wanneer naar ziekenhuis bij ziekenhuis bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door kleintjevoorons, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Heey,

Wij hebben er voor gekozen om in het ziekenhuis te gaan bevallen zonder medische indicatie. Nu vraag ik me alleen af.... wanneer ga je naar het ziekenhuis?

Metteen als de weeen beginnnen

Als de vliezen gebroken zijn

Of bij een bepaalde ontsluiting.

Ook hebben wij een verloskundige in het ziekenhuis die dus niet naar ons thuis komt..

Bedankt!
    Groetjes Kleintje

2. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

wanneer de weeën een uur lang om de 5 minuten komen.

Als je eerder gaat (bij bijvoorbeeld 2 cm/onregelmatige weeën) heb je kans dat de weeën stagneren, of dat ze je weer weg sturen.

JE vliezen kunnen ieder moment breken: voordat er ontsluiting is of weeën/ bij 6 cm/ bij 9 cm..... daar valt dus niets over te zeggen. Behalve als het vruchtwater groen/bruin is of je twijfelt moet je naar het ziekenhuis.

Overigens, wanneer je denkt dat het echt begonnen is moet je ZELF de verloskamers bellen. zij kunnen inschatten hoever je bent. Ben je nog goed in staat om te antwoorden hoef je nog niet te komen. Kun je niet meer antwoorden dan mag je wel komen. Die afweging maken ze telefonisch en daarom willen vk-en en gyneacologen jou altijd zelf spreken.

Succes!

3. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hier in Oss, ga je pas naar het ziekenhuis bij 7/8 centimeter ontsluiting. Dat is als geen medisch indicatie hebt dus. De vk bepaalt dan het moment.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    1 uur lang om de 5 min weeën? dan had ik nog niet eens een verstreken bm-mond....

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben ook eerst in het zh bevallen zonder medische indicatie (kon niet anders). Had al een uurtje of 3,5 regelmatige weeen, om de 5-6 minuten geloof ik. Daar aangekomen had ik maar 1.5 cm ontsluiting maar ik mocht zelf kiezen, blijven of terug naar huis.

Kon dus gewoon blijven, ondanks dat ik nog geen vijf minuten bij het ziekenhuis vandaan woonde.

Maar misschien kan je beter bij je verloskundige informeren. Die zal wel weten hoe het daar zit.

6. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Bij mij was het zo dat de vk eerst thuis kwam kijken hoeveel ontsluiting ik had en dan bepaalde zij wanneer we gingen. Ik had geluk ze was er ik had 5 cm en mocht meteen naar het ziekenhuis want het ging lekker rap. Vraag het inderdaad eens na bij je vk die kan het je het beste vertellen.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier pas bij 7-8 cm. ik ging met ruim 4 cm omdat ik pijnstilling wilde.

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    maar de verloskundige komt niet bij mij thuis omdat het eentje in het ziekenhuis is. Hoe kan ik dan weten hoeveel ontsluiting ik heb.

Ik ga het iig even vragen bij mijn volgende bezoekje

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik loop ook in het ziekenhuis dus ik begrijp wat je bedoelt, ik weet ook helemaal niet goed wat ik straks moet doen. Heb een foldertje meegekregen dat is alles. Vind het erg spannend.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat het hier 6 cm is..
    Ben zelf met 4 gegaan vanwege omstandigheden.

Maar ik heb destijds een voorlichting van het ziekenhuis gehad. Daar krijg je best veel nuttige informatie.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier braken mijn vliezen om 2.30 nachts. 10 minuten daarna begonnen vrij hevige weeen. Toen heb ik het speciale telefoonnummer gebeld van gyn in ziekenhuis en mochten meteen komen. Mocht ik weinig tot geen ontsluiting hebben zouden ze me eventueel weer naar huis kunnen sturen.

3 uur waren we daar en ik bleek al 9 cm te hebben. Mocht dus binnen half uur persen. Was dan ook korte bevalling:)

Deel Deze Pagina