vraag over bv, zware/grote borsten en rugproblemen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ayla26, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ayla26

ayla26 Lid

25 nov 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu 24 weken zwanger en had me nog niet echt verdiept in het geven van bv. Ik dacht wel dat ik bv geven zou willen proberen, maar nu wil ik niet meer.

Ik las dat van bv je borsten 2x zo zwaar worden. Dat is voor mij een probleem. Mijn borsten zijn in verhouding met mijn lichaam te groot, en ze zijn sinds ik zwanger ben al veel gegroeid. Van 70E naar 70H/I. Terwijl ik nog steeds een vrij smal lichaam heb (had maat xs/s).

Ik loop al jaren bij de fysio voor mij rug. Ik heb ook een verkeerde houding, om mijn borsten te kunnen dragen trek ik mijn schouders te ver naar achteren om in evenwicht te blijven. Dit is moeilijk te veranderen.

Mijn moeder verwacht (uit eigen ervaring) dat mijn borsten nog veel zullen groeien. En ik heb er nu dus al best wel last van. Ze zitten in de weg en zijn zwaar. Ik zou het fijn vinden als ze straks weer normaler worden, sporten is bijv. lastig. 70e ging nog wel.

Maar is dit nou wel een goede reden om geen bv te geven? Ik vrees voor mijn rug. Als je geen bv geeft, worden je borsten dan weer sneller kleiner/lichter? Ik zou het wel jammer vinden en was er best wat sneu over toen ik me dit realiseerde maar wil ook geen jaar met onmogelijke borsten rondlopen.

2. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je borsten..
    Ik heb zelf 75E-80D en mijn borsten zijn nu 80F dus dat valt nog te overzien vind ik. Ik denk niet dat je door bv veel zwaarder word dan je nu bent (qua borsten bedoel ik) je valt namelijk ook af na de bevalling en dan vult t zich weer met melk.. Ik ben gelijk gebleven iig. Maar ondanks die zwaardere borsten vind ik bv heel goed te doen, ik heb er weinig last van, maar weet ook niet beter dan te voeden met grote borsten natuurlijk :D
    Bij mijn eerste dochter geen bv gegeven en toen waren m'n borsten na een maand of drie weer als te voren, heeft dus ook te maken met je gewicht en hoe snel je dat kwijt raakt, borst bestaat voornamelijk uit vetweefsel.
    Maar of het een goede reden is of niet, dat bepaal jij. Probeer het anders en vind je het niets, heb je last kan je altijd nog stoppen toch? Koop wel een fijne bh dat ins wel fijn voor de ondersteuning en laat je in je kraamweek goed begeleiden door je kraamhulp of lactatiekundige.
    Fijne zwangerschap nog en geniet ervan!!

3. Faith1988

Faith1988 Lid

1 mei 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf ook vrij smal en had tijdens de zwangerschap een cup gekregen van maatje 75H (Ik begon met cup 70D), maar na 3 maanden waren mijn borsten meer aangepast op vraag en aanbod van mijn meisje en nu zijn ze lichter als voor mijn zwangerschap en ik geef nog steeds volledig borstvoeding.
    De enige dagen dat ze echt zo zwaar waren dat ik compleet verging van de rugpijn waren de dagen rond de eerste stuwing (zelf heb ik al sinds mijn 14e rugklachten, die nu zelfs minder lijken als voor de zwangerschap), dus wie weet valt het bij jou ook mee na de bevalling :)
    Wat hier overigens goed hielp was een goede voedings-BH zonder beugels.

Deel Deze Pagina