Vraag over constante temperatuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Linn, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn

Linn Lid

Sep 15, 2006
    7
    0
    0
    Hoi,

Ik zit met het volgende; ruim een jaar geleden ben ik gestopt met de prikpil omdat ik graag zwanger wil worden. Op aanraden van de huisarts ben ik sinds deze maand begonnen met temperaturen.
    Op 4 sept ben ik ongesteld geworden, maar ik ben daarna pas begonnen met temperaturen. Dat was op dag 7. Ik zit nu op dag 23 en mijn temperatuur is constant 36.9 / 37.0.
    Maar nu hoor ik bijna iedereen over temperatuurswisselingen in hun cyclus. Heb ik geen eisprong gehad?
    Tevens is mijn tepelhof sinds een aantal dagen aan het vervellen.

Wat kan dit allemaal te betekenen hebben?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Linn,

je lichaamstemperatuur geeft eigenlijk informatie over of je koorts hebt of niet. Verder kun je wel het een en ander afleiden uit je temperatuur, bijvoorbeeld het moment van je eisprong. Je temperatuur is afhankelijk van heel veel dingen, de hoeveelheid slaap, het moment waarop je meet, wat je eet en drinkt, medicijnen, alcohol, griep of een ander virus et cetera.
    Pas na drie cycli heb je een beetje een idee welk temperatuurverloop bij jou past. En dat is bij iedere vrouw weer anders. Het tempen is en blijft een hulpmiddel, het is geen diagnostiek. Dus je kunt nu nog geen conclusie trekken over of je wel of geen eisprong hebt. Vervellen van de tepelhof heeft er niets mee te maken.

Mirjam

Share This Page