clusteren en slechter drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fl01, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Onze zoon is nu 4 wkn oud. Hij wil steeds tussen 16.00 en 20.00 vaker drinken (na 1,5 uur alweer, terwijl het de rest van de dag ongeveer om de 3-4 uur is).Op zich niet erg, tis alleen een lastig moment van de dag. Maar tijdens deze voedingen drinkt hij ook minder goed, vaker los laten, meer trekken, meer sabbelen. Ook is hij meer wakker, wil niet slapen, huilt meer. Is dit herkenbaar? Is het clusteren een tijdelijke fase?

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhh lastig he. nu achteraf lijkt het alsof het toen allemaal wel mee viel. maar op het moment zelf, is het echt niet handig en fijn. Maar het clusteren is hier inderdaad een fase geweest (wel terugkerende fase), vooral rond sprongetjes. En dat onrustig drinken zal ook wel komen, omdat het niet alleen om het drinken gaat maar vooral de zuigbehoefte?

3. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de jongste ook gehad. Na een week of 8 werd het geleidelijk minder. Het is erg pittig, maar echt maar een fase...

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat het idd clusteren is. Is ook niet slechter drinken maar een combi met msmahonger :) Mn dochter is 13w en doet het nog steeds zo elke avond. Ervaring is wel dat accepteren het makkelijkst is voor jullie allebei.. Zoek een makkelijk plekje, laat hem zn gang gaan. Het huilen werd bij ons hierdoor juist minder :)

5. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik wil het graag accepteren, maar het is gewoon lastig. Tis steeds rond etenstijd, we hebben een kleine rondlopen van 1,5 die moet eten, wassen en slapen. Mn vriend is vaak pas tegen half 7 thuis van het werk, dus er rustig bij gaan zitten lukt niet echt...

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    in de draagzak of doek helpt wel vaak om wat tijd te rekken. Dan kun je het misschien wat verschuiven naar na het eten. Bij ons had ik ook pas de rust ervoor na half 8 of zo. Daarvoor liepen we met hem rond. Dat geeft je misschien in ieder geval de mogelijkheid om de oudste eten te geven.
    Het gaat wel over. Bij ons tot ongeveer 3 maanden.

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Idd.. Probeer een draagdoek. Hier clustert C ook iedere avond. Ik bereid het eten alvast voor zodat ik tegen etenstijd geen probleem heb.
    Overigens moet je niet koken met je kindje in de draagdoek ivm hitte, spetters etc.

Deel Deze Pagina