Eens in de twee weken ga ik met vrienden altijd een avondje spelletjes doen. Daar wil ik ook graag mee doorgaan, want het is erg gezellig. Maar een paar van deze vrienden roken. Niet zo veel op een avond, maar toch. Soms, als iedereen die soms stopt en dan weer niet, even neit gestopt is, kan de kamer behoorlijk blauw zijn. Niet mijn favoriete lucht, maar tot nu had ik er niet echt veel problemen mee. Nu wel, want ik ben zwanger. gister getest, dikke plus. maar goed, dan wil ik dus niet in rokerige ruimtes zitten... Ik heb tenminste altijd gehoord dat dat kwaad kan voor het kindje. Als ik vertel dat ik zwanger ben, zullen ze allemaal en masse naar buiten rennen, dat is het probleem niet. maar ik wil het dus nog even neit vertellen... het is nog zo pril... Heeft iemand een goede tip?
soms kom je er niet onderuit om even in de rook te zitten, ik ga ook nog steeds naar de kroeg, kan moeilijk vragen of iedereen dan even wil stoppen. Die ene avond kan niet zo veel kwaad, probeer wel de ruimte goed te ventileren. Als je het verder vermijd zal je kindje gewoon goed groeien hoor.
Ik denk ook dat af en toe een avondje in de rook geen kwaad kan... Ben gisteren nog op een verjaardag geweest waar word gerookt, en klinkt heel lullig, maar ik ga mezelf voor mn kind niet afsluiten van alles en iedereen. Zolang je zelf maar niet rookt kan het niet zo heel veel kwaad hoor.
ik rook zelf niet. en ik vind het ook vervelend nu ik zwanger ben dat ik in de rook zit. maar je kunt rook echt niet vermijden. ik denk niet dat het kwaad kan om eens een keer in de rook te zitten. dat is nou eenmaal zo!
de rook die je inademt die van de sigaret zelf af komt is schadelijker dan als je zelf rookt, dus ik zou het gewoon vertellen, hoewel ik me kan voorstellen dat je het niet vertellen wilt, is het vaak veel gemakkelijker om het wel te vertellen want dan kunnen mensen er begrip voor hebben, je maakt het voor jezelf erg moeilijk zo denk ik
Ik heb tijdens een vakantie een blaasontsteking verzonnen, om aan te geven waarom ik niet dronk (tegen vrienden waar we mee weg waren). Toen ik het wel wilde vertellen begrepen ze dit natuurlijk goed! Dus misschien kun je uitleggen dat je het de laatste tijd erg benauwd hebt, en dat de huisarts zo één twee drie niet echt weet wat het is, en je volgende week moet bloedprikken. Zoiets.... En of ze daarom ook eventjes niet willen roken in jouw bijzijn. Het is een leugentje om bestwil waar je wanneer je het wel wil vertellen nog best om kan lachen met z'n allen.
Gewoon goed ventileren. Voor een keertje lijkt het mij geen probleem. Je kunt -als het bij iemand thuis is- ook kaarsjes aansteken. Dat helpt tegen de vieze lucht. Weet niet of het daardoor minder schadelijk is, maar je wordt er in ieder geval minder misselijk van. Groetjes, Sonja
Lastig hoor! Anders proberen om een keer over te slaan. Je zegt dat je eens in de 2 weken gaat. Dan zijn erweer 4 weken voorbij als je weer gaat en dan ben je er misschien wel al aantoe om het eventueel te vertellen! En voor een avondje maakt het niet zoveel uit hoor, niet dat ik zeg dat het gezond is!
als het nou allemaal goede vrienden waren, dan had ik het al wel verteld, maar sommigen zie ik alleen daar, en ik vind ze wel aardig, maar zo goed ken ik ze niet. En dan weten zij het nog eerder dan mijn ouders... Overslaan wil ik niet, ik dnek dat ik er maar gewoon heen ga, en dan inderdaaad alle ramen open zet.
zo kun je je overal wel druk over maken meid, wat denk je dat je simpelweg op straat allemaal voor vieze "gassen" inademt dit zijn dingen daar ontkom je nooit aan, nu niet nu je zwanger bent, straks niet als je eenmaal bevallen bent..nooit niet... 3 keuzes ...of je gaat en je zegt niets...of je gaat niet meer hoef je ook niets te zeggen, of je verteld het en vraagt of ze voortaan allemaal buiten willen gaan roken omdat je zwanger bent.. succes