Hallo, Ik heb een dochter van 6 weken die sinds een week fles voeding krijgt. Ze krijgt hypoallergeen omdat ik borstvoeding heb gegeven en wat allergische factoren in de familie hebben. Nou is het probleem dat ze vaak om de 2 a 2,5 uur al weer komt voor een voeding. Gemiddeld zit ik op 8 voedingen en de hoeveelheid die ze drinkt zit tussen de 90 en 130 cc. Er zit dus totaal geen regelmaat in. Iemand een idee waardoor ze zo snel weer honger heeft en wat een oplossing zou kunnen zijn? Met de borstvoeding kon ze rustig 4 uur wachten op voeding en s'nachts zelfs 7 uur maar nu niet meer. Groetjes
Welk merk voeding heb je? Wij hadden eerst de hypo-allergene voeding van Nutrilon. Ik merkte dat Lianne tussen de voedingen door steeds honger leek te hebben. Tussen de voedingen bleven ook 2,5-3 uurtjes zitten en niet langer. Het leek net of de voeding niet verzadigde. Dus toen zijn we overgestapt naar Kruidvat Extra Care (ook hypo-allergeen) en dat ging meteen een stuk beter! Er zaten vrijwel gelijk vier uren tussen de voedingen en ze had tussendoor geen honger meer!
Ik gaf mijn zoon de eerste week ook Nutrilon HA en ik kreeg er niet eens 2 uur tussen toen ben ik overgestapt op Nestle Nan HA. en dat ging meteen heel erg goed. Hij was veel meer tevreden en kwam netjes om de 3 en half a vier uur voor zijn voeding. Nestle smaakt trouwens ook lekkerder dan Nutrilon het is niet zp bitter en proeft zoeter net als moedermelk.
Hay wat geef je vaak wel 8 keer lees ik en dat bij 2 maanden. wil ze niet meer, per keer? ik geef 5 keer HA van 200cc per dag. dus misschien hoeveelheid per keer omhoog, dan worden de aantallen per dag ook minder. succes
Jenny Dit topic is van drie weken geleden en toen was haar dochtertje 6 weken en geen 2 maanden oud! Dus die acht voedingen gaat nu niet meer op, neem ik aan... De ticker geeft de huidige leeftijd aan, niet die van toen het berichtje gepost werd!
Maar bij ons kregen ze na anderhalve week ook al 7 voedingen en dat waren nog prematuurtjes ook... ik zou zelf ook denken, meer per fles en minder voedingen per etmaal, maar ja das wel ff omschakelen...