekt op internet kan je terugvinden dat het wel degelijk te maken kan hebben met een zwangerschap... Effe wachten dan kan je testen ;)
     
  15. SheDevil

    SheDevil Fanatiek lid

    13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi
    ik had tijdens de zwangerschap wel heel erge hartkloppingen het was constant aanwezig.
    Maar mijn bloed en bloeddruk waren goed en na de zwangerschap was het vrij snel weer weg.
    Ze zeiden tegen mij dat je lichaam dan meer bloed zou moeten pompen en dat het daardoor zou kunnen komen...
     
  16. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Dat klopt wel natuurlijk. Je maakt meer bloed aan als je zwanger bent, dus je hart moet ook harder werken. Maar of je daarvan al hartkloppingen kan krijgen vóór je NOD? Ik vraag het me toch af hoor...
     
  17. SheDevil

    SheDevil Fanatiek lid

    13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Psies dat vroeg ik me ook al af.
    Ennormaal gesproken moet je lichaam pas meer bloed gaan pompen als je met je kindje bent verbonden dmv de navelstreng anders valt er weinig te pompen he ;)
     
  18. kwebbels

    kwebbels Niet meer actief

    Nou ik ben naar de dokter geweest. Ze weet niet precies wat de oorzaak kan zijn maar ik krijg nu een event-recorder. Heeft iemand dit wel eens gehad? Het is een kastje wat je met een band om je middel moet doen en die zit verbonden aan plakkers die je op je borstkas moet doen. Die regristreert mijn hartkloppingen.
     
  19. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Hartkloppingen horen wel degelijk bij een zwangerschap. Je bloed stroomt sneller namelijk.
    Zo wist ik elke keer dat ik zwanger was.

    Dus als je dat niet eerder hebt gehad denk ik dat je zwanger bent.
     
  20. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Oh ik zie nu dat je naar de dokter bent geweest, maar had je al getest of heb ik daar ook overheen gelezen?
     

Deel Deze Pagina