Groei baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kimmtt, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmtt

Kimmtt Lid

30 mei 2010
    24
    0
    0
    SAB beheerder/secretaresse
    Rotterdam
    Hallo, ik ben nu 17 weken en 2 dagen zwanger, maar heb het idee dat mijn baarmoeder wat achter blijft in groei. Als ik plat op bed lig kan ik de rand van mijn baarmoeder goed voelen, alleen blijft het al een aantal weken op het zelfde punt zitten. Ik kan 2 vingers onder mijn navel leggen daarna komt er een soort "kuiltje"en dan voel ik de baarmoederrand.
    Voorheen voelde ik ook vrij geregeld een soort menstruatie achtige kramp, waarvan mijn vk vertelde dat dit de groei van de baarmoeder is. Ook dit voel ik al een aantal dagen niet meer. Eigenlijk voel ik sinds een paar dagen helemaal niets meer van kwaaltjes, groei of iets dergelijks. Vorige week vrijdag controle gehad en het hartje gehoord. Mag nu pas over 3 weken weer maar het maakt me toch wel wat onzeker.Maak ik me terecht zorgen of kan ik gewoon rustig mijn volgende controle afwachten ondanks het uitblijven van kwaaltjes en een niet veranderende baarmoeder rand.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

De hoogte van je baarmoeder is heel netjes! Je ziet vaak dat de groei gepaard gaat met spurtjes en dan weer een tijdjes stilstaat. Dus het is echt niet erg!
    Het lijkt inderdaad lang 3 wkn vooral als je nog het kindje nogniet voelt. Maak je geen zorgen, heel veel vrouwen ervaren dit!

Imke

Deel Deze Pagina