Mijn dochter gaat nog niet naar een peuterspeelzaal haha, nog lang niet. Maar, ik ben mij aan het oriënteren alvast, misschien wat vroeg. Maar vind het wel belangrijk. De vraag is; jullie peuters die 's middags gaan naar de psz, hoe doen jullie dat met middag slaapje? Onze dochter zou 4 dagdelen gaan, omdat we hier perse 4 dagdelen moeten afnemen, 2 ochtenden en 2 middagen. Maar het lijkt me dat kindjes van 2/2.5 jaar nog wel 1 middagdutje doen meestal. Wat zijn jullie ervaringen?
Onze dochter deed met anderhalf bijna nooit meer een middagslaapje, nu met 2,5 helemaal niet meer (tenzij we 's middags een poosje in de auto zitten, dan wil ze nog wel eens in slaap vallen). Ze gaat hier 1 ochtend (8:45-11:45) en 1 middag (13:00-15:00).
Chloe gaat 3 dagdelen naar de psz sinds ze 2.5 is! Ze deed toen inderdaad nog een middagslaapje maar als ze naar de psz ging en dat waren 2 middagen dus niet, en al heel snel hebben we het middagslaapje gewoon afgeschaft en dat ging heel goed!
Dankjewel voor jullie antwoorden! Het zal zich vanzelf idd wel uitwijzen, en ze kan misschien best dan 2 dagen zonder een middag slaapje en anders rest van de dag maar rustig aan doen
Ach weet je als ze naar de psz gaat heeft ze helemaal geen tijd om aan slapen te denken hahaha en went ze snel genoeg aan heen slaapje meer...
Dat denk ik dus ook wel haha, hopelijk vind ze het leuk! Vast wel, ze vind nu al alles interessant Logisch haha, maar inderdaad, lekker spelen hoor
Mijn dochter gaat vanaf februari naar de psz en hier moey je ook 4 dagdelen afnemen.....ze ging eerst alleen de ochtenden want middagen sliep ze nog, vond ik niet erg want was toen nog zwanger. Sinds een week of 6 wil ze niey meer slapen dus ze gaat nu ook de middagen. Ze lig nu wel al om 18.30 op bed want ze is kapot 's avonds
naad24; dat is lekker, hier kan je kiezen uit 2 'delen' en in elk deel moeten ze in ieder geval toch wat middagen! Ik zal het anders wel na vragen op de psz zelf als het zo ver is....
Onze zoon ( en ook dochter) sliep met 2 jaar niet meer in de middag. Maar hier gaat hij alleen in de ochtend naar de PSZ. Ik breng hem net nadat ik eerst onze dochter naar school heb gedaan. En hier kunnen we juist maar 2 afnemen en bij uitzondering 3 dagdelen. Er is ook een enorme wachtlijst. Met slapen heb ik dus geen ervaring. Waarschijnlijk zullen ze eerst wel moe zijn maar dan kun je altijd je kindje om 18.00 uur al lekker op bed doen
Dat is waar bosi, eerder naar bed, of ze mag erna lekker op de bank hangen of daar een klein dutje doen. Komt vast wel goed
smorgens dus! dat is wel fijn, hoe laat is ze wakker? Mijn dochter slaapt uit haha, die is als ze kan pas tegen 10 uur wakker, zal zeker veranderen nog natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe het zal lopen, maar het ene kind heeft het idd nog nodig met 3 jaar (ikzelf ook voeger) En ze heeft nu zelfs vaak nog 3 slaapjes, ze slaapt momenteel ook wel veel, vanwege tandjes, maar goed, ontopic!
Mijn oudste sloeg al vanaf 2 jaar regelmatig een middagslaapje over, vanaf 2,5 sliep ze helemaal niet meer. Ze gaat 2 ochtenden en 2 middagen naar de psz. Hoe het straks met de jongste gaat, zie ik dan wel, ik schrijf haar gewoon in en tegen die tijd kijken we wel. Ze beginnen hier ook pas met 2 jaar en 4 maanden.
Mijn jongste zoontje van 2 jaar en een paar maanden doet geen slaapjes meer tussen door dus dat is wel fijn, heb je ook geen omkijken meer naar Maar met de oudste deed ik hem altijd na dat hij terug was van de psz naar zijn bedje.
Mijn oudste sliep niet meer overdag toen hij ging. Mijn jongste is echt een slaaphoofd en die doe ik 's morgens nog even naar bed op de dag dat de oudste naar de psz gaat. Rond 10.30/11.00 tot 12.00/12.30 Hij gaat trouwens nu nog niet maar mag over 3 maandjes maar omdat de oudste wel gaat en ik de jongste niet alleen thuis wil laten als ik de ander weg breng, zit dat schemaatje er al zo in. Maar nou moet ik wel zeggen dat de jongste daar heel makkelijk in is, die leg ik in bed en hij gaat slapen hihi. Bij de oudste had ik dat niet hoeven doen.
Wat raar dat je perse 4 dagdelen moet afnemen? Veel. hier begon ze t eerste half jaar met 2 en later met 3 ochtenden. Maar als antwoord op je vraag. Mijn dochter sliep vanaf 2 jaar nooit meer 's middags. Maar haar psz was sowieso alleen maar in de ochtend. Mede omdat veel peuters nog wél slapen 's middags. Persoonlijk had ik trouwens wel graag middagen gehad, omdat we de ochtenden vaak nog wel doorkwamen, maar de middagen vond ik altijd zo lang duren
Mijn oudste is hard op weg naar de vier en slaapt af en toe nog 's middags. Heeft tot ruim 3 elke middag nog geslapen, behalve de middagen van de pzs. En daarna maar lekker lui op de bank en op tijd naar bed. Mijn andere zoontje gaat morgen voor het eerst. Die haal ik morgenvroeg wat eerder uit bed en er dan tegen 11 uur weer in. Hij trekt het anders echt niet de middag door.
mijn zoontje gaat ook nog slapen smiddags(niet elke dag) maar vooral op de dinsdag is hij helemaal gesloopt na de psz. 15u haal ik m op en dan gaat ie ff zn bed in. al is het maar een uurtje. nu slaapt ie dus ook en ga m zo wakker maken anders slaapt ie vanavond pas laat. hier dus gewoon na psz even uurtje bed in