Vraag over de laatste fles voor de nacht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tatatataaaaa: doorgeslapen tot 7 uur!!

Ik vond t spannend! Durfde 's avonds inderdaad helemaal niet meer te kijken bang om wakker te maken...
    Maar niks aan de hand.
    Het enige dat anders was, was dat tie normaal wat mummelt en nu was het meteen: wakker en : HONGER!! Logisch ook wel.
    Ik had gisteren wat rijstebloem door de fles gedaan (210+7).
    En vanmorgen 180+6 bij 2 rijstebloem. Ik twijfel nu ook wel of ik eerst nog 180+6 moet geven vandaag of 210+7. Eerst maar eens 180+6 proberen. En hopen dat ie nu wel alles drinkt. En genoeg vulling heeft om de nacht mee door te komen!

Goed he? Ben gewoon trots op m!

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Wat goed!!!!
    Fijn he, dat het dan toch goed gaat! geweldig.
    Zou gewoon 180/6 aanbieden en dan kijken of ie er 4 uur tussen kan laten. Lukt dat niet doe je gewoon 210/7.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vandaag steeds 180+6 gegeven maar hij drinkt t zo snel en goed op dat ik me afvraag of hij er wel genoeg aan gaat hebben. Hij krijgt dan 3x200+ 1x 240=840. Is dat wel genoeg dan? Zeker met het warme weer? Die groenten en fruithappen zetten ook nog geen zonden aan de dijk.
    Ik merk dat zn ritme ook wel anders is. 's morgens heeft hij echt minder behoefte aan slaap gehad vandaag (logisch na zo'n lange nacht), maar dan vind ik het lastig te rekken tot de vlg voeding. Is wel gelukt, maar hij is misschien daardoor toch hongeriger? Isd dit herkenbaar?
    Morgen denk ik toch 210 geven, in ieder geval in de morgen en voor de nacht dan.
    En hopen dat t vannacht ook zo goed gaat!!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Groente en fruit mag tot je kindje 6 maanden is toch nog geen melk vervangen. Dus al zouden ze wel zoden aan de dijk zetten, dan nog zou je ermee moeten minderen als je kindje daardoor melk laat staan..

Zelf heb ik nooit flessen van 210+7 hoeven geven, ook niet bij 4 flessen. Gewoon eerst kijken of je kindje het redt op 200cc flessen (mss een kleinere speen als de fles zo snel leeg gaat). De 240cc flessen worden wel steeds vaker gegeven tegenwoordig, maar het blijft toch een enorme plens in 1x voor zo'n klein maagje...

En qua vocht is die ruim 800cc prima hoor. Misha dronk veel minder toen ze 3 maanden was (hartje zomer) en dat was ook geen enkel probleem. Bij erge hoge temperaturen kun je eventueel wat water uit een flesje of met een theelepeltje bijgeven...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    @ Loetje: dank je wel! Dat stelt me gerust. Een langzamere speen is niet echt een optie omdat ik ook nutriton gebruik ivm spugen en voor een beter verzadigd gevoel en met speen nr 3 zit ie constant verstopt dus ik zat al aan een 1,2,3 speen vast...

Maar als 800cc gewoon genoeg is... Ik heb nog altijd het sommetje in mn hoofd van: 150cc x het aantal kilo's lichaamsgewicht. Dat is in het geval van mn zoontje ca 7x150=1050 wat ie minimaal zal moeten krijgen?! Maar ik neem aan dat dat sommetje niet meer toepasbaar is na een bepaalde leeftijd/ gewicht?

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Neehoor, dat rekensommetje is geen minimale hoeveelheid die hij moet krijgen, maar een richtlijn (gemiddelde). Sowieso is het beter om de liter niet te overschreiden, anders belast je de nieren teveel..Als jou zoontje tevreden is met bijvoorbeeld 4x 200cc dan is het gewoon goed. Neemt niet weg dat je wel een grotere fles mag maken als je het idee hebt dat hij bij een bepaalde fles meer honger heeft, zoals je nu doet met de laatste fles. Maar je hoeft bij voorbaat geen grotere fles te maken omdat je denkt dat hij tekort krijgt...

Weet je wat ik deed toen ik Friso Comfort gaf (is voeding waar de nutriton, johannesbroodpitmeel, al inzit)? Ik gebruikte een gewone speen en maakte het gaatje iets groter met een naald. Een 1-2-3 speen ging zelfs op standje 1 nog te snel, waardoor de flesjes binnen notime op waren, met als gevolg een ontevreden kindje. Toen ik het gaatje van mijn bestaande speen (in mijn geval bij Milan, met een Avent fles) groter maakte ging het wat langzamer en was Milan veel tevredener na de fles...Avent nummer 4 heeft 4 kleine gaatjes. Ik verbond 2 gaatjes met elkaar, waardoor ik dus een sneetje kreeg en liet de andere 2 gaatjes intakt.

