Wij zijn ondertussen in ronde 12 beland. Natuurlijk duurt het voor ons allemaal veelste lang en willen we zo snel mogelijk zwanger zijn. Mijn vriend heeft twee maanden geleden zijn zwemmers laten controleren en gelukkigis dat allemaal goed. Morgen ochtend heb ik een afspraak bij de huisarts om te kijken hoe nu verder, maar wat kan ik verwachten? Wat zou eventueel een volgende stap zijn?
Hallo Hummeltje. Vaak begint dan de gang naar de gynaecoloog (soms zegt de huisarts dat je nog een half jaartje zelf moet proberen, maar gezien hij/zij de zwemmers al heeft laten controleren, verwacht ik dit niet). Je krijgt dan een brief voor een fertiliteitskliniek, of de huisarts stuurt die door. Dan krijg je een oproep dat je langs mag komen voor een intake. Dit kan soms even duren, ligt aan de drukte. Tegen die tijd kun je daar meer over vragen in het forum In ieder geval sterkte en succes. Laat je weten wat de huisarts heeft gezegd?
succes! bij mij heeft de huisarts ook mijn baarmoedermond gecheckt + je wordt vaak getest op chlamydia En dan idd een verwijzing naar de gyn als je dat wil
Hi! Wij zijn in ronde 22 belandt en het volgende is gebeurt; Mijn vriend zijn zwemmers zijn gecheckt. Bij mij bloed geprikt en inwendig onderzoek. Met een half jaar naar huis gestuurd. Vorige week laparoscopie gehad. Licht endo weggehaald. Binnenkort naar gyn om iui te bespreken. Groetjes en succes.
Bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen een heel fijn gesprek gehad met de huisarts. Ze begreep me volkomen en snapte ook heel goed dat ik moeilijk nog ergens anders aan kan denken. Ondanks dat ze er nog steeds vanuit gaat dat het vanzelf gebeurt omdat we al een kindje hebben hebben we toch een doorverwijzing gekregen naar de gynaecoloog. Op deze manier hoopt ze ook dat ik wat rust krijg in mijn hoofd. Heb gelijk gebeld naar het ziekenhuis en kunnen 3 juli al terecht. Ben heel blij dat deze stap genomen is en dat we al zo snel terecht kunnen. Nu afwachten wat er gaat gebeuren
Zoooo zeg jullie hebben ook al een behoorlijk traject achter de rug. Was bij je vriend alles goed? En wat is endo?
Wat fijn dat je huisarts het serieus neemt en direct actie onderneemt het kan wel fijn zijn om even een 'apk-tje' van jezelf te krijgen. Kan veel rust geven. Succes!