Ik ben 21 weken zwanger. Al een paar weken heb ik last van pijn rechts bovenin mijn rug/zij, maar aan de binnenkant, niet aan mijn ruggengraat zelf en pijn bij mijn maag. Ik kan weinig eten, ben snel misselijk en als ik een tijdje zit heb ik het gevoel dat rechts rondom mijn maag alles in de knel zit. Pas als ik ga liggen voel ik me wat beter, al blijft dat nare volle en pijnlijke gevoel bij mijn maag wel. Ik ben hier al mee naar de huisarts geweest. Zij denkt aan een maagslijmvlies ontsteking. Ik heb hier een drankje voor gekregen en ook pilletjes tegen de misselijkheid, maar toch lijkt dit niet echt veel te helpen. De misselijkheid wordt wel wat minder, maar dat rare pijnlijke gevoel bij mijn maag en rug niet. Ik heb al wat zitten zoeken op internet, en vond daar ook wat over HELLP en Pre-eclampsie. Nu vraag ik me af of die pijn bij mijn maag en rug een symptoom daarvan zou kunnen zijn, aangezien de klachten niet over gaan door de medicijnen. Ik vind het lastig om alweer naar de huisarts te gaan, voel me zo'n zeur, maar tegelijk maak ik me ook een beetje zorgen. Of zijn dit gewoon klachten die bij de zwangerschap horen? Ik vind het namelijk zo raar dat de pijn uitstraalt naar rechts, en niet naar links.
hoi, je hebt zeker geen HELLP of pr-eclampsie. Dan zou je veel zieker zijn en nog veel meer klachten hebben. Ook komt dat eigenlijk pas veel later voor in de zwangerschap. Ik denk dat de huisarts gelijk heeft en dat je maagklachten hebt. Probeer rustig aan te doen, eet vaker kleine beetjes en geen koffie/thee/koolzuurhoudende dranken, niet te vet en niet te scherp. Als je klachten blijft houden of je zorgen maakt moet je toch weer naar de huisarts. Het is jouw lichaam, ik zou me niets aantrekken van of ze jou een zeur vinden of niet. Mirjam