Vraag over buis van Eustachius... (oor)

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo! Zijn er hier mensen die een disfunctie hebben van de Buis van Eustachius? Gisteren kreeg ik heel last van mijn oor; als mijn dochtertje gilt van pret kan ik hier niet eens tegen, dan 'kraakt' mijn oor mee. Ik heb een erg vol gevoel in mijn oor, net of er iets inzit, maar vorige week was deze nog helemaal schoon. En vanaf vannacht 3 uur niet meer geslapen, door de hele hoge pieptoon die ik hoor! :(
    Ook 'plopt' mijn oor bij slikken. Let wel, dit heb ik al veel vaker gehad, en het ligt niet aan een opkomende neusverkoudheid o.i.d.
    Meer mensen die een disfunctie van de buis van eustachius hebben en wat kun je hieraan doen? In het verleden heb ik een paar keer een oorprop met een tang moeten laten verwijderen/uit laten spuiten en sindsdien heb ik deze klachten, die gisteren weer kwamen! Vervelend! :(

2. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Geen ervaring mee, doorverwijzing vragen naar kno arts?
    Vervelend als je iets met je oren hebt :( heb zelf alleen nauwe gehoorgangen dus mijn oren raken snel dusdanig verstopt dat ik niks meer hoor. Moet ik weer naar de ha om te laten uitspuiten..

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

waarschijnlijk zit ie dicht en heb je dus onderdruk wat je kan doen is 5 keer per dag sprayen met een zoutwateroplossing / neusspray, dat helpt in 90% van de gevallen eigenlijk altijd...

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Oké, en daar kun je dus ook duizelig van worden? Daar heb ik nu hevige last van!

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja je evenwichtsorgaan zit in je oor dus kan best dat je wat last hebt "hevige last" zou ik het niet willen noemen, mijn zoon zijn oren zitten altijd dicht door over en onderdruk (het wisselt) en loopt normaal ;) maar hij klaagt vaak over piepjes, kraken en te harde geluiden die pijn doen zeg maar, was toevallig van de week bij het audiologisch centrum en daar stelde ze weer onderdruk vast, dat betekent dat er een blokkade in de buis zit waardoor je oor wat vacuüm (naar binnen) trekt zeg maar, heel vaak kan je dat laten oplossen met een neusspray, zeker met veelvuldig gebruik (zoutwater kan helemaal geen kwaad dus zou je zelfs 10 keer mogen gebruiken als je wilt) dit is ook het enige wat de dokter adviseert eigenlijk, je hoeft vaak niet verkouden te voelen wil het wel al in je hoofd vastzitten...

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mijn man heeft ook problemen daar. Bij 1oor zit een gat in het trommelvlies en hij hoort ook minder daardoor. De buis v. Eust. Zit bij hem ook vaak vol/dicht...even als zijn neus. De kno wil hem opereren...soort faceliftje waardoor zijn neus beter doorgaanbaar wordt.

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Oke, heb al zoveel neusspray gebruikt, maar het lijkt wel of het daardoor alleen maar erger word..
    Ik ben heel licht in mijn hoofd, en heb gigantisch last van mijn oor (vol gevoel, oorsuizen)

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Oke! Is hij ook duizelig daardoor en oorsuizen?

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heb er als kind zijnde heel veel last van gehad. Ze hebben toen mijn trommelvlies door moeten prikken om die buis leeg te laten lopen **auw**

Later bleek ook dat mijn neusamandel vergroot was, maar die hebben zie niet verwijdert omdat die verschrompeld gedurende het ouder worden.
    Wel zijn op mijn 18de mijn keelamandelen er uit gehaald en sindsdien gaat het wel beter.

Moet idd wel oppassen met verkouden zijn, want dan zit mijn oor meteen dicht.
    Dat kraken heb ik eigenlijk standaard...met verkoudheid erger.
    Mijn oren waren ook schoon...dus tja..

10. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Dat heb ik twee keer gehad, na een ontsteking van mijn middenoor en evenwichtsorgaan. Heel heftig allemaal. Eerst twee maanden niet kunnen lopen vd duizeligheid en daarna een oor dat 'fladderde' uiteindelijk na vele maanden vanzelf overgegaan. Mijn kno deed er ook niks aan, is gewoon een (verkoudheids)virus helaas.

11. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Heb je je klachten al eens met een huisarts besproken. Wij zijn natuurlijk geen artsen. Daarnaast, en ik bedoel dit meer bezorgd en zeker niet vervelend, ik zie heel vaak topics van je staan met allerlei medische vragen en bezorgdheden van jouw kant. Het valt me echt op dat je je snel zorgen maakt op dit gebied.

Ik herken je klachten verder niet, maar het lijkt me erg vervelend!

12. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Klopt.. Op dit forum zijn er veel herkenningen.. Vandaar! ;) Maar maak er nu geen meer aan, dit is wat mij hindert en de andere topics ook. Heb al veel tips gekregen en zo hoe nu verder.

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja.

Deel Deze Pagina