baby wil geen diksap uit fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moesje78, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Britt krijgt sinds een week 's middags een rijstewafel/koekje en wat drinken. Maar ze drinkt niks anders dan pap of melk uit een fles.
    Als ik de fles in haar mond doe gaat ze er alleen maar op kauwen.
    Heb ook al een antilekbeker geprobeerd, ook zonder succes. En ook al een andere smaak diksap.

    Dit is nu ons schema:
    7.00 pap 270cc
    9.30 fruit
    12.00 pap 270 cc
    15.00 koekje/rijstewafel
    17.00 groentehapje
    19.00 papfles 270 cc.

    Volgens mij krijgt ze wel genoeg vocht binnen, maar ik wil haar drinken geven om 15.00 omdat er anders zo'n groot gat tussen zit.

    Waar zou het aan liggen dat ze dit niet wil drinken? Zou ze geen dorst hebben, of moet ze zo erg wennen aan de smaak van diksap?
     
  2. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Sinds gisteren geef ik Lucas ook diksap, hij is nu 5 maanden en 1 week. Hij trekt een heel vies snoetje als hij het eerste slokje neemt maar daarna drinkt hij er toch meer van, hij moet eventjes wennen. Misschien is dat bij Britt ook? Ik doe overigens wel weinig diksap in het flesje, ik maak de sap maar heel licht aan. Zo is het niet te zoet.

    Ik heb een ander vraagje, bedoel jij met papfles, gewoon melk of echt pap (zoals rijstebloem?)

    Grt Bella
     
  3. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Nou, ons eigenwijsje heeft zich overgegeven, mevrouw begon vanmiddag ineens te drinken uit de fles!

    Met papfles bedoel ik opvolgmelk met groeipap (vanaf 6 maanden) van de bambix. Britt vind het héérlijk!
    Ik mag ook al met brood beginnen maar daar wil ik nog even mee wachten, ze moet nu al aan zoveel nieuwe dingen wennen. Brood komt over een paar weekjes wel.
     
  4. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Ik moet van het CB een fles gaan minderen, maar Kim weigert ook alles wat anders is dan melk. Ik probeer nu al ruim een maand diksap thee en water. Ze kauwt erop. Ik geef haar dan toch uiteindelijk de fles. Ze moet toch iets binnen krijgen. Ik ben benieuwd of er nog meer tips komen. En Jessica, volgens mij krijgt Britt echt genoeg binnen. Kim drinkt 4 x 180 cc op een dag.

    groetjes Bianca
     
  5. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ja denk het ook wel hoor! Britt heeft een week of 6 geleden in het ziekenhuis gelegen met het rota virus en uitdrogingsverschijnselen. En daardoor blijf ik extra alert hé...je blijft bang dat het weer gebeurt.

    Maar goed, tis een eigenwijs ding, onze Britt en ze ging dus vanmiddag eindelijk haar diksap drinken. Dus mijn 'probleem' is opgelost.
     
  6. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    ik snap dat je extra alert bent nu.......zou ik ook zijn. Ik hoop dat het eigenwijze ding van ons het ook ooit lekker gaat vinden.
    groetjes Bianca
     
  7. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Tot voor kort hier hetzelfde probleem. Had al allerlei smaken geprobeerd. Gisteren lukte het ineens met Olvarit Drinkfruit smaak Zomerfruit :D

    Nu kan ik ook een fles laten vallen. En grappig genoeg gaat mijn schema er dan precies hetzelfde uitzien als het jouwe! Enige verschil is dat ik maar 1x pap geef.
     
  8. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wat geef je dan i.p.v. pap? Ik wil zelf nog heel even wachten met brood. We hebben nu al zoveel nieuwe dingen in een korte tijd gehad, brood probeer ik over een paar weekjes wel.
     
  9. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef gewoon opvolgmelk ipv pap. Volgens mij is 1 keer pap nml wel genoeg. Met brood ben ik ook nog niet begonnen. Daar wacht ik idd ook nog een paar weekjes mee.
     
  10. Gaby

    Gaby Lid

    16 aug 2006
    77
    0
    0
    Wat bij mij hielp om hem te laten wennen aan ander drinken, was het warm te maken. Ik gaf in 1e instantie warm diksap en vrij zoet. Ben het toen steeds kouder en minder zoet gaan geven. Nu drinkt hij het koud en behoorlijk aangelengd met water!
     
  11. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    voor dezelfde vraag had ik gisteren d ecb opgebeld ze zij zolang hij maar 500cc krijgt dan krijgt hij genoeg vocht binnen.
    maar het worden wel warme dagen soms dan wil ik heb extra geven.

    IKheb ook van alles geprobeert tuitbekertjes met speen of anders,zijn eigen melkspeentje.
    niks helpt.

    ik doe rustig aan en blijft af en toe gewoon proberen.
     
  12. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    Anne wou ook pas ander drinken met een maand of 9 hiervoor wou ze het echt niet wat ik ook probeerde.
     
  13. principessa

    5 jul 2007
    61
    0
    0
    Zonnige Zuiden
    Ik geef nooit diksap alleen water en af en toe thee.

    Bianca, ik zou me niet te veel zorgen maken. Die fles valt er vanzelf af. Was hier ook zo hoor. Ineens hebben ze minder interesse in die fles en meer in iets anders.

    Brood mag vanaf 7 maanden trouwens, maar een korstje mag al vanaf 6 maanden.


    ipv pap kun je idd ook gewoon melk geven. of een beetje yoghurt of kwark of zo.
     
  14. stamboom

    stamboom Bekend lid

    17 nov 2006
    656
    1
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Waqt Lotte echt heel lekker vindt (en dan zomaar de hele fles leegdrinkt) is een beetje yoghurt, aangeleng met water en een beetje diksap. Soort yoghurtdrank dus. Tip kreeg ik van CB en werkt hier dus prima!
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Kylian vind karnemelk met diksap heel erg lekker, dan gaat de beker ook in 1 teug leeg.

    Groetjes anita
     

Deel Deze Pagina