de topictitel zegt het al.. is dit normaal? ik voel echthele dikke klieren onder zijn oor en achterhoofd... groetjes een bezorgde moeder..
Mijn zoontje heeft ook allerlei bobbels in zijn nek en achter zijn oren. De huisarts vertelde me dat dit opgezette lymfeklieren zijn en dat dit een teken is dat er een soort van virus in het lichaam is, bijvoorbeeld verkoudheid of griepje. Jouw zoontje heeft waterpokken, dus ik denk dat dit de reden is dat zijn lymfeklieren wat verdikt zijn.
Mijn kinderarts gaf aan dat de klieren bij kleintjes bijna altijd wel iets gezwollen zijn. Het afweersysteem moet nog hard zijn best doen zeg maar. En aangezien je kindje waterpokken heeft is het helemaal niet zo vreemd dat de klieren opgezet zijn, het is juist een teken dat het lichaam zijn best aan het doen is om beter te worden. Maar als je de zwelling extreem vind of het houdt langdurig aan of je gevoel is er gewoon niet goed bij dan zou ik er toch even na laten kijken. Mijn zoontje bleek met 13 maanden een variant te hebben van de ziekte van pfeiffer. Maar dit komt niet vaak voor hoor.