bv & slechte nachten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gigi85, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van bijna 4 maanden slaapt momenteel heel slecht. Ik krijg haar 's avonds moeilijk in slaap. Ze is 's avonds altijd erg wakker, ik probeer haar tussen 21 en 22 uur in bed te leggen, maar meestal slaapt ze pas tegen elven. Als ze 's nachts wakker wordt, wil ze niet meer in haar eigen wieg verder slapen, dus pak ik haar vaak bij me. Maar ik heb het idee dat juist doordat ze bij me slaapt, ze nog vaker wakker wordt, vannacht zelfs om de twee uur en dan wil ze een paar slokken drinken. Ik krijg nu van iedereen om me heen het advies om dan de laatste voeding maar kunstvoeding te geven, omdat ze daar beter op zou doorslapen. Maar dat wil ik dus eigenlijk niet doen, maar zo kan het ook niet verder, ik ben zo moe! Ik zit er echt een beetje doorheen momenteel. Heeft iemand tips? Of is kv geven toch een goed idee?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Je zit momenteel in de beruchte 4 maanden periode. Als je op topics zou gaan zoeken rollen er tientallen uit met eigenlijk allemaal hetzelfde probleem....
    Onrust,minder of juist heel vaak willen drinken,s'nachts rommelen en wakker zijn.
    De oorzaak kan liggen in de ontwikkeling van je kindje.Er gebeurd veel in de lijfjes, de wereld is spannend! Veel prikkels die verwerkt moeten worden. Wellicht ben je zelf weer gaan werken. Dat zorgt ook voor mama honger (en dan het liefst s'nachts uiteraard). Komt je menstruatie er aan? Heeft ze meer trek?
    Kortom het kunnen heel veel redenen zijn. Een flesje kv geven kan je proberen maar dan zul je daarvoor in de plaats 1 a 2 x moeten kolven s'avonds. Als je dat niet doet ben je aan het afbouwen. Het kan dan heel snel gaan opeens, nogmaals, het is een beruchte bv-dip periode,veel mama's stoppen omdat ze niet weten wat er gebeurd en wat er aan te doen. Maar het komt goed hoor!

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Per toeval kwam ik op bv topic terecht en zag jouw naam staan;).

Ik kan alleen maar zeggen: doe wat je hart je ingeeft!!!!
    Als je straks ongelukkig bent, omdat je gestopt bent met alle voeding borstvoeding en dat diep in je hart toch niet wilde, dan heeft de kleine meid er ook niks aan. Die voelt dat haar mama ongelukkig is.

Het is echt de voors en tegens tegen elkaar afstrepen. Helaas kan niemand je daarbij helpen en zeker niet ik, die geen bv heeft gegeven.

Wat iedereen om je heen roept, moeten ze zelf weten.
    Het is aan jouw de keus om te bepalen wat je met die opmerkingen doet. En als voor jouw borstvoeding geven zwaarder weegt als het doorslapen dan zeg ik ga gewoon nog even door. Maar als je echt zo moe bent dat het doorslapen zwaarder weegt, dan zou ik de laatste fles kv geven.

Veel succes met het maken van de keuze, dikke knuffel en ik hoor het wel;)

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Rond 4 maanden is gewoon een lastige periode.. Hier was dat ook zo.. Als je de laatste fles kunstvoeding geeft dan is dat ook geen garantie voor langer/doorslapen. Misschien kan ze er wel helemaal niet tegen en krijgt ze alleen maar kramp.. En voor je productie is het helemaal niet goed als je de laatste voeding niet meer zelf geeft. Misschien kan je man je helpen 's nachts, dat hij haar uit haar bedje haalt en bij je brengt je voed haar en dan legt hij haar weer terug.

Verder zou ik proberen het 's nachts zo rustig mogelijk te houden, geen licht aan, geen luier verschonen als dat niet echt nodig is..

En 's avonds of overdag een beetje bijslapen.. Ik ga nu vaak nog steeds om 21.00 naar bed omdat ik er ook nog steeds een keer of 2 a3 uit moet 's nachts maar ik moet wel zeggen je lichaam went wel aan minder slaap..:)

En het is zoooo zonde om nu te stoppen ik vond het eerste half jaar bv geven soms best wel zwaar.. maar na 6 maanden werd het pas echt leuk en dat is het nu nog steeds.

Succes!!

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    ja die 4 maanden dip.... Volgens mij is dat niet op te lossen met kunstvoeding hoor, maar dat is ieder voor zich. de 1 heeft er meer last van dan de ander. Maar als je goed zoekt zie je overal wel de 4 maandendip opduiken. Doe wat goed voelt! En denk eraan die dip duurt niet eeuwig.

6. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben inderdaad nu sinds 3 weken weer aan het werk, dus dat speelt waarschijnlijk ook mee. Ik probeer steeds al op tijd te gaan slapen, maar aangezien zij vaak heel wakker is 's avonds, lukt dat ook niet altijd. Maar het is in elk geval goed om te horen dat het een beruchte periode is, en dat het dus ook weer over gaat :) Ik ga dus nog even doorzetten en geen kv geven, dat wilde ik sowieso liever niet maar aangezien ik vanuit mijn omgeving zo vaak die reactie kreeg, ging ik toch twijfelen.

@ lolliebol: ik dacht, laat ik het hier maar eens voorleggen, aangezien ik bij ons fb-groepje de enige ben die nog volledig bv geeft :)

7. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Groot gelijk Gigi85!!
    Als jouw gevoel zegt doorgaan, doe dat dan ook!!!
    Ongeacht wat mensen in je omgeving zeggen. Al weet ik natuurlijk zelf ook wel dat het heel lastig is om daar echt niet naar te luisteren:).

8. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Co sleeper was hier de uitkomst! Ik wilde dat ik daar niet tot bijna 9 maanden mee had gewacht...

9. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze slaapt nu nog in het wiegje op onze kamer, maar na een nachtvoeding wil ze ook daar niet meer in slapen en ligt ze dus bij ons in bed. Langzamerhand wordt het wiegje ook wat klein, ik zie er al tegenop als ze op haar eigen kamertje moet gaan slapen.

10. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Het klinkt misschien vreemd, maar wat als ze een keer wel op haar eigen kamer slaapt s'nachts? Het is natuurlijk geen garantie maar hier werkte dat wel, door op de eigen kamer te slapen werd hij minder vaak wakker. Hij sliep hierdoor langer door.
    Natuurlijk hebben wij hier ook de 4 maanden dip gehad. En nog merk ik het als ik ongesteld moet worden, dan heb ik minder bv. Nu is dat niet meer zo erg omdat hij genoeg tussendoor eet, maar toen was het verschil vrij groot. Jack krijgt nu nog maar 1 keer per dag bv, voor het slapen gaan.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als je moeite hebt met op tijd naar bed gaan, dan kun je ook een paar keer met hem je bed in kruipen. Dan kun je al voedend al uitrusten. Op de achtergrond de radio aan of juist genieten van de stilte. Je kunt dan toegeven aan zijn behoefte en aan jouw behoefte aan rust.

Deel Deze Pagina