Hallo dames, zoals de titel het al zegt. De verloskundige kan het hoofdje van de baby en schouders niet voelen van buiten af? Meteen echo ff snel gekregen en hoofdje lag wel beneden, achter schaambotje dachten ze, maar ze konden niks voelen. Volgende week terug, weer voelen en anders weer een echo om te kijken waarom ze niet is ingedaald en vast ligt. Hebben jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt
Bij mij was dat alleen het geval in de laatste dagen zw. Kindje lag zo diep ingedaald dat ze nog net een heel klein stukje schouder kon voelen, maar hoofd echt niet meer. (Tijdens de bevalling zelf wel minder want hierdoor kon het vruchtwater niet goed weg toen mijn vliezen gebroken waren en kwam de plons pas met baby eruit haha).
Ik bij mijn jongste, verloskundige voelde met 39 weken het verschil niet van hoofdje en kontje! Dus moest toen nog met spoed een echo, om te kijken of klein misschien was terug gedraaid pfff. Terwijl met de vorige controle gewoon werd bevestigd dat hij was ingedaald. Anders zou ik een keizersnede krijgen. Was niet het geval toen, jongste lag gewoon netjes met hoofdje naar beneden. Dag later was meneer geboren
hm dus eigenlijk wel goed teken? wat grappig Abri, dat ze al zo diep ingedaald lag.. vind wel vreemd, dat de verloskundigen bij mij zo nerveus eronder waren of zo, op de echo vanochtend zagen we toch echt een hoofdje beneden. ze moesten bijna mn onderbroek er voor uit trekken dat wel haha, dus waarschijnlijk ligt ze al diep en al wat ingedaald.
Bij mij kon ze t ook niet goed voelen en ze was een sterrenkijker, kwamen ze pas in het ziekenhuis achter met de bevalling,dat was minder,,
ja dat vroeg ik nog, omdat ze met t gelaat naar boven lag, zei ze; maakt niet uit, dat draait met de bevalling zelf nog wel....
Tijdens mijn tweede zwangerschap konden ze ook niet goed voelen of ze nu goed lag met het hoofdje naar beneden of in stuit.Dit kwam door mijn stugge buikwand.Ik kreeg toen met ruim 35 weken een echo en toen lag ze goed en een week later helemaal ingedaald en vast in het bekken. Hier deden ze gelukkig niet paniekerig.Kan me voorstellen dat dat niet echt geruststellend is. Succes.
ze ligt wel met haar hoofdje naar beneden, zagen we vanochtend even snel op echo.. de verloskundigen wilde persé zelf een echo doen..
Bij mij voelen de verloskundigen en de gyns ook niets alleen van de echo kunnen ze aflezen hoe ukkie ligt . Ze zien dit gelukkig niet als zorgelijk..... dus zou me niet te druk maken dat echo apparaat staat bij de hand toch? Wel vervelend hier dat hij in stuit ligt en niemand dat gevoeld heeft waardoor de draaipoging wat laat was en daardoor waarschijnlijk niet meer lukte (hebben twee pogingen gedaan) maar och als alles maar gezond is toch?
oke!! dus bij jou konden ze dat ook niet voelen.. goh, maar bij jou ligt ie dus in stuit. dat is idd vervelend! hier ligt ze waarschijnlijk wel gewoon met hoofdje naar beneden, al is ze misschien een sterrenkijker. maar je hebt gelijk, als ze maar gezond is! ervaringen zijn altijd wel fijn om te lezen