Nouja je moet het zelf weten wat je wilt en gaat doen natuurlijk. Kan ik niet over oordelen. Ik zou het alleen anders aanpakken maar wie ben ik . Niet ongesteldheids dag zeg je goed, hier hopen we NIET ongesteld te worden.
Hallo, Zaterdagsmorgens moet ik altijd weer beginnen met het slikken van de pil. Alleen kwam ik er vorige week zaterdag achter dat ik geen strippen meer in huis had. Ben dus in totaal 3 pillen "vergeten" in de eerste week. In deze dagen heb ik 1 keer gemeenschap gehad, zonder klaar te komen. Nu enkele dagen erna ben ik na het slikken van mijn pil smorgens misselijk en heb ik steken in men onderbuik. wat zou dit kunnen betekenen
Pil vergeten in de 1e week is niet echt slim.... het enige wat je nu nog kan doen is wachten....wachten.....wachten..... zoals iedereen hier op het forum doet..... en dan evetueel als je niet ongi word een testje doen. Je pil kan rare dingen met je doen en je aardig voor de gek houden..... door je pil te vergeten is je lichaam in de war en kan je een hoop dingen laten denken. Dus ik zou wachten en dan testen
ik ben heel erg chaotisch en heb in mijn pilperiode ook weleens "rekenfoutjes" gemaakt en ben weleens een pil vergeten, maar ben ook nooit zwanger geworden. de kans dat je zwanger raakt door de pil heen is zo ontzettend klein, vooral omdat de pil in de stopweek ook gewoon beschermt tegen zwangerschaps, mits die niet langer dan 7 dagen is. in de eerste week je pil vergeten wil niet zeggen dat je ineens makkelijker zwanger kan worden... de kans is gewoon iets groter.
Maakt het volgens jullie ook uit of je nou uit een vruchtbare familie komt? mijn moeder en men zus waren gelijk bij de eerste keer zwanger.. Zelf denk ik toch wel een beetje dat het tussen men oren zit. Ben al een aantal jaren aan de pil, en heb alleen deze maand een klein probleempje gehad..
je kan het wel redden, maar het is ook niet leuk voor een kind om te zien dat de ouders elke maand krom moeten liggen, omdat ze anders niet rondkomen. op een zolderkamertje wonen is dan ook niet aan te raden. het is veel beter om in een rustige stabiele omgeving je kind op te voeden.... een kindje hoeft nog geen zorgen te hebben in zijn eerste levensjaren, alleen maar veel rust en liefde om op te groeien en zich op een goede manier te ontwikkelen. denk dat veel meisjes denken dat ze het aankunnen, maar dat ze vergeten wat voor een negatieve impact hun beperkingen kunnen hebben op hun kind.
Hoi Suuus! Nou, als ik jou verhaal lees kan je nu niet zwanger zijn. Ik heb precies op dezelfde dag de pil geslikt als jij. Donderdagavond laatste pil, maandag/dinsdag ongesteld, vrijdagavond weer beginnen aan nieuwe strip. Jij hebt op de laatste woensdag van de strip de pil vergeten en deze 1 dag later (donderdagmiddag) geslikt en je laatste pil gewoon op donderdagavond. Er is dus niets aan de hand en je kunt gewoon zo doorgaan met slikken zoals je gewend was... Liefs Leonie
heel mooi gezegd en helemaal mee eens. als ik zo aan je teksten lees ben je nog niet geschikt voor een moederschap vind ik. dit is niet aanvallend bedoeld maar ben het wel helemaal mee eens wat ik vind je nog heel jong overkomen. want hier zeg je weer wat anders eerst zeg je ik wil niet zwanger worden en hier geeft je dit aan : -------------------------------------------------------------------------------- Ja ik had ook last van mezelf echt vol eten en dan kort later weer honger hebben! Maarja ik ben ongesteld, dus helaas
Ik sluit me hier volkomen bij aan. Geniet nog van je leven kindjes kan altijd nog vooral als je zo jong bent. ik wacht ook nog totdat ik een jaar of 24 a 25 ben vind de vrijheid die ik nu nog heb op 1 weekend in de 2 weken na dan wel lekker dan is mijn stiefzoontje er ga eerst lekker sparen, huisje zoeken en lekker samenwonen kijken of het allemaal goed gaat en dan pas aan kindjes gaan denken, tis niet niks namelijk...... Succes heb inmiddels begrepen dat je ongesteld bent geworden.
Pff.. ik ben nog maar net lid van dit forum, maar ik zag net pas de reacties van hierboven. Wat ben ik blij dat je ongesteld bent zeg! Ik krijg ook bij het lezen van jou berichten op dit forum ook het idee dat je niet helemaal goed weet wat een kind op de wereld zetten inhoud. Ik geef les op een middelbare school in Amsterdam en heb een paar jonge meiden in de klas zitten welke zwanger zijn/abortus en noem maar op! Wonen nog thuis, of bij een vriendje, geen inkomsten.. Als ik jou berichten lees, dan doe je mij denken aan een van mijn leerlingen. Heftig hoor! Ik wil je hierbij dan ook alleen maar adviseren om eens met iemand te praten (buiten je vriendenkring). Misschien is het toch niet echt verstandig en verantwoord om nu zwanger te worden. Denk er alsjeblieft eens echt goed over na! Succes ermee!
Hallo Suuus.. Ik zit alles even te lezen op dit forum en begrijp ondertussen dat het allemaal best heftig is wat ik allemaal lees. Ik sluit me wel aan bij de rest en zou je adviseren om er nog eens goed over na te denken wat jezelf eigenlijk wil. Je bent jong en je moet nu genieten van je leven. Het zorgen voor kinderen kan later altijd nog. Toen ik een jaar of 25 was heb ik best een losbandig leven geleid. Ik ben achteraf ontzettend blij dat ik altijd secuur ben geweest met het slikken van de pil. Tuurlijk ben ik af en toe ook weleens een pilletje vergeten, en zat ik in spannning. Maar nu ik een vaste relatie heb en net samen een huis heb gekocht ben ik er veel meer aan toe om kinderen te krijgen, dan toen ik jonger was. Tenminste als dit natuurlijk lukt, want zekerheden zijn hier niet in natuurlijk. De enige zekerheid in je leven is dat je geboren wordt en weer dood gaat. Ik spreek over een vaste relatie, maar ook op mijn leeftijd kan het natuurlijk altijd nog misgaan. Ik heb een vaste baan, maar mijn vriend zit noodgedwongen zonder werk omdat zijn bedrijf failliet is gegaan. Maar je zit wel met een pasgekocht huis, de vaste lasten gaan wel door. Desondanks kiezen wij wel voor kinderen, ook in verband met onze leeftijd. Oke voor iedereen is het kiezen voor kinderen een andere ervaring. Maar er goed over nadenken lijkt me toch het beste advies! Succes!
Nou iedereen bedankt voor het advies... Heb samen met mijn vriend erover gepraat enzo. Ik heb een goeie baan en mn vriend zijn eigen bedrijf, dus die verdiend ook goed. We gaan op zoek naar een huis en we hebben ook besloten te stoppen met de pil. Dus dit is mijn eerste maand pil-loos. En we gaan zien hoe snel alles loopt (of niet). Maar bedankt voor de wijze raad die jullie hebben geven, maar dit is onze beslissing!
Kan je eigenlijk ook de pil eerst kauwen voordat je hem doorslikt? Of gaat de werking er dan uit? Vlinder =)
Waarom zou je kauwen?! Het is slik en weg.... Heb wel gehoord dat erop zuigen de werking niet minder maakt.... maar kauwen dat weet ik niet..