Vraag over de dagen na IUI.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Daycey, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Hey meiden!

Even mijn verhaal in het heel kort. Nu drie jaar bezig voor een eerste kindje, twee jaar mmm. We zouden met ivf gaan beginnen, maar door matige groei van mijn follikels toch een IUI nummer 4 gehad.

De dagen en weken na IUI nummer 1,2 en 3 gingen eigenlijk zo voorbij, al lijkt het langer te duren dan ooit als je er midden zit. Geen raar gevoel erna, geen tussentijds bloedverlies, eigenlijk alles wat je kunt bedenken had ik niet.

Nu heb ik gistermiddag (vrijdag 28 september) weer een IUI gehad en sinds vanmorgen alleen maar een menstruatiegevoel.
    Ik weet best dat het nog veel te vroeg is om een evt. zwangerschap te merken, maar ik heb wat behoefte aan ervaringen voor ik mezelf helemaal gek maak dat het wel eens raak kan zijn.

Dus wie kan mij helpen aan ervaringen na een IUI?

Thanx meiden!

Liefs Daycey

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi Dacey,

Dat gevoel kan komen doordat het zaad rechtstreeks in je baarmoeder is gespoten. In het lab halen ze het vloeistof dat normaal om het zaad heen zit, weg. Maar soms blijven er wat restjes in zitten. Dit kan een kramperig gevoel geven. Normaal gesproken krijg je dat dus niet binnen. Dus misschien dat dat een verklaring is voor wat je nu voelt. Ik had het vorige IUI (mijn eerste) namelijk ook. Nu voel ik niets, heb net als jij gisteren IUI gehad. En ik ga er maar van uit dat alles wat je zo vlak na de IUI voelt of niet voelt, niets zegt over het resultaat. Succes met wachten, hopelijk lukt het nog voor de IVF :)!

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik had na de iui ook zwaar ongi gevoel. Ik denk door de innesteling? Ik was niet zwanger, maar mss is het bij jou wel een goed teken. Succes!

4. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Het is de eerste keer dat ik het voel, dus we gaan het wel zien. Iig te vroeg om iets over het resultaat te zeggen idd.
    Spannend altijd die wachtweken!

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,
    Ik heb 4x een iui behandeling met clomid en pregnyl gehad. Bij mij waren de eerste twee behandelingen zonder iets verlopen. Bij de derde had ik ook wat last van krampen daags na de iui. Bij we 4e behandeling werd het nog een beetje erger, door een erg moeizame iui. Ze moesten naast de eendebektang nog een grijper gebruiken om de baarmoedermond naar beneden te trekken en wen spreiden om deze open te houden. En toen moest het zaad nog ingebracht worden. Al met al kwamen daar denk ik de krampen vandaan. Een dag na de hand krampen zegt helaas niets over het resultaat. Maar hopelijk is het dit keer voor jullie wel ene goed resultaat en heb je over 2 weken een positieve test.

6. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    @misty1984, ik heb gelukkig geen moeizame IUI gehad. Zoals altijd ging het gewoon soepel en was het zo voorbij.

Het stadium van dat ik er meteen goede hoop aan verbind, ben ik allang voorbij. Vroeg me alleen af hoe hetnou kan dat je er de ene keer niets van voelt en dan toch ineens al met een ongigevoel zit.
    De uitleg van Pien klinkt ook wel heel logisch.

Het blijft afwachten!

Deel Deze Pagina