Vraag over cyclus??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Faith, 20 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith

    Faith Lid

    1 nov 2005
    80
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb de laaste 2 maand een rare cyclus zo ongeveer om de 15 dagen.
    Maar wat mij opvalt nu is dat ik begin van de maand 7 dagen ongi ben met veel bloed verlies.
    En ongeveer 15 dagen daarna weer met maar 2 dagen licht ongi.
    Deze 2 dagen ben ik ook niet chaggie en geen ongi klachten die ik in die 7 dagen wel heb.
    Die 2 dagen zijn elke keer net rond mijn eisprong.
    Zou dat van de eisprong zijn die bloeding??
    Heb al geprobeert wat te zoeken op internet maar kom niet erg ver :(

    Faith
     
  2. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Voor ik aan de pil begon heb ik daar ook last van gehad. Mijn arts noemde het "doorbraakbloedingen", maar dit was als een gewone menstruatie (hoeveelheid)

    Op internet heb ik dit erover kunnen vinden:

    Als je last hebt van vrij hevig bloedverlies tussen twee normale menstruaties in, dan heb je last van doorbraakbloedingen. Licht bloedverlies tussendoor wordt spotting genoemd.

    Treedt het bloedverlies twee weken voor de volgende menstruatie op (meestal halverwege de cyclus), dan is het doorgaans een gevolg van de lichte daling van de hoeveelheid hormonen in het bloed tijdens de eisprong. Heb je op wisselende tijdstippen tussentijds bloedverlies, dan kunnen stress of medicijnen een rol spelen. Andere mogelijke oorzaken zijn poliepen van de baarmoeder, baarmoeder(hals)kanker, wondjes aan de baarmoedermond of het gebruik van de pil (zeker als je pas start).


    Zou dus goed met je eisprong te maken kunnen hebben.
     
  3. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Het kan een tussenbloeding zijn. Dat komt wel vaker voor.

    Verder weet ik er weinig van. Ik heb het zelf ook een keer gehad, precies zoals jij beschrijft maar de cyclus was toch een normale, ondanks dat beetje bloed na twee weken.

    Groetjes,

    NikkiF
     
  4. Faith

    Faith Lid

    1 nov 2005
    80
    0
    0
    Hoi,

    Nou er zit een regelmaat in merk ik .
    Zou eigenlijk aan de pil beginnen maar toch maar niet gedaan.
    Stress heb ik niet en medicijnen ook niet was dus al een tijdje van de pil af.
    Het is niet hetzelfde als mijn gewone ongi en ook geen klachten die beginnen daarna pas(pms klachten) na die 2 dagen.
    Het is ook veel donkerder bloed dan ik met die 7 dagen heb.
    Dus zal ms de eisprong dan wel wezen .
    Wel gek eigenlijk :(

    Faith
     

Deel Deze Pagina