Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamav2boefies, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik ben op dit moment 37 weken zwanger
    Het maakt niet uit hoelaat het is ochtend,middag of nacht ik ben gewoon moe
    Ook heb ik nog 2 kindjes op dit moment rond lopen van 4 en 2 die nu vakantie hebben
    Manlief is gewoon aan het werk
    Ik werk ook(nu natuurlijk niet want heb verlof) en als ik werk past mijn schoonmoeder op de kids Dit is op maandag en vrijdag
    Ze heeft aan gegeven dat als ik hulp nodig had ze wel wou komen oppassen maar zo zit ik niet in elkaar
    Ik heb zoiets van ik red het zo wel zoveel hoef ik in huis ook niet te doen maar begin nu wel wat last te krijgen van nesteldrang
    Zie overal dingen liggen die op geruimd moeten worden ed

Nu vroeg ik me af zouden jullie als je mij was je schoonmoeder laten komen?Ik heb zoiets van nou daar zitten we dan met zijn allen op de bank Ik ben niet de persoon die dan naar boven gaat om op bed te gaan liggen hoewel ik dit wel doe als de oudste naar school is en de jongste tussen de middag nog op bed ligt

Aan de ene kant denk ik stel je niet zo aan je hebt zelf voor een derde gekozen maar aan de andere kant zou ik het wel fijn vinden om ff te kunnen liggen/werk uit handen te geven
    Ik kan dat gevoel niet echt omschrijven als ik haar vraag of ze hier wil komen het lijkt dan net of ik niks kan

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi,

Gewoon vragen ze heeft het toch niet voor niets aangeboden. En jij kunt niet over vermoeid de bevalling in. Daar hebben je andere 2 kindjes ook niets aan als mamma alleen maar moe is. Vraag anders of ze een nachtje moge blijven slapen kun jij gelijk aan je nesteldrang toegeven. Ik kan er niet heel erg over mee praten want dit is mijn eerste. Ik heb altijd als oppas gewerkt en dan had ik ook weleens een zwangere moeder thuis. Dan had ik ook vaak iets van ik ga wel iets doen met de kids kun jij lekker rusten.

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    DOEN!!!!!!!! en ik denk dat ze het helemaal niet erg vind ( weet niet hoe jullie band is ) ze heeft er vast begrip voor

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Joh aannemen dat aanbod! :D

Ik was ook blij dat mn moeder en zusje een dag kwamen helpen... en dan was ik nog maar zwanger van nummer 2.
    Hier moet je juist gebruik van maken!

Kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt om boven te gaan slapen terwijl schoonma op de bank zit, maar zoals hierboven ook genoemd... vraag anders of de kinders naar je schoonmoeder toe kunnen.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Herkenbaar gevoel. Ik ben ook de hele dag moe, ongeacht de uren slaap die ik heb gehad. Ook ik heb gedacht: ik ga toch niet iemand om hulp vragen terwijl ik de hele dag thuis zit? Vond echt dat ik dat niet kon maken: manlief full-time werken, ik de hele dag thuis en als hij dan thuiskomt vragen of hij boodschappen oid wil doen.
    Toch is het gewoon zo dat zwanger-zijn op dit termijn gewoon een full-time baan is. Daar moet je niet te licht over denken.
    En dan ook nog eens 2 koters erbij...
    Ik zou echt de hulp pakken die je aangeboden krijgt! En dat is echt geen aanstellerij!

6. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Kunnen de kids niet NAAR je schoonmoeder toe?
    Ik zou het ook niet zomaar kunnen hoor, als hier iemand beneden is, zelf te gaan slapen.
    Maar als ze juist bij je schoonmoeder zijn, is er denk ik wel makkelijker aan toe te geven....
    Maar wel gebruik maken van aanbod hoor, staat niet voor niets.
    Ik heb afgelopen tijd mijn zusje ook heel erg geholpen (alleenstaand en 9 mnd geleden bevallen) en het voelt heel goed om te helpen! (en natuurlijk te genieten van haar kindje haha)

7. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Aannemen dat aanbod! Bel gelijk wat andere mensen, en maak er een schoonmaakfeestje van. Gewoon goed uitleggen van je nesteldrang en moeheid, wie kan daar nou nee tegen zeggen? Hoe meer mensen, hoe sneller het gedaan is!

8. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    NAAR mijn schoonmoeder is wel een idee maar mijn schoonouders zijn heel erg op hun spullen(schoonpa vooral)
    Ze wonen in een appartement
    Zelfs als mijn dochter de slippers(in de zomer)aan heeft moeten die uit vanwege de gehorigheid waar de onder buren misschien last van zouden kunnen krijgen(maar volgens mij is het zo dat mijn schoonvader gewoon bang is dat er krassen op zijn "dure" vloer komen en dit als reden geeft)

Ook hebben ze bijna geen speelgoed daar voor de kidsvanwege die vloer weer dus ik kan ze daar wel brengen maar zonder speelgoed breken ze me daar de boel denk ik ook af (niet mijn probleem natuurlijk :p)

Het enige wat mijn schoonmoeder kan doen is ff naar de stad met de kids maar dan is ze binnen 2 uren ook wel weer terug en mijn zoontje gaat s'middags ook nog op bed

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    En als jullie het nou samen doen? Dan hoef je het iig niet alleen te doen en is het eerder klaar. Ik zou dan wel 's middags tegelijk met je zoontje even op bed gaan liggen en als je je bezwaard voelt dat je schoonmoeder dan aan het poetsen is kan je schoonmoeder misschien even wat leuks gaan doen met je dochtertje.

10. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Hihi, kan me best voorstellen deze situatie! Enne, ik zou zeggen: aannemen dat aanbod! De twee uurtjes dat ze weg zijn, is al lekker, als je die echt benut voor een dutje. En dan samen met SM lekker aan de poets.

(Moet er heel eerlijk bijzeggen dat ik het liever niet zou doen, ik heb een sm met handleiding, en die kan ik met mijn hormonen niet helemaal aanhouden! Kan ze alleen zien met mijn man erbij! haha!)

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Neem van het aanbod gebruik! Geef je schoonmoeder desnoods wat geld mee zodat ze met de kids naar de dierentuin, een overdekte speeltuin of iets anders leuks kan. Dan zijn ze wel een middagje zoet en kun jij lekker ff bijslapen (of aan je nesteldrang toegeven natuurlijk ;))

12. Drophy

Drophy Actief lid

23 feb 2009
    335
    0
    0
    Nederland!!
    Ja meis ik weet inmiddels dat jij het echt nodig heb je rust! Dus inderdaad vragen of ze je wil bijstaan op welk vlak dan ook. Laat het D. meenemen naar de stad als S. naar bed gaat. Kun je zelf ook even gaan liggen. Al lig je maar even dan rust je ook! Niet eigenwijs zijn meid. Je krijgt het straks al druk zat!

Deel Deze Pagina