hoeveel poepluiers is normaal?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by claudia2008, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    Hoi!

Even een vraag;

Ik heb een zoontje van 2,5 week en ik geef bv op verzoek (gemiddeld 7 voedingen per 24 uur)
    De afgelopen tijd had hij elke dag of om de dag wel een poepluier (met uitzondering van de kraamweek want toen had hij ook een keer 2 dagen geen poepluier)
    Nu heeft hij 53 uur al geen poepluier gehad, dus ruim 2 dagen. Is dat een probleem, krijgt hij wel voldoende melk binnen? Hij heeft wel een aantal natte plasluiers per dag.

Ik hoop dat je me antwoord kan geven!

Groetjes Claudia

ps merk tijdens het voeden wel dat er redelijk wat melk uit mijn borsten komt omdat ik hem duidelijk hoor slikken en er vaak melk langs zijn mondje loopt.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Alleen de poepluiers is onvoldoende informatie om te zeggen of hij voldoende melk binnenkrijgt.
    Je moet tevens naar de groei kijken en naar het aantal plasluiers.
    Is de groei goed en heeft hij mooie natte luiers dan zou ik het weinige poepen accepteren.
    Meestal duurt het iets langer voordat baby's hun eigen ontlastingpatroon ontwikkelen en dat kan dan inderdaad soms maar 1 keer per week zijn. Maar dat mag: borstvoeding is erg ligt verteerbaar.
    Als de ontslasting soepel en zacht is als het komt is er verder niets aan de hand.
    Bij twijfel zou ik even de huisarts mee laten kijken.

vr gr
    Linda

Share This Page