Eerste menstruatie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door goldy, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben afgelopen week pas weer voor de eerste keer ongesteld geworden. Vond het al lang duren (zoontje is 3 maanden en geef geen borstvoeding) en nu was het ook maar een klein beetje. Ben het ongeveer 3 dagen geweest en ben heel weinig bloed verloren. Meer bruin bloed eigenlijk. Herkent iemand dit en is dit normaal:(:(
    Want ik hoor juist steeds dat de meeste vrouwen het juist erger krijgen de eerste keer?

2. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mij was het de eerste keer ook alleen maar wat bruin en een dag of twee.
    Was wel een stuk eerder als jij terwijl ik wel volledige borstvoeding geef.

Ben nu inmiddels voor de derde keer ongesteld met 7 weken ertussen en het is nu behoorlijk heftig, gebruik zelfs mijn restant kraamverband.

3. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Wat leuk, onze zoontjes zijn op dezelfde dag geboren:D
    Ik kan je geen antwoord geven op je vraag.. ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb wel de eerste 2 maanden bv gegeven maar had verwacht dat ik nu wel weer ongesteld zou zijn geweest... Is dat normaal?

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hmm ik ben ongeveer 3 wk na de bevalling weer met de pil begonnen, maar ik zit nu in week 2 van de strip en ik heb al 2 dagen licht roze bloedverlies. Weet niet of dit nou menstruatie is...bij mijn vorige zwangerschap werd ik na 2 maanden gewoon ineens normaal ongesteld en was mijn cyclus ook meteen weer goed. Toen was ik niet aan de pil..
    weet niet of t daarmee te maken heeft.

5. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Mijn dochter wordt as. dinsdag 3 maanden en ik ben afgelopen weekend weer voor het eerst ongesteld geworden. Ik geef geen borstvoeding.

Vlak voor menstruatie mentaal erg veel last gehad van de hormonen, maar lichamelijk niet (geen buik- of rugpijn, geen pijnlijke borsten o.i.d., alleen heeeel vet haar) Het was wel twee dagen flink bloedverlies maar niet erger dan een normale menstruatie.

Volgens mij maakt het niet uit of je een paar dagen wat oud bloed verliest of heel erg menstrueert. En wanneer je weer ongesteld wordt kan ook erg verschillen. Zou me geen zorgen maken als ik jou was!

6. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu na 7 weken nog steeds niet ongesteld,maar dat kan zo te lezen dus ook nog wel even duren...

Ben je met de pil begonnen terwijl je nog niet ongesteld was geworden? Ik dacht dat je moest wachten tot je eerste menstruatiedag??

7. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    neuh, de huisarts zei begin maar gewoon.. Dus dat heb ik gedaan,maar goed alles is nu op de hobbel daarbinnen haha.
    T wil niet helemaal doorzetten maar ik zie wel wat er gebeurt als ik de stopweek in ga.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ben het afgelopen dinsdag weer voor het eerst geworden en hier is t ook niet veel, maar dat was het nooit bij mij ;)

9. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha grappig zeg :D..
    Ze zeggen dat wanneer je borstvoeding hebt gegeven het altijd wat langer duurt.

Ik wacht de volgende menstruatie maar gewoon af. Misschien dat het dan weer wat meer op gang komt.

bedankt voor jullie reacties!

10. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben eergistern (5 weken na de bevalling) geworden,maar veeeeel erger dan voor de bevalling,heb zelfs kraamverband want normaal verband houdt het niet!
    Is dat normaal??

Deel Deze Pagina