Ontstoken navelpiercing

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik heb in een gekke bui mijn navelpiercing-gaatje eens doorgeprikt. Gewoon met een nieuwe piercing die ik uit voorzorg even heb verhit d.m.v. een vlammetje. Het was niet eens echt doorprikken, want ik kreeg hem er zonder moeite doorheen.

Echter is het gaatje toch gaan ontsteken, een beetje.
    Er zit een vochtblaasje bij mijn bovenste gaatje.

Ik heb het al proberen te ontsmetten met Sterilon, maar ik voel het niet prikken en de piercing is er al uit.

Maar wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat de ontsteking niet doorzet/ over gaat?

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Spoelen met zeezout :)

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Thanks voor de tip! Dat heb ik nog niet gedaan. Zal wel lekker prikken :p.

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Anders biotex of badedas.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Valt echt mee :) Geneest dan echt snel. Succes!

6. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    idd zeezout mengen met gekookt water. Een watte schijfje natmaken en die op de plek leggen

7. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Ik gebruik altijd waterstofperoxide voor mijn piercings. Jaren geleden een tip van de shop bij een heel erg ontstoken piercing, de 3e dag was het al rustiger en na een paar dagen echt goed. Als ik nu iets irritatie merk gebruik ik het direct 1 keer en is het weer goed.

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Altijd even in kokend water en niet onder een vlammetje!! Rustig een minuutje of 3-5, deed ik ook met de flessen en spenen maar minstens 3-5 mins en ook niet korter..

Goed spoelen met zoutwater oplossing, geen zeep en goed luchten.. Dus geen pleisters erop gaan plakken zodat het niet gaat broeien..

Ik heb em ooit door "laten" prikken bij een piercing shop.. Toen ik me realiseerde dat die kerel die piercing zonder handschoenen uit de vitrine had gehaald en em er zo doorheen gejast.. Met alleen zout water en water schoonhouden werd het weer goed.. Hij is alleen bijna uitgescheurd toen ik zwanger was dus heb m nu al een jaar of 2,5 niet meer..

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Waterstofperoxide doe ik maar niet aangezien ik zwanger ben, haha. Allemaal bedankt voor de tips. Ik ga het proberen :)

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Even bellen naar de dokter voor een zalfje?

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nee zo erg is het op het moment ook weer niet :). Het begint te irriteren en er komt wat viezigheid uit, maar het is niet extreem pijnlijk, dik of rood.

Als het erger wordt dan trek ik natuurlijk wel aan de bel!

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    'Vroeger' kreeg je bij tattoo Bob (bekend?) een antibioticazalfje erbij, ik dacht daaraan.

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Haha, ja Bob ken ik wel!
    Ik kreeg bij Queen of Rings er een Unicura-zeepje bij, haha. En verder was het wiebelen met sterilon. Prikte als een bitch :(.

Deel Deze Pagina