Ik ben nu zwanger voor de 4e x(1 mk gehad afgelopen februarie). Nu hoor ik mensen wel eens zeggen dat het kind er met 1 perswee was. Ik vraag me af of dat echt kan?? Bij mijn laatste bevalling was het er in een kwartier,dat vind ik al snel dus vraag me nou af hoe dat kan in 1 perswee. Ook is het zo dat bij mij het hoofdje eerst moet staan en dan moet je even wachten totdat je weer verder mag persen.Dit vind ik overigens het pijnlijkst. Dus vraag me af of iemand echt een kind heeft gebaard in 1 perswee of 2 of 3 want dat is ook best snel. Ben benieuwt....
Ja dat kan. Bij mij wel in ieder geval. Mijn laatste 2 zonen waren er in 1 perswee. Ze waren er dus binnen 1 minuut persen, zo staat het ook in hun bevallingsverslagen.
Hallo Saraatje, Ik heb bij mijn alle bevallingen met 2 of 3 persweeen met kinderen gebaard. Bij de laatste ging het snelst, toen was het er binnen 15 seconden geloof ik. Ben benieuwd hoe snel deze keer zal gaan. Ik wens je nog een fijne zwangerschap en een fijne bevalling toe. Liefs mamani
Maar hadden jullie dan niet dat het hoofdje moest staan en dat je dan even moet wachten met persen? Wel bijzonder om te horen dat het echt zo snel kan gaan.
Geen idee. Ik heb geen idee wat ik mij moet voorstellen bij een 'staand hoofdje'. wel van gehoord, maar nog nooit meegemaakt. Tijdens de bevalling van de één na jongste zoon gingen de ontsluitingsweeën ineens over in persweeën. Bij de eerste perswee was de vk net bezig haar handschoenen aan te trekken, toen plots zoon al op bed lag. Bij mijn jongste zoon moest ik stoppen met persen in een perswee ( auw ) omdat de navelstreng om zijn nek zat, daarna kon ik hem er gewoon in dezelfde wee uitpersen.
Ik heb maar 2 of 3 echte persweeen gehad, dus in principe.... Nee, ik heb ruim een half uur moeten persen. Het kan wel, een kennis van me 'floepte' haar kind eruit met één perswee. Scheelt misschien dat dat nummer 4 was.