Spiraaltje na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Babs1977, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hallo,

ik weet niet of jullie mijn vraag kunnen beantwoorden maar ik stel 'm toch maar even :)

Ons dochtertje is nu 7 weken oud en tijdens de 6 weken nacontrole bij mijn gynaecoloog heb ik gevraagd of ze de mirena spiraal wil plaatsen. Erg pijnlijk, maar goed. Ze heeft daarna een inwendige echo gemaakt en het spiraaltje zat goed. Nu wil ze dat ik over 6 weken weer terugkom om nog een echo te maken om te kijken of het spiraaltje nog steeds goed zit.

Een paar dagen geleden hebben mijn vriend en ik voor het eerst weer onveilige sex gehad. Mijn gyn zei dat ik daar nog 6 weken mee moest wachten maar op internet lees ik overal dat het spiraaltje meteen veilig is. Een vriendin van me heeft ook een spiraal en die heeft de huisarts gezet, daarna geen echo, geen nacontrole, niks niet.

Ik ben er nog niet aan toe om weer zwanger te zijn dus ik vraag me nu af hoe groot die kans is met het spiraaltje.

Ook geef ik nog 2 keer per dag borstvoeding (rest fles). Kan het dan nog steeds lang duren voordat ik weer ongesteld wordt?

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vraag. Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Babs,

de kans dat je nu zwanger bent geworden is heel erg klein. Maar die nacontrole is niet voor niks, dan moet gezien worden of het spiraaltje nog steeds op de goede plek zit. Het kan heel lang duren voor je weer ongesteld wordt, omdat je nog borstvoeding geeft en omdat niet alle vrouwen die een spiraaltje hebben ongesteld worden. Als je weer vrijt zou ik toch voor de zekereheid ene condoom gebruiken, totdat je die nacontrole hebt gehad.

Mirjam

Deel Deze Pagina