voeding hoeveelheid

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mamasaskia, Mar 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamasaskia

mamasaskia Nieuw lid

Feb 26, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoontje van ruim 4 maanden krijgt 4x 210+7 friso ha. Hij heeft hier niet meer genoeg aan en is de afgelopen maand maar 200 gram aangekomen. Nu heeft hij ook wel buikgriep gehad. Volgens het cb mag hij wel 1x 240+8 voeding en rijstebloem. Hij raakt echter verstopt van de rijstebloem, dus dat doe ik niet meer. Ik ben wel gelijk met 3 lepels begonnen. Misschien moet ik het weer proberen en dan rustig opbouwen? Of gewoon 2x 240 en 2x 210 zonder rijstebloem? Kan ik dan de rijstebloem evt toevoegen aan de fles van 240 of zal dat te zwaar zijn? Als dat niet voldoende is raadt het cb aan om standaard voeding te gaan geven, maar dat zou ik zonde vinden. Met fruit en groente wachten we nog ivm kans op allergie.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Kan je zoontje 240/8 drinken? Het is wel een hele flinke slok hoor. Als dat kan, dan mag je ook 2x 240/8 en 2x 210/7 per dag geven. Je mag evt. ook ophogen naar 5 flessen van 180/6. Dan krijgt je zoontje de maximum hoeveelheid flesvoeding per dag.

Groetjes Linda

3. mamasaskia

mamasaskia Nieuw lid

Feb 26, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, 240 is zo weg en dan lust hij nog wel meer lijkt het wel. We proberen nu 2x210 en 2x240. Hopelijk blijf dat goed gaan. Zou het zonde vinden om van de ha voeding af te moeten. Is ha voeding echt zoveel lichter verteerbaar?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Door de samenstelling van de eiwitten is de voeding lichter verteerbaar. Wanneer een baby te snel drinkt (binnen 20 minuten het flesje leeg) dan is de verzadiging niet goed en zal hij na de fles minder tevreden zijn.

Groetjes, Petra

Share This Page