vraag over bv/fv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce26, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi,

Drie kwartier per voeding is heel normaal hoor. Dat had mijn kereltje ook. Op een gegeven moment krijg je regeledagen en dan drinken ze opeens weer heel anders, je kindje geeft dat vanzelf aan.

In het begin dronk Jelte zo'n 3 kwartier tot een uur aan 2 borsten. Na 3 weken * regeldagen* dit duurde bij hem anderhalve dag,maar dit verschilt per kindje. Toen dronk hij opeens maar 20 minuten,dat liep binnen een aantal dagen weer op tot hij 6 weken was, toen had hij weer een aantal *regeldagen* ( dan komt je kindje heel veel om drinken vragen), en het hele riedeltje begon weer van voren af aan.

Ik kan niet genoeg benadrukken, als je kindje vraagt, geef hem dan. Je borsten moeten leren om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Denk dan ook niet dat je kindje niet genoeg heeft, je kindje krijgt genoeg maar heeft een andere samenstelling nodig, en dat wordt met die regeldagen bewerkstelligt.

Nou meid, heel veel succes, laat je even weten hoe het gaat?

2. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik laat zeker weten hoe het verder gaat tot nu toe gaat het goed hij is tevreden als ie gedronken heeft en slaapt dan ook lekker hopenlijk blijft dit zo dan is mama ook zeer trots en we blijven volhouden en geen fles voor mij hou het op borst zolang ik merk dat me mannetje er voldoende aan heeft.
    groetjes joyce

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh Joyce wat ontzettend goed! Yes, hier word ik helemaal blij van!

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Joyce,

Je doet het goed hoor, helemaal gewelig! Als Damian minmaal 4 zware wegwerpluiers of 6 kletsnatte katoenen luiers per dag heeft krijgt hij zeker genoeg binnen. En ik zat tot ze een week of 8 was ook elke voeding een uur te voeden hoor! Ga zo door!

5. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hallo daar ben ik weer vandaag kwam er iemand langs van het cb om damian te wegen en ik dacht echt dat ie aangekomen was maar niks was minder waar hij is zelfs weer 30 gram afgevallen in een week pfff wat doe ik fout? vorige week maandag was ie nog 3000 en nu was ie 2970 hier word ik behoorlijk onzeker van vooral omdat ie gewoon goed drinkt en normaal van voeding tot voeding slaapt op vandaag na toen was ie behoorlijk huilerig sinds vanmiddag dan elke keer als ik hem aanlegde was ie stil en viel ie in slaap tot ik hem neerlegde in de wieg dan was ie binnen 2 tellen weer klaar wakker en flink huilen volgens mij had ie krampjes want hij strekte zich flink uit en dan trok ie zn beentjes weer op ook spuugde die wat vanmiddag na de voeding en sinds vanavond half 8 slaapt ie weer prinsheerlijk.
    morgen komt ze weer langs om hem te wegen en ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe dacht dat het goed ging hij plast ook gewoon netjes en heeft bijna elke voeding wel wat ontlasting.
    sorry voor het lange verhaal maar ben best wel onzeker nu.
    groetjes joyce

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik snap dat je onzeker bent.
    Waarom bel je niet een lactatiekundige, via borstvoedingsforum.nl, kan je aan telefoonnummers komen.
    Maar in principe, als je kindje goede plasluiers heeft is dat prima. Hoe ziet de ontlasting eruit qua kleur?

7. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoi dank je wel en morgen komt er weer iemand van het cb dan word ie weer gewogen,
    zn ontlasting is geelig van kleur en echte spuitluiers ene keer meer dan de andere keer maar wel bij elke voeding als ik hem verschoon zit er wat in zn luier en hij heeft ook elke keer geplast als ik hem verschoon.
    groetjes joyce

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In principe is dat prima hoor. Als hij goed wil drinken dan komt het allemaal goed. Als hij vraagt, gewoon aanleggen. Hij is ook alert?

9. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    euh hij kan flink krijsen als ie wakker word en wil drinken en dan doet ie ook zn oogjes wijd open dus ja alert is ie wel alleen tijdens de voeding valt ie in slaap en als ik hem verschoon word de ene keer wel wakker en de andere keer niet als ie wakker word dan gaat zn handje direkt naar zn mondje toe en is ie echt aan het zoeken.
    groetjes joyce

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je zou, op het moment dat hij in slaap valt, hem los kunnen maken van de borst, en dan opnieuw aanleggen.
    Zo leert hij om te drinken totdat hij verzadigt is.
    Sommige kindjes moeten heel veel moeite doen om de melk uit de borst te krijgen, ze worden snel moe en vallen dan in slaap.
    Op een gegeven moment is je zoontje gewend om net zo lang te drinken totdat hij verzadigt is, het is nu eenmaal een leerproces, maar ze leren snel!
    Het is ook even uitvinden hoe het precies moet hoor, dat hebben we allemaal gehad, totdat er op een gegeven moment een ritme komt,dan gaat het makkelijker. Meestal is dat met een week of 6.
    Laat je even weten hoe het gaat?
    Op het topic *borstvoeding* zijn er ook veel meiden die je een advies kunnen geven,misschien heb je daar ook wat aan.

11. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hoi ik zal daar ook eens kijken maar wat je zei over het losmaken en hem dan weer aanleggen heb ik ookal geprobeerd maar dan hapt ie niet meer dat is het punt nou juist
    ik heb hem net zelf weer gewogen en na de voeding zat er maar 10 gram verschil tussen (die vrouw van de cb had gezegt hem voor en na de voeding te wegen) morgen maar horen wat zij ervan zegt.
    groetjes joyce

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Voor en na de voeding wegen? Dat wordt juist altijd afgeraden om moeders niet te nerveus te maken!
    En een dag later wegen... ik zou eerlijk gezegd er wat langer tussen laten zitten.

Ik zou als de wiedeweerga een vrijwilligster van de borstvoedingsverenigingen of een lactatiekundige bij je in de buurt bellen! Kijk maar op www.borstvoedingsforum.nl
    Persoonlijk vertrouw ik daar meer op dan een verpleegkundige van het CB.

Misshcien hapt je kleintje wat verkeerd en kan hij niet genoeg binnenkrijgen. Of is er iets anders aan de hand.

Succes ermee!

Laat je weten hoe het vandaag ging?

13. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    goeiemorgen kheb de kleine man vanmorgen gewogen met kleding aan en toen gaf de weegschaal 3150 aan en toen na de voeding en tadaaa 3230 ben erg blij want dat betekent dat ie dus wel degenlijk aankomt van mn melk hihi en daar ben ik echt blij om hij komt gewoon wat minder snel aan denk ik en ik ga straks idd maar even bellen naar zo n lactatie deskundige die weten er meer van dan iemand van het cb super bedankt voor jullie berichten en steun/advies
    groetjes een gelukkige mama

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat ontzettend goed dat je gaat bellen, ben heel benieuwd.

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Goed dat je zo je best doet... ben ook benieuwd wat de lk zegt.

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Super dat je gaat bellen! Kan een hele stap zijn, weet ik uit ervaring...

Hoe is het cbbezoek gegaan trouwens?

17. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    hallo daar ben ik weer nou ik heb gebeld vandaag en het advies luid proberen om hem zo vaak als mogenlijk aan te leggen en er zijn ook infoavonden hier in de buurt wat betreft bv geven dus daar gaan we ook naar toe het afvallenop zich kon niet veel kwaad zolang hij tevreden is na de voeding en goeie plasluiers heeft en dat heeft ie gelukkig ook heb ik vermeld dat ie vandaag wel weer aangekomen was toen ik hem na de voeding had gewogen en dat was positief we moeten dus even doorbijten maar opgeven doen we niet! het kon ook zo zijn dat ie meer nodig had en doordat ie 2 nachten doorgeslapen had te weinig had gekregen dat word dus de wekker zetten en hem dan goed wakker maken en dan aanleggen en eventueel afkolven als ie de 2de borst niet echt drinkt.
    en vandaag was die vrouw van het cb geweest en die begon ook over kolven en vaker aan gaan leggen ook snachts ookal slaapt ie dan nog.
    ik hou jullie zeker op de hoogte over hoe het gaat bedankt allemaal.
    groetjes joyce

18. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Heel veel succes ermee, het gaat jullie vast lukken. Je zet je er zo voor in. Goed hoor.

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou Joyce, fijn dat je zo goed geholpen wordt en dat het CB er ook verstand van lijkt te hebben (ipv meteen over kv te beginnen...).

Heel veel succes!

Hoe is het vannacht gegaan? Nog wakker gemaakt voor een voeding?

20. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    goeiemorgen allemaal,
    gisterenavond had ik damian om ongeveer half 9 gevoed wat heel goed ging hij was niet wakker geworden met zn honger huiltje maar lag eerst lekker rond te kijken even daarna werd het wel duidenlijk dat meneertje honger had hihi om ongeveer 12 uur gisteravond was ik zelf toch best wel moe en dacht laat ik hem wakker maken iets eerder dan normaal en hij dronk weergoed (beide borsten) tot het moment dat ik hem mee naar boven wou nemen toen begon die ineens te spugen en best wel flink ik heb hem toen evengoed in zn bedje gelegd en na ongeveer 30 min begon ie te huilen dus ik weer naar beneden om hem aan te leggen wat weer goed ging.
    uiteindelijk was het half 2 toen ik eenmaal in me bed lag e om 3 uur werd ie weer wakker weer gevoed en dat ging weer goed hij heeft ook niet meer gespuugd.
    en vanmorgen was het 8 uur toen ie zn eigen weer melde en weer heeft gedronken we lagen saampjes heerlijk in bed en daarna zijn we samen nog even in slaap gevallen.
    groetjes joyce

Deel Deze Pagina