Snap het even niet meer.....

Discussion in 'Anticonceptie' started by Miek75, Mar 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miek75

Miek75 Lid

Mar 13, 2009
    7
    0
    0
    Ik lees sinds gisteren actief op dit forum mee, omdat we besloten hebben om de grote stap te nemen. We willen graag een kindje. Ik gebruik nu nog de pil als anticonceptie, nl. Ethinylestradiol / gestodeen A tabl 0,02 / 0,075 mg oftewel in het verleden de Meliane pil. Ben op mijn 16e gestart met de pil, ben er nooit eerder mee gestopt of heb er zelfs nog nooit 1 vergeten. Ben alleen ca. 2jr geleden overgezet van de Meliane naar de vervanger ivm stopzetten van het merk. Ik moet nog 14 pilletjes slikken en dan stoppen we ermee. Na het lezen van allerlei info over ontpillen heb ik toch wel een vraag.

Inmiddels heb ik begrepen dat je geen eisprong hebt tijdens het slikken van de pil. Toch heb ik al langer alle klachten die normaal zijn rond de eisprong, ondanks de pil dus. Dus pijn in mijn onderbuik (14-15-16e dag van de cyclus), de draderige vloeiing enz enz enz. Kan dat eigenlijk wel? Zit het me gewoon af te vragen, weet ook niet wat ik kan verwachten als ik eenmaal gestopt ben met de pil. Slik hem al zolang, weet al niet meer hoe mijn lijf was zonder :rolleyes:

2. s1986

s1986 Niet meer actief

De pil zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt. Zoniet is hij te zwak voor je. Maarja moeilijk te zeggen hoor of je het gehad heb of niet.

3. Miek75

Miek75 Lid

Mar 13, 2009
    7
    0
    0
    Ik denk ook niet zo zeer dat er een eisprong is, maar misschien is deze pil gewoon toch net te zwak om alles te onderdrukken. Dus geen eisprong maar wel bijbehorende klachten :rolleyes:
    Ach, nog <2 weken de pil en dan gaan we het wel meemaken wat mijn lichaam gaat doen ;)

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik had met de yasmin pil ook altijd rond dezelfde periode dat er een "eisprong" zou kunnen zijn krampen in m'n buik enzovoorts. Denk dat je lichaam je altijd aardig voor de gek kan houden, want idd, er is geen eisprong.

Share This Page