Wat voor fles gebruik jij?

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, ik gebruik ook een avent fles en peen nr 3 gaat te langzaam maar 1,2,3 gaat ook vrij snel (ca 200cc in 5 minuten). Hij lijkt er geen last van te hebben (behalve missschien nog wat zuigbehoefte) maar misschien is het een goed idee om mijn 3-speen ook wat groter te maken door 2 gaatjes te verbinden? Ik wist niet eens dat ze ook nog een 4 speen hadden trouwens!

En vandaag ging het weer zo goed: doorgeslapen van 20:45 tot 7:45 uur!
    Maar vanmorgen gewoon 200 gegeven (wel met 2 schepjes rijstebloem) en hiervan heeft ie nog ca 10cc laten staan ook!

8. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik rek hier de 4 uur met de hapjes, ze wordt zo rond half 11 weer wakker en geef dan kwart voor 11 fruithap. Dan red ze het weer tot half 12.
    Later in de middag slaapt ze van 17.00 tot 18.00 uur en doe dan om 18.30 uur groente. Dan rek ik het weer tot 19.15/19.30 uur.

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Wij hebben op een gegeven moment gewoon de fles van 23 uur weggelaten. ik merkte dat ik haar uit haar diepe slaapje haalde. vervolgens kwam ze weer om de 4 á 5 uur 's nachts. nu krijgt ze haar laatste fles tussen half 8 en half 9 's avonds en ze slaapt tot half 7 de volgende ochtend. ik ben tevreden.

Rijstebloem heeft hier geen zin. ze slaapt er even lang van haha, dus dat gebruik ik maar niet.

Ze krijgt nu 4 flessen van 180/6 en ze krijgt groente en fruit.

Ik zou gewoon een keer proberen. waarom niet? je merkt het toch vanzelf.

Succes!

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    och jeetje hahahaha!

ik had helemaal niet gezien dat er nog meer pagina's waren...

sorry meiden! (ik moet nog steeds wennen aan deze site....)

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Haha, geeft niet! Maar het was dus al gelukt :)
    En Natas: ik heb dat gisteren ook zo gedaan met de groenten hap. Dan kwam ie toch iets eerder en dan eerst maar een groentenhap geprobeerd (eerste keer groenten: wortel) ging meteen heel erg goed! ca 1/3e potje gegeven maar hij had misschien nog wel meer willen hebben! Maar goed, toen waren we weer een kwartier verder en kon hij er ook ca 3 kwartier op teren. Zo kom ik dan uit op de laatste fles na 20 uur. Vind ik ook nog wel even gezellig om hem 's avonds nog om me heen te hebben, anders zou hij al tussen half7 en 7 uur de laatste voeding hebben en dan naar bed!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Vijf minuten is wel èrg snel hoor;) Als het wat langer duurt voordat de fles leeg is, heb je ook kans dat hij tussen de flessen door wat beter verzadigt is...l

En ja, je hebt ook speen nummer 4. Het enige verschil met speen nummer 3 is dat er dan 4 miniscule gaatjes inzitten. En al zouden er 10 inzitten, verdikte voeding gaat daar gewoon erg slecht doorheen. Daarom maakte ik ze gewoon wat groter en dat werkte hier perfect:)

Maar wat heerlijk dat het zo goed gaat met die 4 flessen. Zo zie je maar weer, soms moet je gewoon ff durven proberen en dan zie je dat je kleintje gewoon alweer aan een volgende stap toe is;)

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb de 3 speen even toegetakeld en er een groter gat van gemaakt ;)
    het gaat goed, tot t laatste stuk en dan moet ik echt de 1,2,3 speen erop zetten maar goed, met al dat gedoe zit ik nu wel op ca 10 minuten. een hele verbetering!

Hier gaat t nog steeds goed met doorslapen. Vanmorgen was het 6:30 maar we bakeren ook in en afgelopen nacht niet gedaan en dan wordt ie dus eerder mummelig. Dat is altijd zo, maar nu we de laatste fles eerder hebben is ie eerder wakker maar dus wel direct hongerig. Voorheen kon je het dan nog rekken. Nu dus niet... Maar ok, 6:30 is nog netjes, maar vanncht maar weer inbakeren, dan is het 7-8 uur en das, zeker in het weekend, toch wel erg lekker!

Deel Deze Pagina