Goedemorgen, Ik heb al in veel topics gelezen dat er gebruik gemaakt wordt van een IKEA ladekast (Hemnes) als commode. Ik vraag mij nu alleen af, ik zie veel 'officiële' commodes met een opstaande rand aan de bovenkanten. Mis je dat dan niet bij die ladekast, of maken jullie die er zelf op? Of is dat helemaal niet nodig? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mijn "officiële" commode (onderdeel van een complete babykamer) heeft ook geen opstaande randen....mis ze ook niet...
Hier hetzelfde! Heb 2 commodes, heb ook de ikea ladenkast/commode (voor de oudste). Waar ik het meest aan moest wennen, was dat verschoningskussen bij de officiele commode vertikaal kon liggen, en dat het op de ikeakast horizontaal moest. Was wel even wennen met aankleden/verschonen. Maar oudste is nu zo groot dat hij zelf ook goed meewerkt met aan/uitkleden, dus dat scheelt Nooit opstaande randjes gehad, ook nooit gemist!
Wij hadden de grote hemnes (met 8 lades) en ik miste de randen echt niet. Die met 8 lades is ook zo lang dat er niets af kan schuiven. Ik vond hem juist fijner dan officiele commodes. Meer ruimte, langer en hoger blad.
Hier ook geen opstaande randen en heb ze ook nooit gemist. Je moet een kindje sowieso nooit alleen laten op de commode, kan me voorstellen dat zo'n randje toch voor wat schijnveiligheid zorgt, het geeft je het idee dat je baby er niet af kan vallen (maar dat kan wel).
Ik heb een oud dressoir zonder opstaande randen als commode en dat vind ik echt ideaal. Op officiele commodes kan je echt niets kwijt, ik heb bakjes met luiers, zalfjes, billendoekjes en dan heb ik nog ruimte over. Als je het eng vind kan je altijd nog een antislipmatje onder het aankleedkussen leggen.
Wij hebben ook de hemnes als commode. Eigenlijk missen we de randen helemaal niet. Het enige wat je echt wel MOET doen is hem vast maken aan de muur. Als er laden open staan en vol zitten kiept hij anders om..
Hier ook de hemnes als commode, ik moet 'm nog gaan gebruiken, maar hij is mooi lang. We hebben die met 8 lades en ik heb er een antislipmatje onder gelegd ( onder verschoningskussen ) en dit werkt goed! Antislip haal je bij de action of xenos, is meestal een rol en kun je zo een stuk van af knippen, ideaal!
Met mijn wiebelende draaikont zou ik de randjes wel missen denk. Maar als je de kast nu heel strak in een hoek tegen de muur zet...
Daar heb ik helemaal geen last van gehad! Ik heb hier thuis zowel de versie met 8 lades en de versie met 3 lades en beide zijn erg stevig. Gezien het zwaartepunt en de hoogte van de de ladekasten lijkt me ook niet dat ze om kunnen vallen als je de lades open hebt staan.