Hi dames! Even een vraagje. In hoeverre hadden jullie last van 'ontpillen' en duurde het lang voordat het raak was? Vandaag slik ik de laatste pil en daarna gaan we ervoor ; officieel ronde 1 Erg spannend dus! Nou weet ik dat ik heel erg nauw van binnen ben vanwege een onderzoek die ik heb gehad en ben ik dus benieuwd naar het feit of het wel gaat lukken vanzelf. Als het aan mij lag was ik gisteren al zwanger! Daarnaast ben ik ook bang om een onregelmatige cyclus te krijgen... Jaren geleden begon ik aan de pil omdat ik 2x per maand 1 week lang ongesteld werd... Ik hoop dus dat dit nu niet (of juist wel) gebeurt, mits de eitjes goed zijn Krijg er zenuwen van!
Allereerst succes! Ten tweede; wacht eerst je eerste normalemenstruatie af want anders ga je op een gegeven moment zwangerschapstesten doen en dan blijf je aan de gang aangezien het best een tijdje kan duren voor je cyclus weer begint. Kan echt wat maanden duren. Sommigen beginnen echter meteen weer maar die komen minder voor. Ontpillen qua klachten, verschilt HEEL erg. Sommigen voelen niks (zoals ik) en sommigen voelen zoveel dat het echt lijkt of ze zwanger zijn (misselijk en alles).
Na bijna 20 jaar aan de pil te hebben gezeten heb ik gelukkig een regelmatige cyclus. Bij de 1e cyclus de week voor de eisprong had ik echt heel veel last van mijn darmen, een opgeblazen warme buik, warm en koud hebben, hoofdpijn, duizelig en zere borsten. Daarna beste felle steken in de buik gehad. Bleek achteraf de eisprong te zijn want precies 2 weken later ongesteld. Dit was mijn ontpillingsfase denk ik. Nu voel ik ook wel de eisprong, maar is lang niet zo heftig gelukkig. Ik heb de eerste maand wel afgewacht op de menstruatie. En wanneer zwanger? Ik hoop dat het deze maand lukt Veel succes! Hoop dat je ook een regelmatige cyclus hebt en snel zwanger mag zijn!
Ik weet niet of het krijgen van immens veel puistjes, nog meer zin in seks, betere gemoedstoestand, vollere wimpers / wenkbrauwen én iets aankomen onder ontpillen valt maar zo ja, dan waren dat de dingen die ik gemerkt heb en nog merk na 13 jaar aan de pil en sinds september gestopt te zijn. Ook wat hierboven gezegd word: mijn cyclus was meteen precies 28 dagen maar ik had mega mega buikpijn van mijn eisprong. Was er ziek van, echt. Maar iedere vrouw is zo anders. Geld voor alles.
Na het stoppen met de pil kreeg ik last van hele kleine puistjes ( vooral rond de eisprong), maar voor de rest weinig veranderingen. Ik heb ongeveer 11 jaar de pil geslikt.
Succes! Hier na 13 jaar pilgebruik geen verdere symptomen dan 1 cyclus van 28 dagen (waarschijnlijk door het ontpillen), ronde daarna was het raak.
Ik zat 15 jaar aan de pil toen ik er mee stopte. Ik kreeg eerst ook vooral puistjes en de eerste eisprong idd ook erge buikpijn, daarna was het beter. Ik kreeg net minder zin in seks ipv meer, maar om een of andere reden voel ik me wel vitaler zonder die pil (zit misschien in mijn hoofd). Mijn menstruatie moest net zoals in mijn pubertijd weer op gang komen. De eerste twee keer was het amper iets, nu is het weer net als vroeger de kraan en kramp open. Dat is dus iets minder leuk, maar goed, we nemen het er bij
Hi Monic, Spannend he? Ik was in het begin zo ongeduldig en wilde het liefst meteen weten hoe mijn cyclus zou zijn... Dan duurt een maand ineens heeeeel lang. Ik ben begin december gestopt met de pil na 12 jaar en heb nergens last van gehad. Mijn cyclus moest een beetje zijn ritme vinden (35-41-32-32), maar is nu hoop ik regelmatig. Ik moet zeggen dat ik ook nooit klachten heb gehad toen ik begon met de pil, dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Het enige (fijne!) verschil dat ik merk, is dat ik veel minder buikpijn heb voordat ik ongesteld word. Dat is nu hoogstens een beetje de uren ervoor, maar lang niet zo erg als toen ik nog de pil slikte. Ik vind het in ieder geval heerlijk dat die pil de deur uit is, en dat ik weer mijn lichaam 'terug heb'. Eindelijk weer echt voelen wanneer de eisprong is, etc. Veel succes, heb geduld, en probeer ook te genieten! xx
Hi Anna! Ja het lijkt me ook echt heerlijk om mezelf te zijn / worden. Momenteel geniet ik er echt van (vooral ook door de forums ).. Hoop dat de dagen zsm voorbij gaan en dat ik eindelijk aan de eerste ronde mag beginnen!!
succes! Ik ben in september 2013 gestopt met de pil. Het heeft daarna 56 dagen geduurd voordat mijn eerste ongi kwam. Daarna steeds lange cyclussen gehad. Met af en toe buikpijn (1x heel erg) Gisteren een posi zwangerschapstest gehad. wij hebben er dus ongeveer 7 maand over gedaan waarvan we totaal 5 kansen hadden (ivm die lange cylcussen)
Ja inderdaad heel verschillend ook in 1 persoon. 1e keer stoppen pil gelijk regelmatig 30 a 35 dagen na 6 maanden zwanger. Nu 2e keer gestopt en zie onderschrift in 5 maanden tijd 2 minimale ongesteldheid gehad. Je hoopt dat na 10 maanden slikken minder effect zal hebben dan 15 jaar. Ik hoop voor jou dat je lichaam het lekker snel oppakt.
Ik heb nergens last van gehad. Meteen ook redelijk normale cyclussen. Wel meer zin in seks. Nu 5 maanden gestopt en sinds anderhalve maand bezig om zwanger te worden dus is nog afwachten. Succes met zwanger worden! Hoop dat het snel lukt!
Hey hallo, Hier de eerste maand na stoppen met de pil helse buikpijn zelfs ziekenhuis bezoek.. Kreeg daar te horen dat het eisprong was dmv inw onderzoek. Zit nu in 3 ronden en en heb nog ander halve dag erge buikpijn dat ik m'n broeken niet aan kan en zitten lopen en autorijden zeer doet.... Maar weet dan wel dat ei bijna komt en meestal volgende dag is het haast weg Daarnaast ook weer erg last van puitjes vooral aan zijkanten van m'n nek ook zo charmant en kan er maar slecht afblijven haha Groetjes
Ik ben 12 november gestopt met de pil! Ik had toen een cyclus van 33 dagen! De maand daarna 34 dagen! Entoen was het raak. 3e ronde dus! Ik kreeg puistjes op mijn gezicht wat ik normaal nooit heb. En ik was wat emotioneler.. Succes ermee! Ik hoop voor je dat het snel raak is! Ik kan wel zeggen probeer er van te genieten maar ik ben eerlijk als ik zeg dat k dat niet heb gedaan. Het duurde mij allemaal veels te lang! en ik had het geluk dat het zomaar raak was! Ik ben na de cyclus van 34 wel begonnen met ovulatie testen. Voor mijn gevoel had ik geen eisprong (helemaal geen reden om te denken dat ik dat niet had) maar ik wou het gewoon zeker weten. Dat gaf mij veel rust. Het was ook spannend om te zien hoe die testen opliepen, en op die avonden hebben we geklust. We hebben toen erg veel lol gehad samen, dus het was gewoon erg fijn. Ik heb het toen afgewacht en zou het niet raak zijn dan zou ik de volgende maand weer ovutesten gebruiken. Gewoon omdat het mij rust gaf. Maar dat hoefde toen niet meer want het was raak Yeah! Succes!!!
Ik had na 2 maanden pas een eisprong. Vorige maand was dus mijn eerste cyclus. eerste maand was 35 dagen en toen 21 dagen. Ik heb 7 jaar de pil geslikt. Had ook veel klachten van het hele ontpilproces, buikpijn, spierpijn aan bovenbenen, borsten, hoofdpijn, echt alles. Ik merk wel dat ik met de pil 7 dagen ongesteld was en nu zonder 4 dagen en veel fijner ongesteld. Natuurlijke menstruatie minder last dan een opgewekte , echt heel raar voor mijn gevoel.
Oh wat een verhalen! Leuk om dit te lezen! Gefeliciteerd iedereen die zwanger is Simone, ik hoop dat ik ook zo zwanger raak